Gå til innhold

De fleste VGS-elever kler seg harry.


Anbefalte innlegg

Ikke vær så utrolig naiv. Så og si alle mennesker i verden gjør seg opp et førsteinntrykk basert på utseende. Hvis man da kler seg pent kan man påvirke det førsteinntrykket positivt.

 

For å ta eksempelet om en fremtidig arbeidsgiver: Tenk deg at du har vært på intervju til en jobb, og du står helt likt med en annen. Så møter du han som skal ta avgjørelsen om hvem som får jobben rett før han skal bestemme seg. Går du i en gammel joggebukse og en utvasket t-trøye ville nok mange fått et litt negativt inntrykk. Selv om du ikke syns det er en riktig innstilling å dømme folk basert på klær er det ikke til å komme fra at mange gjør det, og du vil møte mange mennesker i livet du har interesse av at skal like deg, selv om du ikke nødvendigvis liker dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"De fleste VGS-elever kler seg harry." = "De fleste som tar videre skole etter ungdomskolen kler seg harry."

 

Jeg kan ikke se hva du har denne påstanden fra trådstarter, folk som dropper ut av skolen kler seg like så "harry", og i mine øyne er det helt greit.

 

Selv syns jeg det er helt greit å gå med det man ønsker, vanlige folk er tross alt vanlige, hvorfor ikke gå helt normalt?

 

Selv går jeg somregel i blå dongribukser, litt store, men ikke så mega greier, går i en t-skjorte og en genser, gjerne hettegenser. Både sort og hvitt, og andre farger.

Om sommeren likeså, bare jeg skipper genseren om det er veldig varmt.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
"De fleste VGS-elever kler seg harry." = "De fleste som tar videre skole etter ungdomskolen kler seg harry."

 

Jeg kan ikke se hva du har denne påstanden fra trådstarter, folk som dropper ut av skolen kler seg like så "harry", og i mine øyne er det helt greit.

 

Det han mener vel er at de som er i VGS alder. ca. 16-19 kler seg generelt harry.

Lenke til kommentar

Riktig. Eg kjøper ikkje ein dress til 5-6000 kroner som blir brukt 2 gonger i året. Gje meg derimot eit par iPod-propper som følger med spelaren så skal eg hoppe på dei og heller kjøpe eit sett til fleire tusen kroner.

 

Eg bryr meg faktisk meir om kva folk lyttar til musikk på offentleg enn klesstil.

 

Eg går derimot ikkje rundt og trur at dei med Koss PortaPro er mindre tenkande personar enn meg sjølv, men at dei har forskjellige interesser.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar

Det er ikke alle som har lyst eller penger til å kle seg som visse personer her inne. Klesstil er helt individuelt. Noen liker å være komfortable, andre gidder ikke å bruke tusenvis av kroner på en bukse, andre liker å kle seg litt mer preppy. Noen vil si at folk med preppy stil ser ut som de er homofile, jeg kan ikke nekte for at jeg er uenig i denne påstanden til tider. Ikke det at jeg bryr meg om det, men jeg ville aldri gått sånn selv. Ikke det at alle som har en spesiell stil er homo, det er jo selfølgelig feil. Folk må få gå i hva de vil, uten at dere skal rakke ned på dem fordi de ikke har samme klær og stil som dere.

 

Men om det er snakk om harry klær, så passer det bedre med å se til ungdomskole nivå, da kan jeg være enig. Det å si at de fleste som går på vidregåendeskoler kler seg harry er som å si at de fleste som poster i denne delen av forumet er homo. Generalisering og fordommer til tusen.

Lenke til kommentar

Jeg tror det er en ting mange her ikke tenker over. Det er fult mulig å kle seg pent uten å bruke så mye penger. Jeg lever på et ekstremt stramt budsjett, men klarer som oftest å kle meg pent.

 

Det er bare det at jeg ikke tar folk som tusler rundt i joggebuske seriøst. Ikke fordi de er mindre intelligente, men fordi førsteinntrykket betyr mye. Det skal også sies at jeg ikke har noe speiselt imot andre stiler så lenge de er gjennomførte.

Lenke til kommentar
Nei, kvifor skulle eg det?
Nei, er vel ingen grunn for det, sikter bare til "Eg bryr meg faktisk meir om kva folk lyttar til musikk på offentleg enn klesstil.".
Jeg tror det er en ting mange her ikke tenker over. Det er fult mulig å kle seg pent uten å bruke så mye penger. Jeg lever på et ekstremt stramt budsjett, men klarer som oftest å kle meg pent.

 

Det er bare det at jeg ikke tar folk som tusler rundt i joggebuske seriøst. Ikke fordi de er mindre intelligente, men fordi førsteinntrykket betyr mye. Det skal også sies at jeg ikke har noe speiselt imot andre stiler så lenge de er gjennomførte.

Det er vel gjerne en gjennomført slaskestil, eller hva man skal kalle den.
Lenke til kommentar
Jeg tror det er en ting mange her ikke tenker over. Det er fult mulig å kle seg pent uten å bruke så mye penger.

 

WORD. Man kan finne faktisk finne mye pent på Zara og HM. Jeg kjøpte en grå penbukse til broren min i julegave idag på HM. Passformen var overraskende god og prisen var 299,-. Noe jeg helt klart kunne gått med selv sånn utseendemessig, men jeg var ikke helt fan av stoffet. Men for all del, tre hundre kroner da.

Endret av Kavinsky
Lenke til kommentar

Da er det interesse og smak det står på. Jeg går ofte kledd i noe som mange på motedelen kunne fått infarkt av. Jeg har mange venner, holder på med en god utdannelse, og har en vakker kjæreste. Noen vil nok tenke "hvorfor bry seg?"

 

Det skal sies at jeg har en tendens til å kle meg finere når jeg er med kjæresten, og tenke mer komfort når jeg skal på skolen. Forøvrig bryr hun seg ikke særlig hva jeg kler meg i.

Lenke til kommentar
WORD. Man kan finne faktisk finne mye pent på Zara og HM. Jeg kjøpte en grå penbukse til broren min i julegave idag på HM. Passformen var overraskende god og prisen var 299,-. Noe jeg helt klart kunne gått med selv sånn utseendemessig, men jeg var ikke helt fan av stoffet. Men for all del, tre hunder kroner da.

 

Jeg så faktisk på en slik en i går for å ha når jeg skal herje i romjula. Synd de ikke hadde flere i min størrelse.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Men du tror folk med annen musikksmak er mindre tenkande personar enn deg sjølv?

 

Nei, kvifor skulle eg det?

 

For min del, så var signaturen din med på å gi det inntrykket:

 

Quote Steven Wilson: "If you watch MTV, Hip-Hop culture, the American Idol, reality TV, alot of it is aimed at a very low kinda level of intellect [...] Which for me is the most depressing thing. If you turn on MTV for any length of time, it's so depressing. Because of the stupidity of the people on it."

 

Greit, du har ikke sagt det selv, men når du velger å ha det som sig, antar jeg at du er enig.

Endret av Mks1001
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...