Gå til innhold

PL: 19.12.09 v Hull City, Emirates Stadium


Prinz Poldi

Vår beste?  

20 stemmer

  1. 1. Vår beste?

    • Manuel Almunia
      0
    • Emmanuel Eboue
      0
    • William Gallas
      0
    • Thomas Vermaelen
      0
    • Mikael Silvestre
      0
    • Abou Diaby
      14
    • Alexandre Song
      3
    • Denilson
      0
    • Samir Nasri
      1
    • Andrey Arshavin
      1
    • Eduardo
      0
    • Ramsey (69)
      0
    • Walcott (75)
      0
    • Vela (83)
      1


Anbefalte innlegg

Elsker å se Song når han er så presis md pasningene. Som ofte ikke er så safe heller. Og vendingene er fantastiske. Syk teknisk.

 

Walcott burde kanskje sett ned til Vela der, men skjønner at han prøvde selv siden det er 3-0.

 

EDIT: Jeg syns Silvestre har vært veldig god jeg. :)

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Rett og slett fantastisk! Eduardo, Diaby, Almunia viser seg alle fra mye bedre sider idag! Herlig at de viser seg fram med Cesc ute!

 

Jeg vet Song har vært herlig at all times, så han trenger ikke vise seg fram men du kan godt si noe pent om han også da. :p

Har blitt så vant med at Song presterer at jeg ikke nevnte han i den sammenhengen, men ja, han fortjener absolutt ros! Et beist på midtbanen, takler, sentrer og styrer laget som om han skulle ha spilt fast i 15 år. Fantastisk spiller.

 

Svært god kamp av gutta dette, ble mye bedre enn jeg hadde frykta. Flere av dem viste KARAKTER idag, det største plusset av alle. Diaby en stor positiv overraskelse, var veldig frisk i andre omgang. Han har enda ikke spilt to gode kamper på rad i Arsenal-trøya, men hvis han begynner med det kan det bli noe av han også.

 

Med seier i hengekampen er vi forbi United. Get in there you lovely reds! Well done!

Lenke til kommentar
Vanskelig å velge idag, kunne lett stemt på Song eller Vermaelen, men siden jeg er vant til å se dem prestere, og det at Diaby overrasker og er involvert i alle tre målene gjør at han får min stemme :)

Ingen dum stemme det, Diaby var til tider briliant idag. Kvalitetene han har er tydelige, og rent fysisk er han et beist. Blir aldri ordentlig klok på han, han er litt for treig i hodet når spillet går fort, bruker for mange touch, men vi er alltid målfarlige med han på banen. Det er mer enn jeg kan si om mange andre spillere. God kamp av Diaby idag, håper han fortsetter.

Lenke til kommentar

Almunia: Retter opp en del av katastrofespillet de siste ukene. Står en god kamp, svært viktig strafferedning.7

 

Eboue: Kamper vi styrer og angriper er det alltid herlig med Eboue på backen. God kamp, gjør jobben defensivt, overlapper alltid offensivt.6.5

Gallas: Litt skranglete de første minuttene, virket litt sløv og kom ikke nok oppi ballfører. Hever seg utover.6.5

Vermaelen: For et jævla beist! Knallhard og kompromissløs. Fantastisk spiller. 7.5

Silvestre: Spiller godt sammen med resten av forsvaret, men har for mange pasningsfeil og slurv. 5.5

 

Diaby: Jadda! Ikke veldig god i første, men hever seg svært mye i andre. Skaper muligheter, slår gode pasninger og jobber godt. Sterkt involvert i alle tre målene. Definitivt årsbeste. 7.5

Song: Grunnsteinen i laget. Rett og slett. I ferd med å bli en komplett DM. Supersterk i kroppen, jobber som en hest, strør seg om med gode pasninger, og teknikk til å komme seg ut av alle trange situasjoner med ballen. Gruer meg til ANC. 7.5

Denilson: Har vært overflødig i stort sett hele år, og ikke stort bedre i dag heller. Kommer aldri til å bli en superstjerne, men bør spille bedre enn dette. Pluss for frisparket. 5.5

