Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Folk syter som bare faen over de jævla kommentatorene. De må være bra storforlangende. I tillegg skal vi være ekstra glad i de nå pga vepseinfernoet.

 

Hvordan klarer dere haters å se Tour de France (hvis dere ser) når det er 4-5 timer med kommentering? Det er jo bare å gi faen i hva de sier.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Folk syter som bare faen over de jævla kommentatorene. De må være bra storforlangende. I tillegg skal vi være ekstra glad i de nå pga vepseinfernoet.

 

Hvordan klarer dere haters å se Tour de France (hvis dere ser) når det er 4-5 timer med kommentering? Det er jo bare å gi faen i hva de sier.

 

Kommentatorene i TDF er som regel meget bra, og det er grei variasjon (lekne innslag med Dag Otto f. eks.).

 

edit: Ikke at jeg er medlem av gruppen eller noe.

Endret av Attityd
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kommenteringen i TDF er herlig å høre på, fin blanding av kompetanse og engasjement der. Kommentering er noe helt annet i sykkel enn den er i fotball da, siden syklingen varer så lenge skal kommentatorene komme med historier, fakta om stedet de sykler forbi, like mye som de skaol kommentere selve utviklingen i feltet. Det takler Kaggestad og Paasche veldig bra.

 

Kommenteringen i VM derimot er helt forferdelig. Den ene kommentatoren er verre enn den andre. Takler nesten ingen av de, med kanskje et lite unntak hos Petter Myhre.

 

Langli har en forferdelig skjærende stemme, Stokke klarer ikke å uttale spillere og sitter med lite kompetanse, Semb klarer ikke å se, noe som vises ved at han alltid sier at han lukter mål, sjanser, bytter, offside eller hva det måtte være, dessuten elsker han bilder i slow-motion, skulle tro han var svaksynt. Alsaker skal absolutt skrike hele tiden og favoriserer lag. Vidar Davidsen skal alltid trekke fram spillerne med de største navnene og si at lagene må få i gang vedkommende.'

 

Foretrekker faktisk lyden av Vuvuzela framfor kommentatorene. Skulle ønske jeg hadde SVT eller TV4 eller noe slikt, slik at jeg slapp det mølet fra de norske kommentatorene.

 

Dette får bli min første og siste whining om kommentatorene, i og med at jeg ikke blir kvitt dem uansett(på lik linje med Vuvuzelaene). Får starte å whine om England imorgen istedenfor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Skulle ønske jeg hadde SVT eller TV4 eller noe slikt, slik at jeg slapp det mølet fra de norske kommentatorene.

 

Personlig har jeg bare sett 3 kamper i dette VM på TV. Ser alle på stream med britisk kommentator, og det funker 100 ganger bedre.

 

Ikke når man kan se alt i HD, stream ser ut som fargeklatter på en skjerm i forhold :)

Bildet er viktigere enn kommentatorene :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foretrekker faktisk lyden av Vuvuzela framfor kommentatorene. Skulle ønske jeg hadde SVT eller TV4 eller noe slikt, slik at jeg slapp det mølet fra de norske kommentatorene.

Mulig det bare er meg, men jeg har sett tre kamper på svensk TV, og synes kommentatorene deres holder norsk nivå, eller lavere. De jeg har hørt er nok mer behagelige å høre på, hvert fall hvis alternativet er Viasat-kommentatorene (har ikke så mye imot Alsaker og Langli jeg da), men fy faen så dårlige de har vært foruten det. De kan uttale navn stort sett, men masse feil info i kommenteringen ellers er det jeg har opplevd av de svenske kommentatorene, for eksempel at de sier feil hva dommeren dømmer på, tar feil av spillere, osv. Mulig jeg har vært uheldig med kampene jeg har sett, for jeg har også inntrykk av at svenske kommentatorer holder et høyere nivå, men det jeg har sett av dem i dette mesterskapet har vært skuffende.

