Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ikke noe issue, for det er bare Sør-Afrika som kan arrangere VM på det afrikanske kontinent uansett. Varmen og malaria gjør det helt umulig å holde turneringen i Egypt feks.

 

Men jeg er enig med Herthugen.

 

Jeg gjettet på maks 4 mål i dag, det står jeg fortsatt ved. To kasser er faktisk mer enn hva kampene har fortjent, det har jo ikke skjedd en dritt i noen av dem! Tviler på at jeg gidder å se Brasil-Nord Korea... 1-0 er mitt tips.

Lenke til kommentar

Herthugen, dette kommer til å bli et slitsomt mesterskap for deg. Du klager jo mellom hver eneste kamp. Forsåvidt under kampene også.

Jeg klager selvsagt så fort jeg har noe å klage over. Poenget er at mesterskapet (så langt) rett og slett har vært en gedigen skuffelse for meg, og mange andre.

 

Forventingene har bygget seg opp - og blitt knust, da klager man :)

Endret av Herthugen
Lenke til kommentar

Herthugen, dette kommer til å bli et slitsomt mesterskap for deg. Du klager jo mellom hver eneste kamp. Forsåvidt under kampene også.

Jeg klager selvsagt så fort jeg har noe å klage over. Poenget er at mesterskapet (så langt) rett og slett har vært en gedigen skuffelse for meg, og mange andre.

 

Forventingene har bygget seg opp - og blitt knust, da klager man :)

 

Sytepave :) Tipper de kalde temperaturene på stadionen plager deg skikkelig, og det at det ikke er fulle tribuner mellom New Zealand og slovenia, herregud så hardt du må ha det. VM har jo ikke startet skikkelig, ro ned litt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg skrev at det ble rundt 4 mål i dag (Hadde det ikke vært for Nord Korea.. damn) og som vanlig under årets VM jeg fikk rett. Who is the man? I morgen blir den første kruttdagen i årets VM. Den første og den siste kampen blir de beste, mens Spania vil slite med et undervurdert Sveits. Tipper 2-1 eller 2-0 til spanjolene.

 

Chile vinner 5-0. Legg merke til Alexis spesielt, en av attraksjonene i årets VM.

Lenke til kommentar

Det er ikke noe issue, for det er bare Sør-Afrika som kan arrangere VM på det afrikanske kontinent uansett. Varmen og malaria gjør det helt umulig å holde turneringen i Egypt feks.

 

 

 

Malaria er ikke et utpreget problem i nord-afrika, men heller jo nærmere ekvator. Varmen? Ikke noe problem. Regner med at de fleste her husker noen av kampene i USA-VM? Sverige - Saudi-Arabia i Dallas midt på dagen. 40 grader i skyggen...

Lenke til kommentar

Iflg Kjetil Siem så er SA den eneste nasjonen på det afrikanske kontinent der det er mulig å arrangere VM, av flere årsaker. Det økonomiske aspekt, været (USA VM var i grenseland, det er enda tørrere luft i Afrika) og sykdom ala Malaria gjør et VM i feks nordafrika bortimot umulig. Det er mulig å gjennomføre, men det skal vært mye til at FIFA velger en eller flere nasjoner der de i praksis må bygge opp hele landet først. Krig og uroligheter er også vesentlige trekk i regningene. Nå er ikke kanskje ikke akuratt Malaria noe utpreget problem i Nord, du skal få for den Nightl. Forøvrig så finnes det en større risiko for tropiske sykdommer (bl.a malaria) i Brasil hvor VM skal holdes om fire år.

 

Uansett er det lenge til neste gang og thank fucking god for det.

 

Jørgenminator: Godt å høre at også du har sansen for Alexis og Chile. Jeg tror de blir overraskelsen i årets VM, men igjen, jeg trodde også at Serbia skulle herje. Så feil kan man ta. Sveitseren Tranquillo Barnetta har jeg liten kjennskap til foruten det lille jeg har sett på landslaget, så han blir "ny" for meg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...