Gå til innhold

Ordstyrerordningen - hvordan skal vi gjøre det


Anbefalte innlegg

Da har ordstyrerne fått egen brukergruppe og tilhørende tittel, og egen kategori under Tilbakemeldinger hvor de kan diskutere seg imellom. Den er også tilgjengelig for mods og admins og for brukerombudet.

 

Farge på innleggene kommer vi tilbak til, det krever litt teknisk kyndighet. Vår mann er på saken.

 

Gratulerer til de valgte, og lykke til!

 

Geir :)

Flott! Men er det bare meg, eller har det å bytte gruppe ødelagt signaturen min? Må det gis en eksplisitt tillatelse for å bruke float, kanskje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så i nominasjonstråden som nå er stengt at du etterlyste informasjon om hva som ønskes gjort rikspøbel, men jeg for min del vil vente litt til ordningen er i gang før jeg sier noe konkret om hva jeg føler bør gjøres og ikke gjøres.

Helt greit. Jeg tror vi har endt opp med en gjeng som er godt utstyrt til å få i gang ordningen, men det vil helt sikkert bli gjort noen feilvurderinger, og jeg håper da at vi får tilbakemeldinger litt før det oppstår mistillit til oss eller hele ordningen. Folk må både tørre og gidde å si fra om det er noe, hvis dette skal fungere.

 

Mandatet deres er jo uansett avgjort foreløbig, er det ikke?

Joda, men det er på et ganske så overordnet nivå, med nok av rom til skjønnsmessige vurderinger, og dermed også problemer. Det gjelder å ha antennene ute, og håpe at noen sier fra hvis det er noe :)

Endret av rikspøbel
Lenke til kommentar
Helt greit. Jeg tror vi har endt opp med en gjeng som er godt utstyrt til å få i gang ordningen, men det vil helt sikkert bli gjort noen feilvurderinger, og jeg håper da at vi får tilbakemeldinger litt før det oppstår mistillit til oss eller hele ordningen. Folk må både tørre og gidde å si fra om det er noe, hvis dette skal fungere.

 

Skjønner poenget ditt her og er helt enig. Men som jeg har sagt flere ganger i trådene om diskusjoner så mener jeg at man trenger litt innsikt i en sak før man uttaler seg om den og da jeg ikke har sett noe til ordstyreraktiviteten foreløbig synes jeg det er for tidelig å si noe konkret om hva jeg synes. Siden denne ordningen er ment å vare en stund så vil jeg uansett ikke begynne å utløse misstillitsforslag med en gang heller. Det virker jo som meningen nå er at denne ordningen er "på prøve" og da synes jeg den burde få litt tid og prøves flere ganger selvom folk blir uenige underveis før man begynner å snakke om misstillit og en dårlig ordning.

 

Forøvrig er dere jo fortsatt brukere selv så det finnes kansje ting som dere mener brde gjøres!?

 

Joda, men det er på et ganske så overordnet nivå, med nok av rom til skjønnsmessige vurderinger, og dermed også problemer. Det gjelder å ha antennene ute, og håpe at noen sier fra hvis det er noe :)

 

Kan godt være at jeg kommer til å si noe etter hvert, men synes altså at ordningen bør prøves litt mer ut først.

Lenke til kommentar
Flott! Men er det bare meg, eller har det å bytte gruppe ødelagt signaturen min? Må det gis en eksplisitt tillatelse for å bruke float, kanskje?

Det er en merkelig bug i IPB 2.x som gjør at BBkode i signaturer ikke blir "tolket" av forumprogramvaren når man bytter brukergruppe. Derfor blir signaturen lagret som "rå" BBkode. Løsningen er å bare gå i kontrollpanel - signatur - og lagre signaturen uten å gjøre noe med den. Da skal BBkoden tolkes på nytt av forumprogramvaren og lagres korrekt (konverteres til ordentlig HTML). :)

Lenke til kommentar
Helt greit. Jeg tror vi har endt opp med en gjeng som er godt utstyrt til å få i gang ordningen, men det vil helt sikkert bli gjort noen feilvurderinger, og jeg håper da at vi får tilbakemeldinger litt før det oppstår mistillit til oss eller hele ordningen. Folk må både tørre og gidde å si fra om det er noe, hvis dette skal fungere.

