Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Hehe, alle har vel prøvd å være lovlydige borgere i GTA en eller annen gang? Skal sies at det ikke holder spesielt lenge!

 

Har skjedd alt for mange ganger at jeg har et mission på den andre siden av kartet, men det er jo komplett umulig å komme dit uten wanted level. Det blir alltid til at jeg stjeler en bil, slår ned en fyr, kjører ned en fotgjenger eller fem, kaster en molotov coctail inn i en folkemengde, legger en liten bombe i et lyskryss og så videre. Komplett umulig å unngå wanted level. Drittspill. :roll:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hos meg tok det bare litt tid før det kom opp.

 

Angående alle de småoppdragene utenfor selve historien; er det bare jeg som ikke føler at de "motiverer" i og med at du ikke får noe for de, verken penger, kontakter eller andre små fordeler? De er jo morsomme, misforstå meg rett, men føler det er litt... tomt.

Lenke til kommentar

 

 

Angående alle de småoppdragene utenfor selve historien; er det bare jeg som ikke føler at de "motiverer" i og med at du ikke får noe for de, verken penger, kontakter eller andre små fordeler? De er jo morsomme, misforstå meg rett, men føler det er litt... tomt.

hmm...ikke her...de motivierer voldsomt :)

f.eks når jeg bare surrer rundt, leter etter space-part eller letterscraps er det utrolig gøy når skjermen blinker til og jeg ser en liten blå dot på kartet :)

 

man kan faktisk få reward også...bl.a. den hvor man litt senere får en mail om at man har fått akskjer til en verdi av 100.000dolla for å levere tilbake sykkel..

 

Jeg har ihvertfall sluttet med å beholde "ting" selv, i håp om å få flere slike gladnyheter etter å ha levert tilbake stjålet gods :)

Lenke til kommentar

Har kommet til et punkt i spillet hvor jeg ikke får byttet til andre karakterer enn Trevor. Og drar jeg ned til byen med Trevor, blir jeg kjeppjagd og angrepet som bare F. Er visst bare å holde seg oppe i heimen. :p Så er det muligens et oppdrag jeg skal gjøre, men når jeg kommer dit, står det bare en bil der..... Noen som vet hva greia går ut på?

 

 

Trevor.png

 

Ingen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar

Er det et av de border patrol missionene?

 

 

Når det er sånn at trevor og Michael ikke kan dra til Los Santos lengre uten bli meid ned, må du foreta et heist for å komme deg tilbake til byen. Men kan godt være det er noe du skal med Franklin før det heistet kommer i gang... Usikker på specifics, desverre.

 

Lenke til kommentar

Hos meg tok det bare litt tid før det kom opp.

 

Angående alle de småoppdragene utenfor selve historien; er det bare jeg som ikke føler at de "motiverer" i og med at du ikke får noe for de, verken penger, kontakter eller andre små fordeler? De er jo morsomme, misforstå meg rett, men føler det er litt... tomt.

Jeg er helt enig i dette. Oppdragene er jo i og for seg artige (med unntak), men jeg føler jeg gjør de mye fordi jeg ville oppleve mest mulig. Når jeg ser tilbake på det så synes jeg det er litt teit at man føler seg påtvunget å gjøre en haug med oppdrag KUN fordi man ikke vil gå glipp av noen hendelser samtidig som man i sitt stille sinn håper på å tjene noen kroner. Selv Franklin og Trevor er jo enig i at de får for lite penger for ting. Maser stadig om "getting paid", men de blir bare avspist med småpenger (greit nok at det er fordi FIB er douchebags som utnytter dem).

 

Hadde det ikke vært for at jeg hadde lest at det var lurt å gjøre Lester-oppdragene etter det siste heistet for å være sikker på at man får mest mulig penger ut av aksjetipsene hadde jeg nok brent gjennom de også og ikke hatt stort mer enn 30 mill når jeg fullfører spillet (den seneste saven min er rett etter det siste heistet så jeg har ikke fått omsatt disse ennå). Dette har også ført til at jeg har latt være å kjøpe noe særlig properties (jeg har kun de billigste) fordi jo mindre penger jeg har å sette i aksjer jo lavere blir utbyttet når jeg omsider får tatt de siste assassinationoppdragene. Dette legger jo en demper på spillet når man hele tiden har i bakhodet at man må spare penger og oppdrag.

 

De eneste jeg vet om som har noe særlig penger til å i det hele tatt være i nærheten av å få råd til alle eiendommene er de som har gjort som meg (spart mest mulig penger og tatt Lester-oppdragene mot slutten) og/eller har manipulert aksjemarkedet etter beste evne.

 

Man burde absolutt tjent mer penger på oppdrag (utover heistene altså), eiendommene burde gitt høyere inntjening (eller i det minste en mulighet til å øke inntjeningen ved å gjøre tjenester for sjappa (f. eks kjøre mange taxi-missions slik at firmaet "ekspanderer)). Hvem i huleste gidder vel å betale 150.000 for taueselskapet og så taue inn 300 biler for å tjene inn kostnaden?

 

 

Kort oppsummert så føler jeg at måten de har lagt opp pengetjening i spillet fører til at man ikke spiller spillet slik jeg gjerne skulle ønsket å spille det.

 

/rant (det ble et litt lenger innlegg enn jeg hadde tenkt :p )

Lenke til kommentar

Jeg føler at pengeverdien i spillet er litt skjevt fordelt. De forskjellige eiendommene koster jo i flere tilfeller godt over 20 mill. opp til 150., da føles det litt rart når du "bare" får 9000 i måneden fra en av de mer lukrative forretningene.

 

Men jeg klager ikke, jeg syns GTA er fantastisk selv om jeg skulle ønske at det var litt mer å gjøre når det kom til å kjøpe opp eiendommer (muligens utvide slik at du så fysiske forandringer, ansette folk, osv.?) samt at du kunne planlegge store ran utenfor historien. De småranene er jo bare peanøtter. 7500 for å rane et pansret kjøretøy? Jeg har 2 mill. på kontoen, hvorfor skal jeg kaste bort tiden med sånt?

Lenke til kommentar

Tror aksjemarkedet er plassen for å tjene de største kronene. Fikk et aksjetips av en jeg kjørte til flyplassen. Det har så langt gitt nesten 30% avkastning. Snikmorderoppdragene du gjør for Lester er vel der du kan tjene mest mulig penger men det er også avhengig av at du har mye å investere med. Jeg har hørt om andre måter å påvirke markedet på, men har ikke testet det enda.

Lenke til kommentar

Er jeg den eneste som har gjort denne feilen? Ingen som vet hvordan man kan endre på det heller... ohh

 

 

 

 

 

hopp noen saver tilbake (du har vel sikkert en 7-8 save filer? - det hadde hvertfal jeg på det punktet i spillet...) så velger du Option C.... Du ahr Michael, Trevor og Franklin i live. Jeg gadd ikke knerte noen av dem, synes alle er like rå!

 

Endret av myhken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...