Gå til innhold

Ordstyrerordningen - hvordan skal vi gjøre det


Anbefalte innlegg

Merk at hvis dere skal lage en flervalgspoll som i det siste eksemplet ditt, så bør dere ha et valg for "Ingen/Vet ikke". Man må nemlig krysse av for minst ett alternativ i hvert spørsmål, og det betyr at hvis dere ikke har noen "Vet ikke" så tvinges folk til å stemme mot minst en kandidat, enten de ønsker det eller ikke.

 

Geir :)

 

De kan selvsagt la være å stemme i pollen også? Man MÅ jo ikke stemme over spørsmålet, men det er kanskje ønskelig at man får avdekket hvor mange som mener at ingen av de nominerte er verdige ansvaret. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper ordstyreordningen kommer i gang snart. Håper oppslutningen i valget blir god. Men det kan jo hende den ikke blir det. Hvordan øke oppslutningen?

 

La redaksjonen ha ett førstesideoppslag.

 

Legge lenke til avstemmingen i sin signatur.

 

Sende PM til ett par tre (eller 10 stykk) forumsmedlemmer som en kjenner navnet på (pyramideaktig preg).

 

Hva er mest effektivt for oppslutningens skyld?

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker nok også nummer 1, så slipper man å risikere unødvendig manipulasjon av stemmingen, ved at folk kan stemme på alle alternativer, ikke at det nødvendigvis gir et feil resultat. Men hvis folk stemmer f.eks vet ikke og nei samtidig vil man få inntrykk at det kanskje er langt mer skepsis enn det egentlig er.

 

Alternativ 2 fungerer jo på samme måte som nr. 1, bare at på nr. 1 må man ta et bevisst og bestemt valg, med mindre rom for systematiske feil.

Lenke til kommentar

Hva mener du med at det er viktigere å sette igang ordningen uavhengig av hvem som måtte velges? Ordningen vil selvfølgelig komme igang etter at noen har blitt velgt, uansett hvem som måtte velges.

 

Hovedoppslag på forsøket og ordstyrerordningen, hva mener du? Hvor vil du ha et hovedoppslag? Det skal jo uansett nevnes at akkurat denne ordningen og avstemmingen begrenser seg til dette underforumet. Som gjør at det er de som deltar her som vil være de mest naturlige til å bidra i avstemmingen.

Lenke til kommentar

Ok. Jeg har nevnt det før.

 

Hovedoppslaget synes jeg skal være en artikkel om den nye ordningen med lenke til den tråden hvor avstemmingen måtte befinne seg. Ganske enkelt.

 

Om det er Hardware.no som leses hyppigst, så plasser artikkelen der. Om Tek.no leses oftere så plasser artikkelen der.

 

Jeg er for avstemming, ikke misforstå meg på det. Det er jo bra å diskutere hvordan avstemmings radioknapper og avhukingsbokser skal sys sammen.

 

Men om uenighet rundt det, så synes jeg vi bare skal sette i gang avstemmingen med en eller annen avstemmingsfunksjon. Det viktigste synes jeg er å få i gang ordningen uavhengig av hvem som måtte gå av med flest stemmer.

Lenke til kommentar

Hverken hardware eller Tek.no har noe særlig med Politikk og Samfunn å gjøre (faktisk ingen verdens ting), dette er en del av Edda Media og det vil ikke være noen insentiver til å publisere noe slikt. Særlig siden målgruppen for avstemmingen uansett er de som oppholder seg på denne delen av forumet.

 

Hvorfor ville en slik publisering være noe å trakte etter? Det er forståelig når det kommer til slikt som valgbarometer, der alle kan komme med en mening. Men ikke i dette tilfellet.

 

Nå har det seg slik at datoer allerede er satt, fra og med i morra kommer avstemmingen til å gå igang. Det eneste man gjør nå er å skreddersy løsningen fram til den datoen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...