Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://www.telegraaf.nl/telesport/wk2010/6874493/__ROBBEN_TOCH_NAAR_WK__.html

 

Robben er med :D

Kort oversatt til Norsk: Han har en liten Hamstring skade (en liten rift i muskelen).

Så han reiser ned til Sør Afrika, men spiller sannsynligvis ikke de første kampene.

 

Ved en alvorlig Hamstring skade så tar det vanligvis 6ukr før man får trene.

 

Ut i fra det jeg har lest meg frem til så kan små skader gro innen 2-4dager + noen dager opptrening. I teorien så kan han vel være klar til VM, men tror nok han ikke kommer med før tidligst 3dje kamp i VM.

Lenke til kommentar

Legger ved min mening etterhvert, men hvor langt skal Serbia komme for å "overaske"? For meg vil det være en overaskelse om de ikke kommer seg videre fra gruppespillet, en stor, stor skuffelse. Det kommer selvsagt helt an på hva dem møter av motstand i den neste runden, men de har et sterk lag. De har bevist tidligere at de har kvaliteter og en utrolig god defensiv struktur.

Lenke til kommentar

1)Hvem tror du vinner VM - og hvorfor?

Jeg tror egentlig Brasil ror det i land. Eneste landet som har vunnet VM utenfor sitt kontinent og ser ikke grunnen til at de ikke skal gjøre det igjen, til tross for et noe merkelig uttak. VMs soleklart beste keeper har de òg.

 

2) Hvem tror du stikker av med toppscorertittelen - og hvorfor?

Jeg setter pengene mine på Higuain, fantastisk spiller som jeg virkelig har sansen for. Argentina vil score mange mål, til tross for Maradonna. Villa vil selvsagt også være med i racet, men jeg tror på Higuain. Hjertet sier dog RvP, men jeg går for Higuain

 

Ser du noen spillere eller land som kan overraske i VM?

Det frister å si Serbia, men jeg tror det blir en andreplass i gruppe D og deretter exit mot England i 1/8-finalen. Dette er iallefall ikke for mye synonymt med å "overraske", jeg setter dermed penga på Uruguay som jeg tror vinner gruppe A. Chile med sin offensive tankegang tror jeg også kan overraske noen og enhver

 

4) - Hvem tror du kan bli VMs skuffelse - med tanke på forventninger i forkant?

Vel, jeg velger å sette pengene mine på England - selv om det likesågodt kan ende med finaleseier.

Lenke til kommentar

Legger ved min mening etterhvert, men hvor langt skal Serbia komme for å "overaske"? For meg vil det være en overaskelse om de ikke kommer seg videre fra gruppespillet, en stor, stor skuffelse. Det kommer selvsagt helt an på hva dem møter av motstand i den neste runden, men de har et sterk lag. De har bevist tidligere at de har kvaliteter og en utrolig god defensiv struktur.

Jeg tenker det samme. Serbia kan fort vinne gruppe D, men jeg håper iallfall de kommer seg videre. De skal normalt være bedre enn Australia og Ghana, og kan fort kjempe med Tyskland om gruppeseieren. Ryker Serbia i gruppespillet er det et skuffende VM for Serbias del.

 

I åttendelsfinalen kan Serbia fort møte England, og da kan man nok påstå at de overrasker hvis de kommer til kvartfinalen. Vinner Serbia gruppe D og møter USA, Algerie eller Slovenia (mest sannsynlig USA) har de meget gode sjanser til å komme seg til kvartfinalen.

Lenke til kommentar

Spania-Polen på TV2 Sport nå. For et sinnsykt lag, helt vanvittig å se på. 2-0 allerede, første var enten Villa eller selvmål, vanskelig å se. Det andre målet var utrolig, Iniesta står helt stille og chipper gjennom Xavi som har med Silva, som får en enkel jobb med å sette ballen i tomt bur. Nydelig å se på dette her, savner bare Torres utpå der.

Lenke til kommentar

Så de 20 siste minuttene av kampen. Synes bare Spania blir mer og mer favoritter i mine øyne. Vicente del Bosque har rett og slett et utrolig luksus problem.

 

Moralen er på topp, treneren er utrolig dyktig til å ta rette spillere til riktig kamp, Spania spiller lekent fotball. Alt er komplett. Det er bare å vente og glede seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...