Gå til innhold

Pepperkakebyen i Bergen rasert


Lolliken

Anbefalte innlegg

Nå går det for langt :

 

 

 

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=584822

 

 

Hadde jeg bare hatt et avgjørende tips i denne saken , 100.000 sier ikke mange neitakk til

 

Nå får man bare halvparten av den summen om man tipser da, andre halvparten går til et godt formål.

Uansett, denne saken beviser til gangs hvor få problemer vi egentlig har i dette landet, når ødelagte pepperkakehus fremstår som det ultimate ondskap.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er en del folk som har det forferdelig lite trivelig i jula. F.eks. folk uten familie, eller folk fra alkoholiserte og/eller voldelige familier. For dem blir jula overtydelig eksempel på noe fint de aldri kommer til å oppleve. Tenk deg å sitte alene i en liten leilighet på julaften og spise en grandiosa, mens du konstant blir påminnet om "juleidealet" - hvis man kan kalle det dét. Jeg skal ikke påstå at det helt sikkert var en av dem som vandaliserte, men det er jo en tanke. Attpåtil starter jo jula tidligere hvert år. Da er det ikke lett å være den som ser på jul som noe man bare håper på å bli ferdig med kjappest mulig.

 

Uansett hvem og hvorfor noen gjorde det, så er det jeg nevnte om noen folks vanskeligheter uendelig mye viktigere enn å lage klappjakt på pepperkakehusvandaler. Men man får vel kanskje ikke bildet sitt i avisa for å bry seg om sånt...

 

Nøyaktig hva er poenget ditt?

Lenke til kommentar
hvorfor knuse den? dårlig ide

hadde heller dynka den i melk og spist opp det jeg orket, så hadde jeg tatt en boms i resten av ruinene

Eller knust en liten del av byen med stil, og litt effekter som "døde" seigmenn i veiene, klemt fastunder pepperkakehusvegger, pepperkakebroer som har knekt sammen (med påtegnet OM NOM NOM NOM-fjes), og nonstop-takstein spredd utover hele området, også i de delene av byen som ikke han skulle rasere. For å så innrømme det med en gang, men stå på sin sak at det var gjort for å gjøre byen med autentisk og kul, for å så bli hyllet for sitt flotte arbeid av hele Bergen, som en helt.

 

Det tror jeg hadde vært awesome!

Lenke til kommentar

Uten at vi vet noe om fortid, grunner og de skyldige er det et godt poeng Rata101. Dette kan være noe så "enkelt" som pøbelstreker, men som du uttaler kan det også skylde dypere lidelser. Det får vi antagelig aldri vite. Om så gjør dette handlingen noe bedre? Kanskje ikke, men man kan forstå den bedre. At "kaffe-Friele" slår politiskmynt på dette og gjør en sak utav dette er forventet. Men likevel noe over grensen.

Lenke til kommentar
hvorfor knuse den? dårlig ide

hadde heller dynka den i melk og spist opp det jeg orket, så hadde jeg tatt en boms i resten av ruinene

Når man er dust nok til å plassere ei PEPPERKAKEBY midt i sentrum av ei storby, så ber man jo bare om at den skal bli vræka! Hadde dette vært i Oslo hadde jeg selv tatt æren for å knuse hele dritten. Hvor morro hadde det ikke vært!

Ja, si det. Hvor moro hadde det vært? Jeg synes først og fremst det hadde vært patetisk...

 

Jeg konstaterer at internett er seg selv likt. Der kan alle være Charles Bronson. Men jeg mistenker at 95% av de selverklærte tøffingene egentlig sitter bak PC'en med Cola og potetgull og poster slikt på nettet fordi de synes det er for farlig å være ute.

 

Jeg har kjent noen ordentlig tøffe typer. (Jeg er ikke en av dem.) Om det var noe de hadde felles var det at de ikke trengte å skryte av det.

 

En anekdote illustrerer dette:

 

Et par styrkeløftere jeg jobbet med er ute på byen, og lillebror egler på seg en slosskamp. Problemet er at han får gruelig bank. Broren sitter en stund og ser på, før han griper inn og redder broren. "Hvorfor grep du inn nå og ikke før?", spør vi. "Han la opp til det selv og fortjente juling", svarte han. "Men han er jo broren min..."

 

Begge var råsterke gutter, men lillebror hadde det ellers mest i kjeften. Sånn er det ofte...

 

Geir :)

Lenke til kommentar
hvorfor knuse den? dårlig ide

hadde heller dynka den i melk og spist opp det jeg orket, så hadde jeg tatt en boms i resten av ruinene

Når man er dust nok til å plassere ei PEPPERKAKEBY midt i sentrum av ei storby, så ber man jo bare om at den skal bli vræka! Hadde dette vært i Oslo hadde jeg selv tatt æren for å knuse hele dritten. Hvor morro hadde det ikke vært!

Ja, si det. Hvor moro hadde det vært? Jeg synes først og fremst det hadde vært patetisk...

 

Jeg konstaterer at internett er seg selv likt. Der kan alle være Charles Bronson. Men jeg mistenker at 95% av de selverklærte tøffingene egentlig sitter bak PC'en med Cola og potetgull og poster slikt på nettet fordi de synes det er for farlig å være ute.

 

Jeg har kjent noen ordentlig tøffe typer. (Jeg er ikke en av dem.) Om det var noe de hadde felles var det at de ikke trengte å skryte av det.

 

En anekdote illustrerer dette:

 

Et par styrkeløftere jeg jobbet med er ute på byen, og lillebror egler på seg en slosskamp. Problemet er at han får gruelig bank. Broren sitter en stund og ser på, før han griper inn og redder broren. "Hvorfor grep du inn nå og ikke før?", spør vi. "Han la opp til det selv og fortjente juling", svarte han. "Men han er jo broren min..."

 

Begge var råsterke gutter, men lillebror hadde det ellers mest i kjeften. Sånn er det ofte...

 

Geir :)

 

Det som er patetisk er og i det hele tatt bygge en pepperkakeby...

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar
Det som er patetisk er og i det hele tatt bygge en pepperkakeby...

Og hvorfor og hvordan er det patetisk, mener du?

 

Geir :)

 

Fordi det kan sammenlignes med etableringen av et legoland utafor operaen i Oslo; Morro kan det godt hende det er for de minste, men ved mindre det er vakter til stedet _vil_ det bli ødelagt.

 

Opprettelsen av en pepperkakeby er like patetisk som u-hjelp til Zimbabwe... Intensjonen er god, men det vil aldri funke, siden verden ikke er like god og snillistisk som våres ledere skal ha det til. Tanken bak u-hjelpen er at pengene skal komme folket i Zimbabwe til gode, og i likhet skal pepperkakebyen komme barna til gode. I realiteten syntes Mugabe at pengene heller kan komme _han_ til gode, mens en god del voksne syntes det er mye mer morro å rasere denne dustete pepperkakebyen.

 

Finnes ikke noe som er mer patetisk enn en snillistisk og naiv tankegang.

Endret av Powerpie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...