Det bør opprettes en tråd der man løpende kan ta opp temaer relatert til ordstyringsordningen. Gjerne som sticky i forumet. Siden det er brukerne som styrer denne ordningen bør brukerne vite at det er en arena for å diskutere ordningen. Hva som virker, og hva som ikke virker :)

 

I denne tråden bør det også være åpent for konstruktiv kritikk av navngitte ordstyrere.

 

EDIT: Altså, jeg mener at det bør opprettes en evalueringstråd, evt at denne tråden endrer tittel slik at brukere forstår at dette er en god arena for å diskutere ordningen.

Endret av monzilla
Lenke til kommentar
Skjønner poenget ditt her og er helt enig. Men som jeg har sagt flere ganger i trådene om diskusjoner så mener jeg at man trenger litt innsikt i en sak før man uttaler seg om den og da jeg ikke har sett noe til ordstyreraktiviteten foreløbig synes jeg det er for tidelig å si noe konkret om hva jeg synes. Siden denne ordningen er ment å vare en stund så vil jeg uansett ikke begynne å utløse misstillitsforslag med en gang heller. Det virker jo som meningen nå er at denne ordningen er "på prøve" og da synes jeg den burde få litt tid og prøves flere ganger selvom folk blir uenige underveis før man begynner å snakke om misstillit og en dårlig ordning.

 

Forøvrig er dere jo fortsatt brukere selv så det finnes kansje ting som dere mener brde gjøres!?

Noen må jo en gang ta en beslutning, og til syvende og sist blir det oss. Spørsmålet er bare om vi skal ta slike beslutninger sammen med brukerne det påvirker, eller på egen hånd. Jeg har ingen problemer med å ta slike beslutninger helt på egen hånd, så lenge brukerne aksepterer de konsekvenser det kan ha. Om du gjør det, er det selvfølgelig flott, men jeg tror dessverre ikke alle gjør det. Jeg har nå i hvert fall gjort et ærlig forsøk på å få innspill :)

 

Kan godt være at jeg kommer til å si noe etter hvert, men synes altså at ordningen bør prøves litt mer ut først.

Det regner jeg med at du gjør, om det så er positivt eller negativt :)

 

Den er ok igjen nå. Antagelig noe rusk i cache'n eller noe sånt, sier min hjemmelsmann...
Det er en merkelig bug i IPB 2.x [...]

Ok. Takk :)

Lenke til kommentar
Det bør opprettes en tråd der man løpende kan ta opp temaer relatert til ordstyringsordningen. Gjerne som sticky i forumet. Siden det er brukerne som styrer denne ordningen bør brukerne vite at det er en arena for å diskutere ordningen. Hva som virker, og hva som ikke virker :)

 

I denne tråden bør det også være åpent for konstruktiv kritikk av navngitte ordstyrere.

 

EDIT: Altså, jeg mener at det bør opprettes en evalueringstråd, evt at denne tråden endrer tittel slik at brukere forstår at dette er en god arena for å diskutere ordningen.

Enig. Akkurat hvordan det burde gjøres er vel opp til twfa å avgjøre.

 

Jeg har også tenkt litt på å ha en standard footer for ordstyrerinnlegg, som viser til diskusjonstråden (altså denne, eller om en annen opprettes) eller evt. oppfordrer til å opprette en tråd i tilbakemeldingskategorien om man har kommentarer, også for å unngå at slikt kommenteres i trådene.

 

Gratulerer med jobben folkens! Jeg tror de som har aller mest lyst på jobben, har bedre sjanser til å få den og slik bør det være. Så kan jeg fortsette å være like stor i kjeften :)

Det tviler jeg ikke på at du gjør, og jeg må innrømme at jeg også misunner deg litt :)

Lenke til kommentar

Mornings

 

Det trengs ikke en ny tråd for å diskutere ordstyringen når vi har denne. Tittlen på tråden kunne alltids endres til noe ala Ordstyrerordningen - diskuter og kom med innspill. Synes ikke at det er en god ide med tråder i tilbakemeldingskategorien i dette tilfelle da dette kun er en ordning som gjelder for denne kategorien og like godt kan diskuteres i en av kategoriens egne annonseringer som denne.

Lenke til kommentar
Jeg har også tenkt litt på å ha en standard footer for ordstyrerinnlegg, som viser til diskusjonstråden (altså denne, eller om en annen opprettes) eller evt. oppfordrer til å opprette en tråd i tilbakemeldingskategorien om man har kommentarer, også for å unngå at slikt kommenteres i trådene.

Det tror jeg er en god ide, og om det likevel kommer til off topic i trådene får bare vi ta oss av det når det blir aktuelt. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...