 

Nasri: Gjør mye bra. Dribler, slår gode pasninger, er farlig når han har ballen. Men det blir rett og slett ikke noe utav det han gjør. Samir tar ikke ansvar, har ingen øyeblikk der vi sier "Wow, sykt bra av Nasri!". Spiller en god kamp, men jeg krever mer. Bør opp ett hakk. 6

Arshavin: Blir alt for lett skubbet av ballen, men det må vi regne med når han spiller på topp. Det skjer alltid noe når Shava har ballen.6.5

Eduardo: Positivt av gutten. Mye friskere enn vi har sett han så langt i år. Herlig at han får seg ett mål. Forhåpentligvis starten på noe bedre. 6.5

Lenke til kommentar
TAKK MANUEL! TAKK! DU ER TILGITT!

En kamp er nå en smule raskt å tilgi Almunia på. Helt forferdelig dårlig straffe spark. Almunia har spilt bedre enn normalt, men det var ingen syk kamp alikevell. Lite å gjøre på.

 

Diaby imponerer meg sykt i dag! Har aldri vært noen Diaby fan, men i dag var han fantastisk! Med på det meste som skjedde, var utrolig god med ballen i beina!

Eduardo hadde en god kamp i dag i forhold til det vanlige. Nyyyydelig vending, og har noen gode raid med ballen. Virker mye mer agressiv enn normalt, da han faktisk tør gå inn i dueller. Synd han bommet på mål etter den fantastiske vendingen sin!

Lenke til kommentar
Denilson: Har vært overflødig i stort sett hele år, og ikke stort bedre i dag heller. Kommer aldri til å bli en superstjerne, men bør spille bedre enn dette. Pluss for frisparket. 5.5

 

Denilson er fremdeles 21år, ergo talent :) En usynlig ryddegutt som aldri får anelse for noe, noe ala Gilberto. Ikke glem at han var vært skadet i en stund og har nylig kommet tilbake, gir ham en stund å komme i form igjen.

Lenke til kommentar
Denilson er fremdeles 21år, ergo talent :) En usynlig ryddegutt som aldri får anelse for noe, noe ala Gilberto. Ikke glem at han var vært skadet i en stund og har nylig kommet tilbake, gir ham en stund å komme i form igjen.

Gilberto blir regnet som en legende i klubben av fansen, vil absolutt ikke si han var usynlig når han spilte for oss. Jeg synes det er en misoppfatning at ankere er "usynlige". Er Essien usynlig på Chelsea? Nei. Var Vieira usynlig for oss? Nei. De beste midtbaneankerne er profiler på sine lag. De som gjør jobben sin godt nok blir sett.

 

Tviler på at Denilson blir like stor stjerne som Cesc kommer til å bli, men han kommer definitivt til å bli en viktig ressurs for det brasilianske landslaget, i og med han er det for oss.

Jeg er ingen Denilson-hater, men å kalle han en viktig ressurs blir å ta hardt i. Hva er egentlig rollen hans i Arsenal? Han er ikke anker, han er ikke ballfordeler, han er ikke box-to-box.

Lenke til kommentar

Manuel Almunia: 7

Gjør sin beste kamp på en god stund. Straffen er dårlig, men det er fortsatt en straffe, og det kunne fort ha blitt farlig om den gikk inn. Han gjør noen dumme utrusinger, og viser nok en gang dårlig kommunikasjon, men han hadde absolutt en god dag på jobben.

 

Emmanuel Eboue: 6

Godkjent kamp. Litt usynlig, men han gjør få feil.

 

William Gallas: 7

Litt passiv i starten, men tar seg opp etterhvert. En virkelig autoritær stopper.

 

Thomas Vermaelen: 8

En maskin. Her har vi gjort et fantastisk kjøp. Jeg tror ikke han gjorde en eneste feil i dag!

 

Mikael Silvestre: 6

Grei kamp. Noen småfeil her og der, men god defensivt, og prøver også å involvere seg offensivt.

