Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svensk TV har vært redningen for min del dette VM. Analysene er solide, lite reklame (på TV4) og kommentatorene er "normale". Ikke noe tull om facebook, twitter, VM-manager, Hellstrøm og diverse tøv som TV2 og Viasat serverer. Ikke noe unødvendig bullshit bortsett fra noen morsomme anektdoter fra noen av gjestene.

 

Synes TV2 har skuffet stort med VM-sendingene dette mesterskapet. De sender de samme reportasjene hele dagen, selv om det er masse å ta av. Utrolig lite variasjon av gjester i studioet sitt. Er begrenset hvor mye jeg gidder å høre Rekdal og Frode Olsen snakke fotball. Det får jeg nok av resten av halvåret. Orker ikke mer av det kveldsshowet deres, hvor bare 20% handler om fotball.

Lenke til kommentar

Langli er den eneste på TV2 som duger...

Irriterende skrikende stemme, feilinformerer om alt annet enn Engelsk eller Spansk fotball.

 

Men iforhold til hvordan han en gang var, når Tv2 Zebra sendte La Liga, så har han tatt seg kraftig opp. En av de bedre, selv om det ikke er noe å skryte av. Thor Eggen er i mine øyne best da han er svært nøytral, gode kunnskaper om det meste, uttaler det meste riktig og har en grei stemme, dog kan han bli litt kjedelig til tider. Frode Olsen har også et potensial, roer han seg ned og ikke er så jævla stressa, itilegg til å ikke prate så altfor mye om sin tid i Sevilla eller bare Spansk fotball, kan han bli bra.

 

Edit: Synes SVT1/2 har bommet på noen analyser både i studioet og kommentatorene under kamp.

 

Nå så ikke jeg Italia via TV4, men var Birro der?

Endret av Giallorossi
Lenke til kommentar

Støtter Thor Eggen. Synes han har et bra skille mellom rolig snakking og engasjement. En av de minst irriterende kommentatorene. Langli skjønner jeg ikke at noen kan like å høre på. Stemmen hans høres mer ut som noe man kan finne på Paradise Hotel. Skikkelig whiny, skjærende stemme.

 

Alsaker har en dialekt jeg ikke liker veldig godt(sorry Bergen), men han er ikke så aller verst når han kommenterer lag han ikke har så mye forhold til.

 

Syntes ikke de to som kommenterte USA-Slovenia var så verst heller. Bergdølmo er litt kjedelig til tider, men han andre var ikke så verst.

Lenke til kommentar

Jeg liker alsaker best, selv om han kanskje ikke er den som kan mest rent sportslig, så syns jeg han har bra engasjemang som ikke irriterer meg personlig. Jeg merker faktisk at jeg blir mer irritert over de samme tonefallet til Thor Eggen i de samtlige 90 minuttene, blir gørrkjedelig selv om han faktisk kan veldig mye om spillerene. Syns også at han har lange pauser, dette er noe andre folk sikkert ikke irriterer seg på, men jeg syns de blir møkkkjedelig me Thor Eggen som komentator.

 

Uansett så er alle norske komentatorer amatører i forhold til de engelske. Med en gang merker vi at de virkelig vet hvordan de skal komentere kamper og mål. Etter hver eneste United kamp går jeg på Footytube og ser alle målene med engelske komentatorer for å høre hvordan de reagerer, det er rett og slett klasseforskjell.

Lenke til kommentar

For min del synes jeg det eneste positive ved Thor Eggens kommentering er at han har noen usannsynlig vittige kommentarer av og til, slikt er gøy. Bortsett fra det er han blant de verre kommentatorene totalt sett. Ser også at mange har ytret meninger om at NRK burde sendt VM fordi de er bedre enn TV2 og Viasat, men der er hvert fall jeg helt uenig. Nå liker jeg ikke Viasat heller, men NRK på fotball er jo bare katastrofe. De greier å gjøre selv det mest spennende gørrkjedelig. Kommentatorer som Løken og Thoresen, og Scheie som for lengst har gått ut på dato og bare er direkte kjedelig, og tidenes kjedeligste studiosendinger. Snork. Det første jeg tenker når jeg ser NRKs fotballsendinger er at det virker som om de sender kamper 20 år tilbake i tid.

 

Min konklusjon blir at det er feil ved alle, men jeg foretrekker TV2 om jeg må velge. Canal+ er vel de desidert beste norske fotballdistributørene, men det ville jo vært leit om VM hadde gått 100% på betal-TV som relativt få har.

Lenke til kommentar

Som jeg skrev i kamptråden, TV2 brukte 43,8 sekunder på høydepunkter og analyse i pausen. En solid nedgang fra gårsdagens 55 sekunder hvis jeg ikke husker feil.

 

Selv har jeg fått nok av norske "eksperter" og kommentatorer og gått over til SVT, synd de prioriterer svensk kongelig bryllup framfor vms kjedeligste fotball lag så langt.

Lenke til kommentar

Det med reklamepauser synes jeg egentlig ikke er så ille. Man ser jo kampen, og jeg greier hvert fall fint selv å se hva som er et høydepunkt og hva som ikke er det. Går fint å få høydepunktene og analysene etter kampen. I en perfekt verden hadde vi ikke hatt noen reklame, men VM går på reklamefinansiert kanal og da blir det slik. Er heller glad for at reklamen kommer hele pausen enn at den kommer midt i kampen ... Alternativet blir at NRK har VM (nei!), eller at det går på betal-TV uten reklame.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...