Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se denne videoen: http://www.youtube.com/watch?v=TlyyDuXO1DQ#t=131

Spesielt kjøringen fra 2 minutter og til 2.20 cirka.

Når han krasjer i brua er jo teksturene på siden helt borte!

Og når han kjører på fortauet cirka 2.18, et busskur dukker plutselig opp når han er 10 meter unna det.

 

Hvordan kan folk si at dette er bra? Det er helt utrolig.

Hakkingen og den elendige view distancen hadde gjort dette helt uspillbart for min del.

Virker som gameplay og alt det er full pott, men hardwaremessig er det ganske sørgelig.

 

Har ikke hatt noen slike problemer.... Spiller med PS3 12gb flash disk, og plate. Tror det er beste løsningen iforhold til ytelse. Kan være litt lavere FPS til tider om jeg kjører fort igjennom områder hvor det skjer veldig mye, men er ikke noe som er plagsomt.

Lenke til kommentar

Når jeg skal inn å kjøpe aksjer på BAWSAQ får jeg opp "The market is down for maintenance". Hvorfor? Skal inn og kjøpe aksjer som jeg kan selge med stort overskudd etter assassination mission med Franklin...

 

jeg har ikke skjønt hvordan man får til det med aksjer i forhold til Assassination missions... Har du peiling? Kjøpe aksjer i "konkurerende" selskap, å knerte sentrale folk i store selskap?

hvordan gjør man dette?

Lenke til kommentar

Hm... fått åpnet Trevor nå, men slet noe sinnsykt på det første oppdraget hans. Hadde dere det samme problemet?

 

 

Radaren funket ikke, folk var usynlige (skuddene kom fra den tomme ørkenen?), jeg skjøt syv skudd rett mot en fyr på kloss hold uten å treffe, en fyr spaserte rett bort til meg og drepte meg med étt skudd, men hadde ikke sjanse å skade ham - igjen med hagle. Det verste var å autosikte på en tønne rett ved siden av Trevor, som så eksploderte og drepte ham. Aner ikke hvor mange ganger jeg måtte ta det oppdraget om igjen. Var faktisk nært ved å gå lei hele greia.

 

 

 

 

Bruk special ability'en hannes :p dritkult, pissed of Trevor!

Lenke til kommentar

Har spilt i ca 10 timer.. men blir fort kjedelig når jeg ikke gjør oppdrag. Må vel få satt meg inn i litt hobbyer.

 

Du kan da prøve deg på Triaton løp! Jævlig fett! Det lengste tar ca 30 minutter (real life) å fullføre. Der skal du svømme over hele sjøen, sykle fra ørkenen og gjennom hele Los Santos, før du avslutter med en lett løpeøkt opp noen temmelig bratte bakker i nærheten av Pacific Blufs! Jævla morro, spesielt med Trevor, som ikke eier kondis, og blir lett sinna!

Dersom du skal vinne, bør du belage deg på å kutte masse svinger under sykleøkten :p

 

Har du forresten prøvd å Røke weed, hos han mannen som vil ha Weed legalisert? :p

 

 

 

Trevor blir dritforbanna når han karen sier at han kjemper for å få Weed legalisert, og sier til han at han "tjener fete penger" på at Weed er forbudt. Og når han røyker, blir alle personer omgjort til klovner, som du skal drepe med en automathagle! HAHAHAH er så JÆVLIG genialt!! :p

 

 

 

Bør man lagre flere saves?

 

Kan da være lurt med tanke på cheats, og om du vil prøve å gjøre ting på litt andre måter.

Endret av Skipstrixxy
Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt hvem som er rivaler egentlig. Altså folk som produserer samme tjeneste, men det er fort gjort å gjøre feil. Liste over hvem som er konkurrenter i spoiler.

 

 

 

 

Bedre liste her: http://www.ign.com/wikis/gta-5/Stock_Market

 

Advarer mot spoilers under listene.

Endret av Aleks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opplevde nå skikkelig kjipt i går som Micheal. Dro til psykologen for å prate. Når jeg var ferdig der, sto det en nydelig rød Porsche 911 utenfor huset til psykologen. Rappa den, brukte en formue på å customize den og kjørte til en plass hvor jeg kunne kjøpe en garasje for 30k. Satt i bilen og trykte på Confirm kjøpet av garasjen, og vips så var bilen borte og Michael sto utenfor garasjen uten bil :( utrolig kjipt. Stalka huset til psykologen flere ganger, men bilen er borte..

Lenke til kommentar

Er dette spillet verdt å kjøpe?

Både og. Det er Grand Theft Auto tvers gjennom, så du vet hva du får. Karakterene er nye og vi er i en ny by, men det er fint lite her vi ikke har sett før. (noen småting som tennis og golf er det jo.) Men det er mye mer humor enn i GTA4, så jeg vil si det er den 'ekte' GTA4 vi har med å gjøre, og GTA4 var en seriøs spin-off. (Om det gir mening. GTA4 er selvsagt ekte nok, men det har en helt annen steming enn de andre.)

 

Men til tross for fint lite nytt snakker vi om et spill som tar det meste som var bra med de forrige og forbedrer det på de fleste områder. Ikke absolutt alle områder, men de fleste. Så for å si det kort er det GTA tvers gjennom. Likte du de forrige vil du elske dette. Likte du ikke de forrige, men syns sjangeren er interessant, er dette verdt å prøve. Men likte du ikke de forrige liker du nok ikke dette heller.

 

tl;rd: Ikke la deg blende av at det er et nytt GTA, all hypen det har fått og så videre. Det er bare mer av det samme, men bedre på de fleste områder.

Lenke til kommentar

Har du sjekka Car Depot, Rons0? Bilen skal dukke opp der hvis den forsvinner. Koster 250$ å hente bilen..

