Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det jeg kanskje ønsker meg aller mest er å få garasjen tilbake. Jeg savnet en ordentlig garasje med litt størrelse i GTAIV. Det holder ikke med en parkeringsstripe utenfor safehouset, og jeg håper på fler og varierende safehouser i GTA V.

En leilighet eller to med tilhørende parkerinshus, en hytte i fjellkanten og et større herskapshus med stor og vid garasje :)

 

Jeg er så enig! Jeg håper de tar tilbake muligheten til å faktisk kjøpe eiendom, ikke bare få det etter oppdrag.

Lenke til kommentar

Gametrailers har demontert traileren til Grand Theft Auto V:

 

http://www.gametrail...-trailer/723530

 

Som vanlig et par observasjoner jeg ikke la merke til eller har L.A.-kunnskap nok om. Men det slår meg at jeg personlig har lagt merke til flere ting enn dem så jeg burde jobbe for dem men, men, verdt en titt for det...

 

Nyeste konspirasjonen:

Ikke bare Tommy Vercetti fra GTA3: Miami Vice, men også CJ fra San Andreas og Niko fra Liberty City er med i GTAV.

 

Jeg personlig digger det nederste bildet med Niko, i og med at han som hadde stemmen til Niko sutra noe jævlig over hvor dårlig betalt han fikk for jobben, så en boms som ligner på ham i neste spill er typisk sleivspark alà Rockstar ha ha. Men hvor sant dette er?? Ja den som venter får se... morsomt bilde, dog:

 

post-116700-0-35223200-1320342157_thumb.jpg

Endret av Bjellesau Mr Gnu
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke lynch meg, men traileren skuffet meg.

Vil ha noe som San Andreas, ikke realisme men pure fun.

 

Takk og lov for at GTA V vil pære preg av realisme, det er forsatt utrolig mye morsomt man kan gjøre med det. Hvis man vil ha pure fun kan man heller spille Saint's row, men da er kosten at man til gjengjeld må spille i en verden bestående av hjernedøde mennesker.

 

BTW: Det ligger noe i den 24.05 teorien.

 

ss0.JPG

 

 

"We Aim Not to Lose It", "For sale", "24.05". Ja, det er mye som henger sammen her!

Endret av MrLG
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde jo vært litt moro om de litt senere i serien gikk tilbake til gamle karakterer nå og da. Ikke hver eneste gang, men sånn histen og pisten.

 

Si at de drar tilbake til Liberty City om 2-3 utgaver, da kan du jo kanskje treffe på Nico igjen enten ved at du får spille han eller at du blir introdusert for han.

 

Var det ikke en gang i et GTA at du hilste på en tidligere karakter?

Lenke til kommentar

Hadde jo vært litt moro om de litt senere i serien gikk tilbake til gamle karakterer nå og da. Ikke hver eneste gang, men sånn histen og pisten.

 

Si at de drar tilbake til Liberty City om 2-3 utgaver, da kan du jo kanskje treffe på Nico igjen enten ved at du får spille han eller at du blir introdusert for han.

 

Var det ikke en gang i et GTA at du hilste på en tidligere karakter?

 

Man gjør det gjennom DLC i Gta IV.

Lenke til kommentar

Sånn er det vel alltid når et nytt gta er på vei. Mange som leter desperat etter ting eller personer som kan ha den fjerneste likhet med den/det de ønsker seg.De "morsomste" er de som både innbiller seg at de ser noe(n) som ikke er tilfelle, men samtidig sabler ned andre som ser noe annet, f.eks. innbiller seg at nesten hver eneste mørkhudede person de ser (i traileren) kan være CJ, men mener at andre som innbiller seg at mannen i dress kan være Tommy Vercetti trenger (nye) briller - eller omvendt.

Personlig håper (og tror) jeg R* med V holder seg så langt unna ghetto/gangsta-temaet fra SA som overhodet mulig. Mitt førsteinntrykket er ellers at de har prøvd å trekke ut det beste av det som (for meg) gjorde VC og SA til så bra opplevelser på hver sin måte; "Feelingen" fra VC, kombinert med friheten fra SA.

Endret av teitur
  • Liker 4
Lenke til kommentar

CJ, Claude, Tommy, faen, til og med El Burro er ikke med i GTAV. Rockstar vekker ikke folk opp fra de døde, eller er så fantasiløse at gamle hovedpersoner kommer tilbake til nye spill. I aller, aller, beste fall så er det en liten cameo.

 

Totalt lattis at fjortischene over på andre forum fortsatt står på at det må være mer enn Los Santos.

14ish: "Jammen Rockstar har ikke avkreftet det"

-"Jo, sitat Rockstars pressemelding som sier at vi skal tilbake til Los Santos og rundtomliggende områder."

14isch2: "Jammen de har ikke avkreftet San Fiero og Las Venturas. Da hadde de sagt at de ikke hadde det med i spillet"

-"Sukk"

14isch:"U Mad bro?"

osv osv..

