Gå til innhold

De fleste VGS-elever kler seg harry.


Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Så nettopp denne tråden...

 

Jeg ble kvalm. Har dere ikke annet å gjøre enn å sitte på et forum og snakke dritt om andres klær? Det er veldig mange som ikke bryr seg så hardt hva de har på seg, og ikke er så veldig opptatt av mote. Selv går jeg somregel på skolen i en alt for stor joggebukse, band-tskjorte og en god hettegenser. Rett og slett fordi det er noe jeg synes er komfortabelt. Uansett, så orker jeg ikke å snakke dritt om hva andre har på seg. Det får da være opp til hver enkelt?

Lenke til kommentar
Så nettopp denne tråden...

 

Jeg ble kvalm. Har dere ikke annet å gjøre enn å sitte på et forum og snakke dritt om andres klær? Det er veldig mange som ikke bryr seg så hardt hva de har på seg, og ikke er så veldig opptatt av mote. Selv går jeg somregel på skolen i en alt for stor joggebukse, band-tskjorte og en god hettegenser. Rett og slett fordi det er noe jeg synes er komfortabelt. Uansett, så orker jeg ikke å snakke dritt om hva andre har på seg. Det får da være opp til hver enkelt?

 

 

Ikke vår skyld at du ikke har selvrespekt nok til å se presentabel ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Så nettopp denne tråden...

 

Jeg ble kvalm. Har dere ikke annet å gjøre enn å sitte på et forum og snakke dritt om andres klær? Det er veldig mange som ikke bryr seg så hardt hva de har på seg, og ikke er så veldig opptatt av mote. Selv går jeg somregel på skolen i en alt for stor joggebukse, band-tskjorte og en god hettegenser. Rett og slett fordi det er noe jeg synes er komfortabelt. Uansett, så orker jeg ikke å snakke dritt om hva andre har på seg. Det får da være opp til hver enkelt?

Vi diskuterer faktisk hvor og hvordan VGS-elever kler seg harry, bare så det er sagt. Er ikke verre enn å ikke lese tråden.

Lenke til kommentar

Ja for det er trossalt et forum for diskusjon av mote. Mange av mine nærmeste venner kler seg ikke spesielt bra, men det gjør meg ikke mindre glad i de av den grunn? Noen stiler reflekterer personen, men det vil jeg ikke akkurat si at de mest mainstreame trendene gjør. Emoer har en egen væremåte, det samme har hippiene. De som derimot kler seg som alle andre vil jeg påstå er mer vanlige av seg og kun mangler kunnskaper evt. lysten til å lære litt mer om mote.

Lenke til kommentar
De som derimot kler seg som alle andre vil jeg påstå er mer vanlige av seg og kun mangler kunnskaper evt. lysten til å lære litt mer om mote.

Mest lysten og generell lite interesse vil eg tru. Nokon vil kjøre ein flott bil, andre klarer seg med ein litt eldre. Er det noko grunn til å tru at den eine personen er mindre opplyst enn den andre?

 

Er dei som ikkje køyrer ein feiande flott Audi mindre tenkande enn dei som gjer det? Det vart uttalt i ein diskusjon rundt bekledning at dei som ikkje kler seg etter enkelte brukarar sine normer er mindre tenkande mennesker.

 

Dette er kategorien for mote ja, men er liksom mote kun flotte og godt komponerte antrekk, som blir godkjent av motegjengen her inne? Mote er alt ein finner på å ta på seg.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Mest lysten og generell lite interesse vil eg tru. Nokon vil kjøre ein flott bil, andre klarer seg med ein litt eldre. Er det noko grunn til å tru at den eine personen er mindre opplyst enn den andre?

 

Er dei som ikkje køyrer ein feiande flott Audi mindre tenkande enn dei som gjer det? Det vart uttalt i ein diskusjon rundt bekledning at dei som ikkje kler seg etter enkelte brukarar sine normer er mindre tenkande mennesker.

 

Dette er kategorien for mote ja, men er liksom mote kun flotte og godt komponerte antrekk, som blir godkjent av motegjengen her inne? Mote er alt ein finner på å ta på seg.

Veldig bra innlegg. :thumbup:

Lenke til kommentar
Dette er kategorien for mote ja, men er liksom mote kun flotte og godt komponerte antrekk, som blir godkjent av motegjengen her inne? Mote er alt ein finner på å ta på seg.

