Gå til innhold

Juleavatarkonkurransen 2009 - Nominering


TSP

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant ikke noe om dette i førsteposten, og gidder ikke å lete gjennom hele tråden.

 

Kommer vi til å få ekstra nominasjoner den siste dagen?

Jeg synes antallet nominasjoner er godt i år, derfor har jeg ikke tenkt at det vil være aktuelt å gi flere nominasjoner nå. Dette siden alle har hatt to nominasjoner og jeg ikke har sett at det har vært noen som skulle ønske de hadde flere nominasjoner. Du kan jo eventuelt ytre forslag til andre til avatarer de kan nominere, så kan de selv velge om de er enige i dine forslag.

 

Hvis det er flere som ønsker ekstra nominasjon(er) siste døgnet eller mindre, får dere si fra.

 

Forøvrig, ser veldig mange har stemt på at de ønsker brukernavn ved siden av avatarene i avstemmingen. Noen som ønsker å argumentere for hvorfor?

Lenke til kommentar

Her mener jeg at spørreundersøkelsen bare er tull.

 

Her er det mange som svarer uten å tenke på hva de svarer.

 

Dette vil bli absolutt mest rettferdig:

  • Alle i en gruppe
    - Fordi man da slipper at folk har flaks/uflaks å havner i lette/vanskelige grupper
  • Ja, fordi jeg valgte "Alle i en gruppe" på forrige spørsmål
    - ...
  • Jeg stemte "Ja" på forrige spørsmål
    - ...
  • (Nei, både avstemming og diskusjon skal være i samme tråd)
    - Dette handler ikke om at det skal bli mest rettferdig, men er min mening. Det vil nemlig uansett bli diskusjon i avstemningstråden.
  • Ja. (Jeg stemte "Ja" på spørsmål 2)
    - Selvfølgelig! Når alle skal i en gruppe så må man kunne stemme på akkurat så mange man vil. Slik burde det være UANSETT! Hvis det bare blir 5 i gruppene er jeg dog usikker...
  • Nei.
    - HERRE GUD! Noe annet ville jo gjort at ALLE stemte på bakgrunn av navn de har hørt!

Lenke til kommentar
Ønsker selv brukernavn. Avataren må for meg bli sett i sammenheng med kontekst. Avataren til Latias er bedre plassert på Latias enn på meg. Visuelt sett den samme, men om vi skal gå mer i dybden så er det to vidt forskjellige avatarer. Dybden er å finne der, symbolverdien til avataren smile.gif

Du må huske på at konkurransen går ut på å lage den beste juleavataren, ikke å lage den juleavataren som passer best til seg selv.

 

Edit: Beklager dobbelpost

Endret av JanFr
Lenke til kommentar
Ønsker selv brukernavn. Avataren må for meg bli sett i sammenheng med kontekst. Avataren til Latias er bedre plassert på Latias enn på meg. Visuelt sett den samme, men om vi skal gå mer i dybden så er det to vidt forskjellige avatarer. Dybden er å finne der, symbolverdien til avataren smile.gif

Du må huske på at konkurransen går ut på å lage den beste juleavataren, ikke å lage den juleavataren som passer best til seg selv.

 

Edit: Beklager dobbelpost

 

Jeg tar utgangspunkt i hva en avatar faktisk er, dette går langt forbi det rent visuelle. Hvor god den er er tett knyttet opp mot hvem som bærer den. Dette er ikke julebildekonkurransen, men juleavatarkonkurransen og der er det en vesensforskjell. :)

 

En avatar er den spirituelt/symbolsk foruminkarnasjonen din, en representasjon av deg eller ditt alter-ego. Dette stammer fra hindu.

 

Jeg har Supermann som avatar fordi jeg valgte en karakter som har ekstremt mye makt i sin fiksjonelle verden, akkurat som jeg, i forumsammenheng, har mye makt grunnet min stilling (har en stor lysende "slå av forumet" knapp rett her på pulten). Samtidig er den avataren valgt fordi Supermann er en karakter som prøver å bruke sin makt til noe godt og til å inspirere, som gjør at hver gang jeg blir fristet til å misbruke min makt så er denne undertøysfetisjmannen med kappe der og ser tilbake på meg og minner meg om hvilken feil vei jeg er på vei. På den måten inspirerer min egen avatar meg til å gjøre en bedre jobb for deg. Hadde jeg eksempelvis puttet Hulk, en annen mektig karakter, der så kunne du sikkert forventet deg at jeg reiste rundt på forumet og smadret det hver gang jeg ble sinna.

 

Videre har vi den fantastiske avataren til TWFA, Gandalv som ga trygghet og visdom til broderskapet. På samme måte fungerer TWFA slik på forumet, hvor han leder vei og er den med lang livserfaring og litt trolldom (gjennom moderering). Sett den samme avataren på noen andre (eksempelvis meg) så blir den med ett mye dårligere.

 

Her på forumet leker vi ikke overfladisk, vi har selvfølgelig en langt mer dybde bak det hele og har brukt store deler av vårt liv (ok, i hvert fall 22 sekunder) på å komme frem til hva som visuelt sett er den inkarnasjonen som er valgt til å representere oss. :)

Lenke til kommentar

Veldig enig med deg dotten, og hadde alle tenkt slik rundt de stemmene de ga ville det blitt bra, men slik er det vel egentlig ikke. Kan vel ikke komme bort ifra at mange vil stemme på bakgrunn av navn. At man ser et navn som er kjent og som man har et forhold til her på forumet spiller nok det en rolle for veldig mange selv om det kanskje er ubevisst. ?

Lenke til kommentar
Her på forumet leker vi ikke overfladisk, vi har selvfølgelig en langt mer dybde bak det hele og har brukt store deler av vårt liv (ok, i hvert fall 22 sekunder) på å komme frem til hva som visuelt sett er den inkarnasjonen som er valgt til å representere oss. :)
Pff..ekte mannfolk tatoverer avataren sin på kroppen ;)
Lenke til kommentar

Jeg er redd for å ødelegge scrollehjulet hvis jeg skulle gått gjennom hele førsteinnlegget, men hvis mr. Julenisse her over ikke er nominert så bør han på plass.

 

Dorian Grays sin var like surrealistisk som de ord han av og til skriver. Du har ikke lyst til å se på den, men likevel klarer man ikke la vær :)

Lenke til kommentar

Jeg er litt usikker på om jeg skal ha med et valg som "Vil bare stemme" i Juleavatarkonkurransen. Hva tror dere? Jeg vil helst at alle skal stemme på en avatar og gjøre et skikkelig valg, men er det for mye å forvente å tro at folk vil gjøre det, selv om jeg ikke har med "Vil bare stemme"?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...