Victorawrr Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 (endret) Bruker Windows 7 mer strøm enn Windows Xp? Har en HP Pavilion dv6000, den fryser seg greit ofte med Windows 7 64bit. Vet at grunnen er dårlig/slitt batteri. Hadde det hjulpet om jeg installerte Windows XP 32bit istedet? På forhånd takk Endret 23. november 2009 av Victorawrr
Moskus Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Bruker Windows 7 mer strøm enn Windows Xp? Ikke som jeg vet. Jeg har gått fra XP til Vista til Win7 64bit på min Fujitsu P8020, og har fått 45-50 minutter ekstra batteritid. Er meget fornøyd!
jornboss Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 (endret) Ingen software bruker strøm - men noen programmer er mer krevende enn andre - og indirekte bruker mere strøm pga økt ram., prosessorbruk, vifter ol. Windows 7 64-bit er uegnet for din maskin ja - ihvertfall uten mer ram. W7 64-bit er mer krevende enn WXP. Du har kanskje en sliten harddisk, og sletting ol oppgradering av harddisk kan kanskje hjelpe? Jeg ser at gjennomsnitt tap av batteritid Xp vs W7 er 47 minutter. Dette kan variere og noen mener at W7 krever mindre - men gjennomsnittstap tyder på økt strømbruk... Endret 23. november 2009 av jornboss
Moskus Skrevet 23. november 2009 Skrevet 23. november 2009 Jeg ser at gjennomsnitt tap av batteritid Xp vs W7 er 47 minutter. ... gitt at det er en "netbook" vi snakker om. Andre forsøk gir alt fra "ingen forbedring" til noe mer, men jeg har enda ikke sett noen som har "påvist" en reduksjon. Jo bedre og nyere maskinen er, jo bedre er de nye rutinene for utnytting av batteriet (visstnok). Men jeg skal også teste min Kohjinsha SA100 netbook med Windows 7. Den har faktisk ca. 8.5 timer batteritid med Windows XP. Så får vi se om den klarer å holde det med Windows 7. Håper jo det, men kun tiden vil vise hva som er riktig...
stonebro Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Bruker Windows 7 mer strøm enn Windows Xp?Har en HP Pavilion dv6000, den fryser seg greit ofte med Windows 7 64bit. Vet at grunnen er dårlig/slitt batteri. Hadde det hjulpet om jeg installerte Windows XP 32bit istedet? På forhånd takk Hvis du vet at grunnen er fysisk feil i maskinen (dårlig batteri), så er det vanskelig å se at installasjon av annet operativsystem skal kunne avhjelpe det noe særlig på sikt.
Mechablast Skrevet 24. november 2009 Skrevet 24. november 2009 Kom til å tenke på,,, hvordan er strøminstillingene på maskinen din, står den på strømsparer, prøv å forandre det til balansert eller høy ytelse. Nå vet ikke jeg hvor mye minne du har, men har du 2Gb eller under så skulle vel windows 7 32 bit funke på maskinen.
Victorawrr Skrevet 30. november 2009 Forfatter Skrevet 30. november 2009 Strøminnstillingene er satt til balansert. Jeg har 3GB ram, nylig oppgradert. Men pcen er ca. 3 år gammel, funker helt supert. Har hatt Windows 7 64bit en stund og det har funket bra inntil dette.. Har hatt et problem det siste halvåret (uansett opprativsystem), hver gang jeg starter pcen, lyser alle lysene, men skjermen holder seg svart. Så starter den på nytt etter ca. 15-20 sek, og etter et par ganger, skrur den seg på. Men når jeg installerte Windows 7 startet den å fryse etter 5 min. Jeg skylder fortsatt på batteriet. Har ikke spesielt lyst til å kjøpe et nytt til 600,- hvis jeg bare kan installere XP. Trenger ikke å redde noen filer eller noe.
Moskus Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 (endret) Da har du jo svart på ditt eget spørsmål: Installer XP. Så har du iallfall prøvd. Endret 30. november 2009 av Moskus
Mechablast Skrevet 30. november 2009 Skrevet 30. november 2009 Har hatt et problem det siste halvåret (uansett opprativsystem), hver gang jeg starter pcen, lyser alle lysene, men skjermen holder seg svart. Så starter den på nytt etter ca. 15-20 sek, og etter et par ganger, skrur den seg på. Da er det nok noe annet en batteriet som feiler den. Om maskinen min hadde oppført seg sånn så ville jeg ha sendt den inn til service. Men da må du nesten ha garanti.
Victorawrr Skrevet 18. januar 2010 Forfatter Skrevet 18. januar 2010 Har akkurat fått svar på alle mine spørsmål: Problemet var slitt/dårlig skjermkort, som sitter fast i hovedkortet og da koster det nesten like mye å fikse det som å kjøpe en ny laptop. Takk for all hjelp og alle svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå