Gå til innhold

Hovefestivalen 2010 på Tromøya i Arendal


Tunky

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De trenger ikke noen flere over 18 som drikker seg "drit fulle" heller

 

Hehe mulig du har rett, jeg tenkte først og fremst på det at festivalen kan komme i problemer i likhet med tidligere år og kanskje verre om ting blir like ille eller tar enda mer av en tidligere år med tanke på mindreårige som drikker. Tenker på ting som skjenkebevilling, negativ omtale i aviser, mindre støtte lokal fra politikere og næringsliv osv. Ikke at jeg forventer at de det gjelder bryr seg, men de kan fort være med på å ødelegge for festivalen. Selvfølgelig ligger det største ansvaret på arrangørene, og som flere andre her nevner, det blir nok strengere i år.

 

At de over 18 koser seg lovlig med alkohol osv har jeg ikke noe i mot, og det er hver enkelt sak. Noe sier meg ting fort kan ta litt av i år mtp at det kanskje er en noe svakere lineup. Fort gjort at mange drar mer for å feste enn å høre band når det er mindre "spennende" å se. Når det er sagt synes jeg Hove også i år har en av de aller beste lineupene i Norge og jeg tror mange gleder seg til mange band.

 

EDIT: Du nevne også dette med lovgivning, stemmer muligens det ja, men det er uansett et problem for festivalen om 15-åringer sitter på campen og drikker andres alkohol. Men det verste er selvfølgelig når det selges til mindreårige.

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Tror også det blir sett litt værre på å få skaffet seg sjenkebånd for så å bli tatt, enn å drikke på campen uten sjenkebånd mens man er under 18.

 

Det er da vel ikke ulovlig å drikke når man er under 18, bare å selge er det ikke?

 

§ 1-5. Aldersgrense

Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med 22 volumprosent alkohol eller mer må ikke skje til noen som er under 20 år.

 

Salg, skjenking eller utlevering av alkoholholdig drikk med lavere alkoholinnhold enn 22 volumprosent må ikke skje til noen som er under 18 år.

 

Ergo har man altså lov til å innta alkohol når man er under atten, men siden det er ulovlig å gi/skjenke/servere/selge alkohol til mindreårige blir loven uansett brutt når en mindreårig får tak i det med mindre du finner det tilfeldig på gata. Iallefall er det slik jeg har forstått det.

Lenke til kommentar

Jaja, da er ihvetfall jeg klar for årets festival! Blir tog fra Stavanger tenker jeg. Men, noen som har formening om det blir problematisk å ta toget tilbake halv ti på lørdag den 3.? Går visstnok transport fra 7-xx lørdag 3.juli. Er dog litt usikker siden jeg ikke har vært i området før!

Lenke til kommentar

Det er nok ikke noe problem å komme seg fra Tromøya til Arendal sentrum (hvor togstasjonen ligger) på lørdag.

Tidligere år har det gått busser ned til kaia kontinuerlig fra tidlig om morgenen, hvor det går båt inn til Arendal sentrum.

Derifra er det enkelt å finne fram til togstasjonen, og det tar vel cirka 5 minutter å gå.

 

Men et godt råd er å være tidlig ute, fordi alle skal hjem samtidlig. :)

Lenke til kommentar

Snikpellik, du som har litt peiling:

Kan vaktene nekte en artist å ta med seg speilreflekskamera inn backstage og opp på scenen?

Hmm, den var lei. Vanskelig spørsmål :p

 

Men ja, vaktene kan i utgangspunktet nekte artister å ta med seg ting, men jeg tror ikke de vil gjøre det med kamerautstyr egentlig.. er det noe spesielt tilfelle du tenker på? Men myndighet til det har de absolutt.

 

Jeg har aldri gått inn den veien når jeg skal backstage, har alltid gått inn den vanlige foto/presseinngangen hvor man må ha både foto og backstagepass uansett. Opp på scenen er jeg også usikker, har bare opphold meg der en gang og da hadde jeg ikke kamera med. Var under Billy Talent første året

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Jeg mener å huske jeg så at broren til Oliver Sykes (Tom) sto bak og tok bilder mens BMTH spilte i fjor, og han ble ikke kastet vekk av noen vakter eller noe sånt.

 

Grunne til at jeg lurer er fordi jeg har blitt spurt av Shot At Dawn (de spiller på Amfi på torsdagen) om jeg kan ta bilder av de på scenen mens de spiller. Derfor sa de at de skulle skaffe meg "artistpass" så jeg har adgang til backstage hele dagen, og kan komme meg opp på scenen for å ta bilder.

Lenke til kommentar

Grunne til at jeg lurer er fordi jeg har blitt spurt av Shot At Dawn (de spiller på Amfi på torsdagen) om jeg kan ta bilder av de på scenen mens de spiller. Derfor sa de at de skulle skaffe meg "artistpass" så jeg har adgang til backstage hele dagen, og kan komme meg opp på scenen for å ta bilder.

Da vil jeg nok ikke tro at det er noe problem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...