Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Jeg bruker rundt en time til vanlig. Tar meg litt god tid, med 2-5 min pause mellom settene.

Noen ganger rundt en og en halv time, hvis utstyr er opptatt, jeg er der med venner som jeg prater med eller møter venner, eller tar lange pauser, trener mage etc.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

UKE6: Dag 2

 

Knebøy -20%

40

44

48

50

54

 

Markløft:

60

64

68

70

74

 

Skulderpress:

28

30

34

38

40

 

Nedtrekk:

 

Det ble chins i dag:

BW, reps:

5

5

5

 

 

+ Magetrening, i maskin.

 

 

Kommentar:

Skulderpress var tung på siste reps, men klarte det fint. Trener jo med 10 kg mer enn 5RM var :p

 

Chins var også tungt. Sleit på 1-2 siste rep'sa i alle seriene. Blei litt juksing for å komme seg opp da.

 

- Pleier å variere mageøvelsene litt, noen ganger bruker jeg kroppsvektøvelser på ei matte, andre ganger bruker jeg bare en maskin som står på senteret.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Ser du pyramider deg.

Har du så mange små vekter og tid til at det faktisk blir 60 64 68 70 74?

Hos meg blir det fort 60 60 70 70 74

Eller 70 70 70 70 74

 

Alle er jo lov, all vekt under toppsettet på sett 1-4 er bare en bonus for å ikke kjøre seg hardere en kroppen klarer / trene opp til å tåle treningsmengden.

Blir litt lettvindte løsninger om alle småskivene er opptatt.

Lenke til kommentar

Senteret har faktisk mange 2 kilos vektskiver, så det er ikke noe problem. Men 2 kg er også det minste dem har før man kommer opp på 5 kg. Fra 60->64 er det bare å slenge på en 2 kg's på hver side. Skal jo ha pause da uansett, så kan jo like så godt slenge på et par skiver.

 

Edit:

Forresten, det der med antioksidanter... Det hjelper vel mot forskjølelse/for å holde seg frisk? Selv om det ikke er så bra for styrketreninga.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Han mener jo at antioksidanter er bra, og at du burde spise de 5-10 anbefalte fruktene om dagen, og spise fra alle de forskjellige "fargene":

 

 

Følg den veldokumenterte anbefalingen om å innta 5 – 10 serveringer med frukt og grønnsaker per dag, og ikke glem det rike utvalget av smakfulle bær og urter. Kroppen vil takke deg nå og for alltid. Tenk variert og ikke minst mørkt. Frukt, bær og grønnsaker med mørke farger er mer rike på antioksidanter og flere forskjellige typer vil sikre at du får alle de ulike antioksidantene som trengs. Et godt tips er ”å spise regnbuen”, som kan være følgende:

 

• Rød Epler og jordbær

• Oransje Appelsiner og fersken

• Gul Bananer og ananas

• Grønn Kiwi og gapefrukt

• Blå Blåbær

• Lilla Bjørnebær og svisker

 

 

 

Men det er jo en del frukt man da må få i seg tilsammen. Dette veit jeg kan bli veldig vanskelig å gjennomføre for min del.

 

Derfor ville det vært lettere å fått det gjennom tilskudd (ja, det er en dårlig løsning, men bedre enn lite/ingenting) Men så sier han jo også:

Det er viktig å påpeke at megadoser av en spesiell vitamin og eller antioksidant sjelden har noen positiv effekt. Kroppen og dens substanser fungerer som et orkester, og for mye av et instrument ødelegge hele seremonien. Et godt eksempel er vitamin C som absolutt har mange briljante egenskaper, men i store mengder vil den ha motsatt effekt av en antioksidant, og bli prooksidativt! Den vil da fungere som en fri radikal og ødelegge cellene i stedet for å beskytte dem! Beta-karoten utviser også denne egenskapen og kan faktisk være med på å fremkalle kreft hos røykere.

 

Så hvor mye er 'for mye' ? Anbefalt dose på dette produktet er jo 4 kapsler per dag. Kunne det funka og trappe ned litt på døgndosen, så det ikke blir 'for mye'?

 

Er jo tross alt satt ned -80% til 59 kr så hvorfor ikke prøve!? :p

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke har mulighet til å følge H&F C og har generelt veldig lite frukt i kostholdet mitt.

 

Tenkte jeg skulle bestille et par av dem sammen med et par flasker Vital Artic Oil og noe kreatin.

Tenkte jeg skulle sjekke om det hjalp meg i å bli frisk og holde meg frisk framover til det blir litt mildere og mere sol ute, om jeg ikke får tak i noe D-vitaminer i nærmeste fremtid.

 

Vel, skader vel ikke å teste. Skal jo bestille noe derfra likevel, så hvorfor ikke.. :D

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

I morgen er det trening igjen. Jeg kommer ikke til å klare å øke noe mere på denne treninga.

 

Veit at det ikke er så veldig lurt, men tenkte jeg kanskje skulle makse i morra. Bare for å sjekke hvor landet ligger. Synes det er greit å ha noen tall og forholde seg til. Jeg kommer nok ikke til å makse noe før sommeren, etter dette.

 

Etter dette skal jeg ha over en uke deloading tenkte jeg. Deloading fra fredag (i morra) til mandagen etter neste uke.

Lenke til kommentar

Ferdig med deloadinga nå, og første treningsøkt er i morra! :)

 

I hvilken uke burde jeg slå mine egne rekorder/tyngste treningsøkt før deloading?

 

Ta f.eks. knebøy: Jeg regner med å begynne med ca -20% av siste tyngste 5 rep treningsøkt (70 kg - 20 % = 56). Med denne utregninga vil jeg gå forbi 70 kg i uke 5. Da vil jeg slutte i uke 6 med ca 76 kilo.

 

Funker dette, eller er 6 kg økning for lite fra forige runde?

Lenke til kommentar

Regn på det, 6kg pr 7 uke med deloading, 44kg i året

Kanskje litt lite når vekten er så lav, jeg gjør et komprimiss, kutter med 20% på noen øvelser og 15% på andre osv.

Justerer så jeg løfter rekorder iallefall fra uke 4.

Uke 3 pleier å være de RM-vektene man har regnet med.

Lenke til kommentar

Lagde meg en liten tabell i excel til utregning, det ble sånn:

post-173387-1266849950,5392_thumb.jpg

 

Plotter bare inn 5RM så regner den ut med progresjon på 2 kg. Så det ut som en grei fremgang? Her kommer 5RM på dag 3 i uke 4. Så er siste treningsøkt i uke 6 på +8 kg fra 5 RM.

 

Eller burde jeg trene med 5RM på dag 1 i uke 4? Da kommer siste treningsøkt i uke 6 på 80 kg. Det er 10 kilo mer enn ca 5RM.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...