Gå til innhold

Pepperkakebyen i Bergen rasert


Lolliken

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er en helt naturlig sak: Folk fleste har lettere for å engasjere seg i symbolsaker enn for å ta over seg verdens iboende ondskap. Skulle man alltid måtte tenke på det som var mest alvorlig ville ingenting bli gjort, fordi noe annet alltid er viktigere. Det blir som om jeg skulle sagt til Robert at han må sluttet å bekymre seg om rever i bur når det er mennesker som dør i krig og massedrap. Det synes jeg forsåvidt er et mer alvorlig problem, men jeg må anerkjenne andres rett til å velge sine symbolsaker ut fra andre kriterier. Ingen av oss kan bære alt på våre skuldre.

 

Et ekte hus som ramler ned er "viktigere" enn et pepperkakehus. Men ingen hadde brydd seg veldig om noen knuste et pepperkakehus heller. Det er symbolikken i at noen bryter seg inn i den hensikt å ødelegge så mye for så mange som blir meningsløs.

 

Etterhvert så forflates samfunnet fordi nesten alle ting ikke er så farlig. Slik får vi klar beskjed om at vi ikke skal forsvare vår eiendom, fordi det bare er ting. Gi raneren lommeboka, eller bilnøklene, og meld fra til forsikringsselskapet, så dekker de tapet. Det er jo bare ting, og ikke verd å ta sånn på vei over.

 

Jeg er ikke overbevist om at det er en god ting...

 

Geir :)

Lenke til kommentar

det er sikkert noen "fjortis tapere" som bestemte seg for og ta en pause fra og beføle seg selv for og ødlege for så mange ..

 

kreativ straffing hadde vært fint .

f.eks . de som gjorde det burde grise bindes og plassert på torget..

og så lage en insamling boks for penger til pepperkake byen og vær

20kr noen donerte så måtte de shote 1 glass fiskeblod.. foran hele byen..

:lol::woot:

 

men vis de noen gang blir tat så får de vel ingen straff uansett :(

Lenke til kommentar
Hvis folk skal gå berserk og forlange spissrotgang med spytting og råtne tomater for vedkommede som har gjort dette, bør de ta en seriøs titt på seg selv og engasjere seg like mye i andre samfunnsproblemer som er langt værre.

Grunnen er vel at det du nevner er ting vi allerede vet om, og er vandt med, mens pepperkakeknusingen var noe som overrasket. Jeg synes Jokeren i The Dark Knight sa det meget godt, som man kan se i denne videoen, ca. 2:45 ut i klippet:

Lenke til kommentar
Nå er det ingenting som tilsier at man ikke kan ha to tanker i hodet på en å samme tid da Geir.

Det er bare damer som kan det. I hvertfall sier kona det... :)

 

Joa, poenget er at man kan ikke gå rundt å ta alle verden synder på seg, da blir det deprimerende å leve. For folk flest må ondskapen være håndterbar for at de skal involvere seg.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå sto det i blabla'et at en fyllik var observert ringende til noen og skrøt over at han hadde knust pepperkakehusene.

Og politiet har et par navn å gå etter. Men svært få har ringt med tips etter at det ble kjent. Var jo midt på natta så ingen så det.

 

Så da kan det konkluderes: fylla har skylda, hipp hurra, steng alle skjenkesteder permanent. Send ut vigilante-tropper (foreldre) med gevær og skyt alle uteliggere.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Oh my god! Pepperkakebyen i Bergen er vandalisert, og vi slår det opp i alle nyhetsmedier! Når man setter byen såppas godt til, så må man bare regne med at slikt kan skje... Neste gang så setter man den bak låste dører vil jeg anbefale ;) Dette er noe arrangørene må ta på sin kappe, folk gjør ting i fylla de ikke vet om neste dag, så kan godt hende at vedkommende som har gjort det ikke aner at han har gjort det!

Lenke til kommentar
Nå går det for langt :

 

Ja så definitivt! At dette er trist sak med unødvendig hærverk begått av noen idioter er helt riktig og det er trist at verden må være sånn, men å lage dette ramaskriket utav det blir altfor dumt. Nå står det jo at halvparten av de 100.000 kronene skal gå til et veldedig formål mens resten går til en eventuell tyster så lurer på hvilket formål det er snakk om.

 

Var forøvrig bra at du kom med artikklen siden det sto en oppskrift på pepperkakedeig der. Nå slipper jeg å lete mer når det skal bakes til jul. :tease:

Lenke til kommentar

Det er en del folk som har det forferdelig lite trivelig i jula. F.eks. folk uten familie, eller folk fra alkoholiserte og/eller voldelige familier. For dem blir jula overtydelig eksempel på noe fint de aldri kommer til å oppleve. Tenk deg å sitte alene i en liten leilighet på julaften og spise en grandiosa, mens du konstant blir påminnet om "juleidealet" - hvis man kan kalle det dét. Jeg skal ikke påstå at det helt sikkert var en av dem som vandaliserte, men det er jo en tanke. Attpåtil starter jo jula tidligere hvert år. Da er det ikke lett å være den som ser på jul som noe man bare håper på å bli ferdig med kjappest mulig.

 

Uansett hvem og hvorfor noen gjorde det, så er det jeg nevnte om noen folks vanskeligheter uendelig mye viktigere enn å lage klappjakt på pepperkakehusvandaler. Men man får vel kanskje ikke bildet sitt i avisa for å bry seg om sånt...

Endret av Rata101
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...