Gå til innhold

Ond tvillingbror?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje Oly ikke egentilg mente å erstatte dSlr, men kanskje gi et alternativ til kompakt? Jeg har kun et Ixus i, og kun "live view" funker fint :)

 

 

Det er helt klart der de ser markedet sitt. Det kan nok tenkes at de ser for seg å ta mange kunder som bruker speilrefleks i dag, men da de speilrefleksbrukerne som har oppgradert fra kompaktkamera fordi de ville ha bedre kvalitet, men kanskje er misfornøyde med hvor stort det er, og misfornøyde med at de må titte i det teite hullet dersom ikke kameraet skal fokusere kjempesakte. Det er en grunn til at Olympus først laget live view, og at samtlige andre har fulgt etter, og det er jo alle menneskene som ikke er hjernevasket til å tro at et kamera må skyves opp i ansiktet for å være brukandes. Ixus har jo faktisk hatt optiske søkere, med zoom og allting, men jeg tror aldri jeg har sett noen bruke det. Når du bruker skjermen bakpå kan du være oppmerksom på alt som skjer rundt deg uten å være begrenset av søkeren, og friheten til å bevege kameraet dit hvor man vil ha det øker veldig. Jeg måtte konsentrere meg for å ikke le da jeg hadde fotograf hos meg for å fotografere leiligheten min for salg. Han brukte D3 og 14-24, og denslags halsbrekkende yogaøvelser han gikk gjennom for å få øyet inntil kameraet som sto lavt nede på et stativ klemt inntil senger og vegger og skap og andre møbler har jeg ikke sett hverken før eller siden. Det at han måtte komme til bak kameraet med hodet påvirker jo også mulighetene han har til plassering av kamera, og derfor potensielt resultatet. Du er temmelig fanboy hvis du livnærer deg som boligfotograf og ikke bruker et kamera med bevegelig skjerm. Hovedgesjeften hans kan selvfølgelig ha vært noe annet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Noen som har sett snurten av denne i Norge ? Går ut fra at Olympus har droppet "De dyreste først" politikken etter knallsuccessen fra P1 lanseringen.

 

(En selger hos en av de priviligerte kjedene her i nærheten antydet at de ikke kom til å ta den inn i det hele tatt fordi de selger så lite av P1. Merkelig, den koster jo bare 1500 mer enn hos JP)

 

M.v.h.

 

Goffen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...