alextech Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Hei! Jeg flytter dataen min frem og tilbake fra mor og far hver uke. Idag var det tid for flytting, før jeg dro fungerte nettet perfekt, når jeg rigget opp hos mamma fungerte ingenting. Det stod bare lokal tilkobling. Altså den får kontakt med routern oppe i stua. Jeg prøvde alle mulige måter og få ting til å funke. Etter mye rart tok jeg laptopen min ned og koblet til den på samme kabel som jeg hadde i den stasjonære. Det fungerte fint. det vil si: Nettet og kabelen fungerer. dette er frustrerende når jeg ikke vet hva som er galt. Hva kan jeg gjøre for å få det til å fungere igjen?
pcandmachelper Skrevet 21. november 2009 Skrevet 21. november 2009 Hei! Jeg flytter dataen min frem og tilbake fra mor og far hver uke. Idag var det tid for flytting, før jeg dro fungerte nettet perfekt, når jeg rigget opp hos mamma fungerte ingenting. Det stod bare lokal tilkobling. Altså den får kontakt med routern oppe i stua. Jeg prøvde alle mulige måter og få ting til å funke. Etter mye rart tok jeg laptopen min ned og koblet til den på samme kabel som jeg hadde i den stasjonære. Det fungerte fint. det vil si: Nettet og kabelen fungerer. dette er frustrerende når jeg ikke vet hva som er galt. Hva kan jeg gjøre for å få det til å fungere igjen? Har du prøvd å slå av ruteren og slå den på igjen? Det har også skjedd med meg men det har fikset etter seg da jeg restartet ruteren min. Prøv det, lykke til!
alextech Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Ja, prøvd alle disse små triskene. Har nemlig en kabel fra modemet ut til en hub, derifra går det ut til 2 PCer. Den ene fungerer (laptopen til mutter) mens jeg bare får lokal tilkobling.
c7Nn Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Hvilken ip får du? regner med du har DHCP.. prøv start->kjør->cmd->ipconfig /release , så ipconfig /renew
alextech Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Fikk opp at grensersnittet Lokal Tilkobling klarte ikke å kontakte DHCP servere. Tjenesten ble tidsavbrutt.
Mechablast Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Jeg har selv opplevd tilkoblingsproblemer, løste det med å sette opp statisk/fast ip.
c7Nn Skrevet 22. november 2009 Skrevet 22. november 2009 Sikker på at nettverkskabelen er i orden, og du ikke har satt en fast ip på maskinen din?
alextech Skrevet 22. november 2009 Forfatter Skrevet 22. november 2009 Løste seg nå. Tok en ny router og byttet ut med huben. Mutter sin data hadde låst IP slik at jeg ikke fikk tilgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå