Gå til innhold

[Nedlagt]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

DELOADING

Litt lett trening med andre øvelser.

 

Dag 1:

Beinpress, ett bein:

3x8 - 40 kg.

 

Brystpress:

3x10 - 40 kg

 

Sittende roing, kabel:

3x10 - 40 kg.

 

Dips:

3x8 @ BW

 

+ Hardcore planke-session.

 

Kommentar:

Veldig lett og greit. Tok det litt easy på beinpressen mtp på kneet, men kjente faktisk ikke noe til det.

Smud å prøve dips igjen. Kjedelig å kjenne at styrka hadde blitt litt borte der.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

UKE1 (Runde 6)

Forandringer:

- Tar en periode uten knebøy pga kneet som jeg har kommentert tidligere. Fokuserer på å tøye bakside av lår og hoftebøyerne for bedre teknikk. Legger inn litt beinpress så jeg får trena bein litt likevel.

- Legger til bicepscurl og evt dips etterhvert.

- Legger inn en dag med tung magetrening.

- Går tilbake til stangroing igjen. (Hadde pause fra den øvelsen en periode pga litt vondt i ryggen)

- Fortsetter på PF.

 

Dag1:

 

Benkpress:

50

54

58

60

64

 

 

Stående stangroing:

34

38

40

44

48

 

Beinpress, ett bein:

40

50

50

50

 

+ mage, planken

 

Kommentar:

Benken var overraskende seig i dag :dontgetit: Men ellers gikk treninga lett og greit.

 

På tide å bli svær! :D

Lenke til kommentar

UKE1 (Runde 6)

Dag2:

 

Markløft:

70

74

78

80

84

 

 

Skulderpress:

28

30

30

34

38

 

Chins (håndflate mot meg):

7

6

5

 

+ mage, reverse crunches.

 

 

Kommentar:

 

Ganske lett økt. Marken gikk lett, men skulderpressen var litt seig. Siste rep på siste sett på chins var nesten litt juks, men kom meg opp til slutt :p

Lenke til kommentar

UKE2 (Runde 6)

Dag1:

 

Benkpress:

54

58

60

64

68

 

 

Stående stangroing:

40

44

48

50

52

 

 

Beinpress, ett bein:

Droppa det i dag pga dårlig tid.

 

 

Bicepscurl:

EZ + 16 kg: 3x10

 

 

+ Reverse crunches

 

Kommentar:

Grei trening. Hadde litt dårlig tid, så droppa beinpress. Etter trening blei det 300 gr kyllingkjøttdeig og 1 liter appelsinjuice :dribble:

Lenke til kommentar

Veit ikke hva det er. Fikk bare vondt inni ene kneet når jeg dreiv med knebøy, noe som skjedde flere uke. Muligens pga dårlig teknikk. Er litt for stiv i kroppen.

Kjenner det ikke når jeg tar ettbeins beinpress til 90 grader da. Merker heller ingenting når jeg logger/løper på asfalt eller andre underlag. Jeg merker det også på tunge løft, og når jeg først merker det så merker jeg det uansett belastning etterpå. Så velger å ta pause fra knebøyen og heller trene litt beinpress av og til mens jeg tøyer for bedre teknikk i KB.

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar

Knæ problemer kan skyldes av så mye. En av grunnene til at mange får kne problemer med knebøy er at de ikke går ned til 90 grader, slik at de setter unødevendig mye press på knæet, slik at det ikke får strukket seg sikkelg ut. Ofte er det også slik at stramme muskler, som rumpe og legger igjen kan føre til ubelanse i lår og bakside lår, som igjen fører til kne problemer. Jeg tror at hovedløsningen blir å tøye ut mye, alle muskler mens man løser opp knutter (egenmassasje). På meg så får jeg bare svakt ubehag i knet på helt tilfeldige dager, ikke slik at jeg må stoppe treningen av den grunn, men er jo klart redd for at det skal utvikle seg til verre.

Lenke til kommentar

Har en teori om at jeg har litt korte hamstrings og muligens litt dårlig hoftemobilitet?(veit ikke helt), noe som gjør at jeg ikke kommer helt ned i 90 grader uten å krumme ryggen, noe som gjør at det går utover kneet.

 

Driver hvertfall med massiv tøying av bakside lår og høftebøyerne etter hver trening nå, selv om jeg ikke skriver det opp i loggen :)

Endret av Sir-Andy
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...