 

Anbefaler å kjøpe Los Santos Customs sjappa ute på landet(kun Franklin som får kjøpt). Da får man gratis repairs og upgrades(kun i din egen LS Customs). Genialt å fylle opp Grove Street Garage med full oppgraderte biler!

 

Kjøpte også Sonar Collection Docks (koster 250K, og gir deg mulighet til å plukke opp radioaktivt avfall med mini ubåten, for 23K per tønne(30 totalt = 637K profitt m bonusen!). Tar ca. 2.5 timer å samle alle. Gir også et ekstra oppdrag hvor du skal dykke ned til skipsvrak og plukke opp 30 deler(usikker på hva man får for dette).

 

Noen som har prøvd å replaye missions? Får man mer cash for det? Husker jeg dreit meg ut på første heistet, hvor gunmannen stakk av med 75% av gevinsten :/

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er ganske opplagt hvem som er rivaler egentlig. Altså folk som produserer samme tjeneste, men det er fort gjort å gjøre feil. Liste over hvem som er konkurrenter i spoiler.

 

 

 

 

Bedre liste her: http://www.ign.com/wikis/gta-5/Stock_Market

 

Advarer mot spoilers under listene.

 

Hvordan ser du forskjell på flyene? noen står det Adios Airlines (gult), Air Herler (hvit), Caipira Airways (hvit), Air Emu (hvit), også er det et helt svart og gult lite fly. hvem er hvem?

Lenke til kommentar

Ja. Når du har markert våpenet, så bruker du venstre stick mot venstre/høyre for å velge (jeg tror det var venstre stick).

 

Tror du har missforstått litt hva han sprø om?

 

Han lurer på om man kan modifisere våpenene slik han vil, når han ikke er i en Ammunation butikk. feks, ta av lyddemperen, og på med en lommelykt.

 

Dår du blar til venste/høyre med våpenhjulet, så velger du jo bare forskjellige våpen innenfor kategorien. Du kan ikke ta av/på en lyddemper, jeg fikk det hvertfal ikke til når jeg prøvde.

 

Man kan jo såklart modifisere de forskjellige våpenene forskjellig, det gjør hvertfal jeg, slik jeg hat et våpen innenfor hver kategori, som er stealth, ikke stealth men med lykt, osv.

Lenke til kommentar

Både og. Det er Grand Theft Auto tvers gjennom, så du vet hva du får. Karakterene er nye og vi er i en ny by, men det er fint lite her vi ikke har sett før. (noen småting som tennis og golf er det jo.) Men det er mye mer humor enn i GTA4, så jeg vil si det er den 'ekte' GTA4 vi har med å gjøre, og GTA4 var en seriøs spin-off. (Om det gir mening. GTA4 er selvsagt ekte nok, men det har en helt annen steming enn de andre.)

 

Men til tross for fint lite nytt snakker vi om et spill som tar det meste som var bra med de forrige og forbedrer det på de fleste områder. Ikke absolutt alle områder, men de fleste. Så for å si det kort er det GTA tvers gjennom. Likte du de forrige vil du elske dette. Likte du ikke de forrige, men syns sjangeren er interessant, er dette verdt å prøve. Men likte du ikke de forrige liker du nok ikke dette heller.

 

tl;rd: Ikke la deg blende av at det er et nytt GTA, all hypen det har fått og så videre. Det er bare mer av det samme, men bedre på de fleste områder.

 

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du fremstiller GTA 5 som en mer "ekte" utgave av GTA 4??

 

Jeg har spillt GTA spill siden the very beginning, og aldri før (kanskje med unntak av GTA SA, har R* og Taketwo inponert meg så mye.

GTA 5 kan ikke en gang sammenlignes med GTA 4, det eneste jeg kan være enig med deg i, er at man kan sammenligne grafikken (oppløsningen), og utseendet i spillet, men på ingen annen måte kan man sammenligne dem.

 

GTA 5 banker ræva ut av Niko og den udugelige fetteren på alle tenkelige måter. Og det at man har 3 hovedpersoner (med helt forskjellig personligheter og væremåter) som man fritt kan velge mellom gjør spillet enormt mye mere interessant, underholdende og artig.

Jeg ville heller sammenlignet GTA 5 med et GTA San Andreas, hvor man har grafikken til GTA 4 og gameplayet til RDR...

 

Jeg husker første gang jeg spillte GTA 4, jeg var inponert over grafikken, men alt annet skuffet meg (spesielt den enorme mangelen på natur og fjell!).

Bilkjøringen var som å kjøre en SUV i bunnen av et olympisk svømmebaseng fylt med sirup. Og skytingen var og skuffende dårlig. Historien i seg selv var bra nok, men når man var ferdig med spillet hadde man ikke noe å gjøre, annet enn å konkurere online med "Drunk'n walking..."

 

GTA 5 er enorm stort og vakkert. Og der er mer en nok usakelige ting som man kan gjøre etter man er ferdig med historien. Alt fra triaton løp, til kjøping av eiendomer eller røyking av Weed (med fantastiske effekter)..

 

Det er da klart at et GTA spill alltid vil være et GTA spill, og det er jo det vi elsker med sjangeren. Men at det "er lite nytt" i spillet, må jeg si meg veldig uenig i.

 

Spør du meg kunne man heller si at det var "lite nytt" når man begynte å spille GTA 4, etter å ha koset seg igjennom GTA San Andreas. Spør du meg var GTA 4 et stort sprang tilbake fra GTA SA, med unntak av grafikken.

 

Og sammenligne GTA 5 med 4 mener jeg blir litt feil, og jo - det ER mye i GTA 5 som er nytt, som vi aldri har sett i et GTA spill før.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...