Gå til innhold

Hovefestivalen 2010 på Tromøya i Arendal


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg starter med å svare på spørsmålene du stiller her.

 

iPoden bør jeg anbefale å legge igjen hjemme med mindre du har en lengre reise fra og til festivalen. Slike ting har en lei vane nmed å forsvinne.

Har du en Sony Ericsson-telefon, er det basert på tidligere år på Hove, en egen stasjon hvor du kan lade opp telefonen din der. Du bare leverer den der, og kommer tilbake for å hente den etter en time.

Hvis ikke, finnes det ladestasjoner med strømuttak flere plasser på festivalområdet, men det er ofte stor pågang på dem, og du må forvente å vente en stund.

 

Er usikker om det er wifi på området, men det er en plass hvor du kan låne en pc for en halvtime for å sjekke epost osv :)

 

Andre ting som kan være verdt å ta med seg:

- Sandaler (for å bruke i dusjen, og unngå fotsopp :p)

- Solkrem

- Toalettpapir

- Gaffa(!)

- Solbriller

- Kondomer (av logiske grunner)

 

Og til sist, fyrstikker.

For å fyre opp grillen, tenne sigaretter og for å sette fyr på ekle OnePiece-dresser som kommer til å observeres rundt om på festivalområdet.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du trenger jo allikevel fyrstikker for å fyre opp fellesgrillen? :roll:

 

Edit:

Detta blir den første lange festivalen min, mer enn 2-3 dager, og lurte derfor litt på hva som er musts og hva man bør unngå ha med? Feks bør jeg la ipoden ligge hjemme? Hva med strøm til mobil/ipod. Finnes det wifi på området ?

Regelen er vel at om du er redd for å miste det du tar med - så ikke ta det med. Jeg har alltid med meg engangskamera fremfor kompaktkamera, for eksempel.

Har du mulighet er det også greit å ha en "festivalmobil" som du tåler å miste. Surt å få den nye iPhonen sin ødelagt, liksom.

 

Med mindre du har mye penger er det jo greit å ta med ordentlig mat, både grillmat og brød/knekkebrød med div. pålegg. Ingen kan leve alle dagene på bare drikkevarer y'know (:p).

Støvler/regntøy eller tilsvarende kan være en ide om det skulle begynne å hølje ned. Ellers er det jo mange selvskrevne ting som telt, toalettsaker, nok klær, antibac eller lignende, penger, legitimasjon, osv osv. Regner med at du kan litt fra før av her iom. at du sier du har vært på festival før.

 

Ting jeg ikke ser poenget i å ta med er bl.a.:

- laptop/speilrefleks/dyr, ny mobil etc.

- trillebåre - blir garantert stjålet av fulle festivaldeltagere. Min ble det.

- tennvæske. Selv med alle grillene rundt om er det faktisk ikke lov, om jeg husker rett. Ellers er det alltid noen andre som tar med.

- kniv, balltre, femti kasser øl osv.

 

:)

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Husk lommelykt, folkens. Ingenting er som å tryne i hver eneste telt-tråd på vei hjem i mørket.

 

En annen ting som er digg: våtservietter!

 

Det blir gratis internettkafé inne på festivalområdet i år også. I tillegg tror jeg at P3-loungen vil få trådløst nett.

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Mtp på wifi tar jeg med ipod touchen, den er gammel og skal snart erstattes uansett :p

 

Som nevnt, fyrstikkene trenges fortsatt til å tenne på Onepieces!

 

Gaffa og superlim skal tas med, har allerede forsterket/fixet 2 av 3 teltstenger med lim og gaffa :thumbup: Gjenstår bare å sy litt i teltduken :p

 

Har vært på festival før ja, så har ideene, har skrevet en liten utstyrsliste som fikk et par ekstra ting nå ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234
I 2010 blir det ingen separat miljøcamp på Hoveområdet — istedet blir hele festivalcampen miljøvennlig!

Sakset fra Hovefestivalen.no. ;)

Lenke til kommentar

Men fra spøk til revolver, kommer ikke jeg til å ha med noe som jeg kan komme meg på nett med uansett, så jeg stikker nok innom nettkafeen for slikt ;)

Det er bra innstilling, på festival bør man benytte sjansen til å bruke så lite teknologi som mulig og bare kose seg maks med andre ting :)

 

Ikke lenge igjen nå! Når setter folk kursen mot Hove?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...