 

Jeg spår litt om kartet, jeg, istedenfor, løst basert på LA:

Jeg ser at vi har sjø sør-vest på kartet, havn og bykjerne langs med vannet. En flyplass nord-vest fra sentrum (LAX) er selvskreven. Ellers utenfor Los Santos finner du ørken, hillbilly-land, fjell og natur med en militærbase ett eller annet sted siden jagerflyene må lande og ta av fra et sted. I GTAIV sa R* at de ikke inkluderte fly fordi man ikke hadde noe sted å fly til (og kanskje litt pga 9/11 men det er bare spekulasjon). Nå har de fly i GTAV, så da burde det i teorien bety at det er to flyplasser for ellers har du jo ikke noe sted å fly flyuet ditt til. Kan godt hende de har med Long Beach som ligger sør-øst istedenfor/også..

 

Uansett: Det første jeg skal gjøre i spillet er å finne Grove Street og se åssen det ser ut der, 7-8 år senere...

 

ed: bra skrevet, teitur, og enig. For lite frihet i IV og det irriterte meg en del...

Endret av Bjellesau Mr Gnu
Lenke til kommentar

Hvis vi tar utgangspunkt i at spillet tar sted i nåtiden, som det meste tyder på, vil det faktisk være 20 år senere.

 

Du har helt rett - tok utgangspunkt i release og det blir jo feil.. :blush:

 

 

Men over til kveldens greie: Kartene!!

 

GTA1:

Da jeg kjøpte dette for "noen" år siden så ble jeg veldig overraska. Spillet var ulikt alt annet jeg hadde prøvd og jeg ble hekta. Kartene var uoversiktlige, trange og hektiske. Når du ble vant til en by sendte de deg til neste by. Driiit store kart, men veldig små når jeg ser på dem sammenlignet med i dag og noter hvor få gater det egentlig var i byen..:

 

Liberty City

post-116700-0-43895200-1320357028_thumb.png

 

San Andreas (Ja byen het det)

post-116700-0-23068700-1320357039_thumb.png

 

Vice City

post-116700-0-65164700-1320357043_thumb.png

 

 

Så kom GTA2. Denne gangen spilte du i en ikke navngitt by, som hadde tre foskjellige soner istedenfor tre forskjellige byer. Legg merke til at kvadritiske kart var the shit den gang:

 

Downtown

post-116700-0-01973200-1320357053_thumb.png

 

Industrial

post-116700-0-08062000-1320357058_thumb.png

 

Residential

post-116700-0-29436900-1320357063_thumb.png

 

 

Og endelig kom spillet jeg omtrent ble gal av å vente på. GTA3! I 3D!!! Dette spranget var så stort og banebrytende at hele spillpressen gikk amok. Og det at spillkartet var en så stor og så levende by gjorde at aksjene til Rockstar gikk i taket før spillet var lansert. Et episk spillnavn var for evigheten sementert og kartet var gigantisk.

 

Liberty City

post-116700-0-61010300-1320357076_thumb.gif

 

 

"Huff en ekspansion pack" tenkte jeg da Vice City ble annonsert. Men så så jeg bilder av Tommy på motorsykkel, hørte rykter om at man kunne fly helikopter og kjøre motorsykkel. På 80-tallet! I VICE CITY!!!! Byen var ca like stor som forrige GTA, men det var nytt. Motorsykkel! Helikopter!!!!

 

Vice City

post-116700-0-67944500-1320357088_thumb.png

 

 

G.T.A. San. Andreas. Trenger ikke å si mer. De aller aller aller fleste vil ha dette spillet en gang til og jeg klandrer dem ikke. Det tok laaaang tid å gå lei, og hvis du holdt deg unna internett er jeg sikker på at du ville finne nye ting fortsatt i dag. Verdens. Største. Spillkart! Og en miniversjon av Liberty City med på kjøpet. Tanken på å drive gjengen sin opp gjorde at andre spillutviklere hoppet på bølgen med sin utgave, og ellers kunne du, tja, gjøre ganske mye? Eiendom, dopsalg, fly jetfly, propellfly, jetpack, tråsykkel, date kjerringer og late som om de er spennende å snakke med og ikke minst: spise deg feit eller trene deg muskuløs, masse tatisser og en syk afro, eller skalla dresskledd "Fiddy":

 

Los Santos

post-116700-0-43001300-1320357098_thumb.jpg

 

San Fierro

post-116700-0-49770900-1320357108_thumb.jpg

 

Las Venturas

post-116700-0-63882500-1320357122_thumb.jpg

 

San Andreas

post-116700-0-16569300-1320357151_thumb.gif

 

Liberty City

post-116700-0-72441200-1320357159_thumb.jpg

 

 

Ingen ord er vits i siden dette er såpass ferskt. Men titt på dette kartet, så på kartet av San Andreas og så på kartet fra GTA 1. Ting har endret seg litt vil jeg påstå.

 

Liberty City

post-116700-0-60440300-1320357167_thumb.png

Endret av Bjellesau Mr Gnu
  • Liker 9
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...