Gå til innhold

Ond tvillingbror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Olympus har sluppet sitt andre mFT-kamera, og bortsett fra fargen er det nesten likt det første. Men bare nesten.

 

 

 

Les mer

 

Oj dette var stort, not.

Ny farge. Ny elektronisk søker til å sette i blitzskoen. Nye artfiltre. Ny AF- med tracking modus. Men, er det alt.

 

Synd de ikke kan gjøre slik alle ønsker. Lage en pro-versjon med søker. Den ville sikkert blitt litt større, og litt dyrere, men den ville vært ønsket.

Lenke til kommentar
Når det dukker opp tilsvarende fra konkurrentene så tipper jeg prisen faller som en stein. Jeg vil tippe at tilsvarende kameraer kan koste fra 2000 kr allerede i 2011, hvis det blir hard konkurranse.

 

Og NX kommer snart. http://k-rumors.com/k4-samsung-nx-specs/

 

Prisutviklingen på mFT har ikke vært sånn som jeg forventet. Prisene har jo bare gått opp når de slipper nye modeller.

Lenke til kommentar
Tipper at når Canikon ser det er marked for kompakt kvalitetsoptikk, går det som når Apple så det var et marked for bærbare mediaspillere.

De vil nok skjønne et eller annet om et års tid. Bare en titt på topp ti lista av solgte kameraer i Japan bør gi et hint. 4 av 10 kameraer er µFT ...

 

Tenkte selv jeg skulle kjøpe E-450 i morgen. Det blir vel ikke slik at de legger ned Ft om et par år, og bare lager mFt?

Olympus selv har sagt at de vil komme med nye FT kameraer i fremtiden, så den platformen er ikke død på mange år enda.

 

Tom

Lenke til kommentar
Tror ikke at ep1 holder længe, når deres lagre er tømt...

Kanskje jeg har skaffet meg en fremtidig sjelden klassiker :D ?

 

Ser ingen påtrengende grunn til å oppradere fra E-P1 for min del, i hvertfall - kommer nok til å ha det lenge. Skulle det senere dukke opp et MFT-kamera som er like kompakt, enda mer solid og vanntett i tillegg (kanskje inspiret av Olys SW-kameraer?), er det ikke umulig at E-P1 får en partner. Inntil noe sånt skjer, vil nok E-P1 være mitt digitale hovedkamera.

Lenke til kommentar
Tipper at når Canikon ser det er marked for kompakt kvalitetsoptikk, går det som når Apple så det var et marked for bærbare mediaspillere.

 

Den sammenligningen rakner temmelig fort. Canon har måttet vike for Panasonic på kompaktmarkedet, Nikon på proffmarkedet, og på entusiastmarkedet ser jeg ikke helt at Canon skulle være å foretrekke fremfor de andre på noe som helst område. Derfor ser jeg ingen grunn til at de skulle klare å lage et speilløst produkt som er så mye bedre enn det de andre tilbyr. De sitter jo på en masse salgskanaler og et kjent navn, men dersom Sony skulle finne på å bevege seg inn på dette markedet havner de bak på den biten også. Men, man vet jo aldri. Historien om iPoden er jo en av de få der det beste produktet faktisk er blitt mest populært, normalt er det jo ikke slik.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...