 

Denilson: 7

Som Fox sier, så er Denilson en usynlig ryddegutt som ikke får æren han fortjener. Og målet var nyyydelig.

 

Alexandre Song: 7

Gjør mange feil i dag, men spiller fortsatt meget bra. Jeg kan ikke tro at dette er samme mannen som ingen hadde troen på for et par år siden (bortsett fra Wenger).

 

Abou Diaby: 9 BB

Banens beste. Jeg har alltid hatt troen på denne karen, og i dag viser han hva han står for. En offensiv Vieira! Viser strålende teknikk, overlegen styrke og godt overblikk. Et mål og en assist. Dette er sannsynligvis det beste jeg har sett av Abou.

 

Eduardo: 8

Dette var saker, Eduardo! I dag strålte han av selvtillit, og viste en vending i verdensklasse! Attpåtil putter han et mål. Jeg håper dette var et vendepunkt for ham.

 

Andrei Arshavin: 6

Ganske usynlig i dag, men gjør noen gode involveringer.

 

Samir Nasri: 7

Sterk karakter. I dag tok Samir over ansvaret til Cesc, og var virkelig en god offensiv playmaker. Strålende teknikk!

 

Aaron Ramsey: 6

Rakk ikke å gjøre så mye, men viste en god figur.

 

Theo Walcott: 6

Løper mye, og scorer nesten et mål. Greit innhopp.

 

Carlos Vela: 5

Usynlig.

Lenke til kommentar
Denilson er fremdeles 21år, ergo talent :) En usynlig ryddegutt som aldri får anelse for noe, noe ala Gilberto. Ikke glem at han var vært skadet i en stund og har nylig kommet tilbake, gir ham en stund å komme i form igjen.

Gilberto blir regnet som en legende i klubben av fansen, vil absolutt ikke si han var usynlig når han spilte for oss. Jeg synes det er en misoppfatning at ankere er "usynlige". Er Essien usynlig på Chelsea? Nei. Var Vieira usynlig for oss? Nei. De beste midtbaneankerne er profiler på sine lag. De som gjør jobben sin godt nok blir sett.

 

 

Jeg husker godt denne tiden Gilberto spilte for oss, i forumet til gunners.no hatet folk faktisk ham. Han ble ikke savnet og fikk anelse før etter han sluttet.

 

 

Du sammenligner med feil folk, Song er Essien(PS Song blir bedre) og Diaby er Viera. Denilson er ikke dem, han er mer ala Gilberto :)

Lenke til kommentar

Song er ikke Essien. Essien er et monster, og helt ustoppelig når det gjelder styrke og ballvinning, men han passer ikke inn på et lag som spiller fotball. Han passer bedre inn i maskinfotballen til Chelsea, mens Song derimodt har teknikk, slår nydelige pasninger og er helt umulig å ta ball ifra, noe som gjør at han passer bedre inn på et spillende fotball lag, slik som Arsenal :)

(Song har også vært fantstisk på å vinne ball i år.)

Essien og Song er skreddersyd for hvert sitt lag. ;)

Lenke til kommentar
Jeg er ingen Denilson-hater, men å kalle han en viktig ressurs blir å ta hardt i. Hva er egentlig rollen hans i Arsenal? Han er ikke anker, han er ikke ballfordeler, han er ikke box-to-box.

Jeg forstår det du sier, og jeg er enig. Å si at han er en viktig ressurs for laget var kanskje å ta litt hardt i, men han er likevel viktig for oss. Du ser han sjelden være ego, og pasningsalternativene er til tider brilliante. Han passer egentlig veldig bra inn i klubben. Arsenal spiller en type fotball som gjør at alle må være 100 % skjerpa gjennom hele kampen for at det skal fungere. Det er underholdende, imponerende og til tider rett og slett fantastisk. Denilson passer veldig bra inn i dette. Vet ikke helt hvor jeg vil med dette her, men det jeg tror jeg prøver å si er: Jeg liker Denilson og mener han passer i laget vårt og i systemet i laget.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...