Klesmote er vell veldig subjektivt. Ser jeg noe jeg ikke liker pleier jeg å si ifra, mens kanskje andre liker det. Det er jo det et forum er til, å dele meninger. At flere her sitter med lik smak gjør det kanskje til at folk trur det er slik som er "riktig", men det er det ikke. Det er bare slik de faste brukerne her foretrekker å kle seg på den måten.

Lenke til kommentar
De som derimot kler seg som alle andre vil jeg påstå er mer vanlige av seg og kun mangler kunnskaper evt. lysten til å lære litt mer om mote.

Mest lysten og generell lite interesse vil eg tru. Nokon vil kjøre ein flott bil, andre klarer seg med ein litt eldre. Er det noko grunn til å tru at den eine personen er mindre opplyst enn den andre?

 

Er dei som ikkje køyrer ein feiande flott Audi mindre tenkande enn dei som gjer det? Det vart uttalt i ein diskusjon rundt bekledning at dei som ikkje kler seg etter enkelte brukarar sine normer er mindre tenkande mennesker.

 

Dette er kategorien for mote ja, men er liksom mote kun flotte og godt komponerte antrekk, som blir godkjent av motegjengen her inne? Mote er alt ein finner på å ta på seg.

 

Et godt innlegg ja, men jeg må si meg uenig på et punkt. Mote er ikke det man tar på seg. Det er faktisk forskjell på stil, moter og trender. En viss stil trenger ikke å være moteriktig. For å ta et eksempel er ikke en emo moteriktig, men emo-stilen er fortsatt en stil, og til en viss grad en trend.

 

Personlig bryr jeg meg fint lite om hva som er moteriktig. Jeg er opptatt av min egen stil, og selv om den tilfeldigvis har en del likheter med motene akkurat nå kommer den ikke til å endres når moten gjør det. Jeg har aldri påberopt meg selv å være moteriktig, og kommer heller aldri til å gjøre det, fordi jeg ikke bryr meg om hva som er mote og ikke. Jeg går med det jeg syns er fint. Det kalles stil, og ikke mote. Så nei, alt man slenger på seg er ikke mote, men det gjør det ikke mindre verdt av den grunn.

Lenke til kommentar

Hva som er harry eller ikke harry er også veldig individuelt da...

Har en kamerat som mener sære franske filmer, converse sko og snow\skateboard klær er harry, mens han har mopedbart og tribal tattovering sjøl...

Forskjellige meninger om alt, og er sikkert litt forskjell fra skole til skole.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Ler meg halvt ihjel av å lese enkelte innlegg i fra denne tråden. Går ikke an å være litt mer generaliserende da? Dere ser hva, tre fire forskjellige skoler? Og dere tror det representerer yrkeslinjer over hele landet? :roll: Kan da ikke være så vanskelig å forstå at folk er individuelle vel?

Lenke til kommentar
De som derimot kler seg som alle andre vil jeg påstå er mer vanlige av seg og kun mangler kunnskaper evt. lysten til å lære litt mer om mote.

Mest lysten og generell lite interesse vil eg tru. Nokon vil kjøre ein flott bil, andre klarer seg med ein litt eldre. Er det noko grunn til å tru at den eine personen er mindre opplyst enn den andre?

 

Er dei som ikkje køyrer ein feiande flott Audi mindre tenkande enn dei som gjer det? Det vart uttalt i ein diskusjon rundt bekledning at dei som ikkje kler seg etter enkelte brukarar sine normer er mindre tenkande mennesker.

 

Dette er kategorien for mote ja, men er liksom mote kun flotte og godt komponerte antrekk, som blir godkjent av motegjengen her inne? Mote er alt ein finner på å ta på seg.

Helt enig. Kunne ikke sagt det bedre selv.

Lenke til kommentar
Jeg sier som Andy Gilchrist, tenk på hva som kan skje hver gang du går ut døren, og kle deg deretter. Man kan treffe en pen jente, en fremtidig arbeidsgiver, osvosv...

Om vedkomande dømmer meg etter klesstil er det ikkje ein person eg har interesse av uansett. Kva i alle dagar skulle det bety om arbeidsgivaren min ser at eg går i joggebukse når eg er på butikken?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...