Lenke til kommentar

Mulig det bare er meg, men jeg har sett tre kamper på svensk TV, og synes kommentatorene deres holder norsk nivå, eller lavere. De jeg har hørt er nok mer behagelige å høre på, hvert fall hvis alternativet er Viasat-kommentatorene (har ikke så mye imot Alsaker og Langli jeg da), men fy faen så dårlige de har vært foruten det. De kan uttale navn stort sett, men masse feil info i kommenteringen ellers er det jeg har opplevd av de svenske kommentatorene, for eksempel at de sier feil hva dommeren dømmer på, tar feil av spillere, osv. Mulig jeg har vært uheldig med kampene jeg har sett, for jeg har også inntrykk av at svenske kommentatorer holder et høyere nivå, men det jeg har sett av dem i dette mesterskapet har vært skuffende.

Ser min første kamp i VM med svenske kommentatorer nå. Syns ikke de er så ille jeg. Hadde det ikke vært for at de snakket svensk hadde jeg lett valgt de fremfor de fleste norske. Det jeg liker spessielt godt med de svenske er at de har en rolig tone, imotsetning til f.eks Langli som brøler ut på hver eneste lille sjanse.

Lenke til kommentar

Ser min første kamp i VM med svenske kommentatorer nå. Syns ikke de er så ille jeg. Hadde det ikke vært for at de snakket svensk hadde jeg lett valgt de fremfor de fleste norske. Det jeg liker spessielt godt med de svenske er at de har en rolig tone, imotsetning til f.eks Langli som brøler ut på hver eneste lille sjanse.

Ser også kampen på TV4 nå, og disse kommentatorene har absolutt vært bedre enn de jeg har sett i de tidligere kampene. Spesielt den ene kampen var ille, med feilformidling i hytt og pine.

 

Langli og Alasaker er klasse, men resten av det norske "teamet" er søppel uten sidestykke. Svenskene er faglig sterkere, men mangler mye på stemninga Alasaker spesielt får frem med sine "ÅÅÅÅÅÅÅ, For et skudd Nils Johan!" hyl.

Enig, for once. ;) Jeg liker svenskenes generelle rolighet, men ved sjanser og mål liker jeg litt engasjement fra kommentatorene, og der er Alsaker og Langli gode.

Lenke til kommentar

Hvem kommenterte kampen mellom Sør-Afrika og Uruguay?

 

Jeg mente jeg så at straffesituasjonen burde vært offside, men de sa den ikke var det. Så sender de EN forbannade reprise av situasjonen etter målet, og da konkluderer de igjen med at det ikke var offside. For meg så det ut som om Sanchez (?) står rundt 1 meter i offside når ballen berører en spiller i feltet. Spørsmålet var om denne spilleren var Sør-Afrikaner eller Uruguayer.

 

Noen som har svar på dette? Tok de det opp etter kampen, eller i pausen i studio?

Lenke til kommentar
Langli og Alasaker er klasse, men resten av det norske "teamet" er søppel uten sidestykke. Svenskene er faglig sterkere, men mangler mye på stemninga Alasaker spesielt får frem med sine "ÅÅÅÅÅÅÅ, For et skudd Nils Johan!" hyl.

Enig, for once. ;) Jeg liker svenskenes generelle rolighet, men ved sjanser og mål liker jeg litt engasjement fra kommentatorene, og der er Alsaker og Langli gode.

Synes du virkelig det er "behagelig" å høre på Langli sin brøling ved hver minste sjanse? Syns stemmen hans er utrolig irriterende (generelt sett, men spessielt ved disse situasjonene), i tillegg virker som han gjør den til for å virke proff elns. Greit ved store målsjanser og mål, men når han gjør den til slik ved alle sjansesituasjonene synes jeg det blir vel overdrevet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kanskje han "skriker" for ofte, men jeg har ikke lagt merke til det eller tatt meg i å bli irritert av det, så da må jeg si det er greit for min del. Og ja, jeg liker at det er litt mer engasjement og gjerne litt "brøling" (så lenge det ikke blir latin-amerikanske tilstander á la Frode Olsen i tidligere tid :!: ) ved store sjanser og mål.

Lenke til kommentar

Haha, var helt latterlig å høre på Olsen når han kommenterte La Liga-kamper for 3-4 år siden ja. Han prøvde rett og slett alt for hardt :!:

 

------

 

Småsykt å tenke på at Spania/Frankrike/Tyskland - Sveits/Mexico/Serbia "endte" 0-4 :whistle:

Endret av tjotr
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...