Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Har du noe bevis på at den er vesentlig bedre?

Stue-pcer er ikke akkurat de beste spill-pcene somregel.

Poenget mitt var at PC ikke har pushet grafikk så enormt, men med spill som crysis ha den det. Synd det er så skjeldent et spill virkelig utnytter kraften til pc.

 

Nok en gang litt søkt påstand.

 

Det finnes spill som presser mesteparten av saften til selv de dyreste Pcene, blandt annet: Unigine, Cryengine, Unreal 2 osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du noe bevis på at den er vesentlig bedre?

Stue-pcer er ikke akkurat de beste spill-pcene somregel.

Poenget mitt var at PC ikke har pushet grafikk så enormt, men med spill som crysis ha den det. Synd det er så skjeldent et spill virkelig utnytter kraften til pc.

 

Nok en gang litt søkt påstand.

 

Det finnes spill som presser mesteparten av saften til selv de dyreste Pcene, blandt annet: Unigine, Cryengine, Unreal 2 osv.

Hvorfor var det søkt?

 

Motorer er en ting, spill derimot...

Lenke til kommentar

Fordi ingen sier at du trenger å ha en "StuePC" ved siden av TVen, du har like mye lov å putte en server til 50.000 som en HTPC.

 

Motorer er spill, det er bare litt mer generalisert, slik at jeg slipper å ramse opp alle spillene som bruker Unreal 2. Eller si Crysis og Farcry 2 istedet for Cryengine.

Lenke til kommentar
Fordi ingen sier at du trenger å ha en "StuePC" ved siden av TVen, du har like mye lov å putte en server til 50.000 som en HTPC.

 

Motorer er spill, det er bare litt mer generalisert, slik at jeg slipper å ramse opp alle spillene som bruker Unreal 2. Eller si Crysis og Farcry 2 istedet for Cryengine.

Men som regel plasserer man en HTPC der, og disse egner seg som regel ikke så bra til spill?

Ta laptopen min jeg kjøpte nettopp, ganske dyr men tar såvidt call of duty 4 på medium med høyeste oppløsning.

 

Uansett; mye greiere for oss mindre kunnskapsrike at du skriver spillene istedenfor motoren, ikke alle som vet hvilket spill de hører til.

Unreal 2 begynner vel å bli ganske utdatert, ellers er det bare Cryengine og Cysis som har overlegen eksklusiv grafikk?

Lenke til kommentar
Har du noe bevis på at den er vesentlig bedre?

Stue-pcer er ikke akkurat de beste spill-pcene somregel.

Poenget mitt var at PC ikke har pushet grafikk så enormt, men med spill som crysis ha den det. Synd det er så skjeldent et spill virkelig utnytter kraften til pc.

 

Bevis? De har høyere oppløsning, bedre framerate, mer aa/af, og bedre tekturkvalitet på multiplattform-spill, hvor mye mer bevis trenger man?

 

Man har jo gjerne en PC som passer til sitt bruk, vil man spille, så kjøper man ikke en PC som er dårlig til å spill med.

 

AtW

 

Jada jada jada, pc er mye bedre enn konsoller. Men når du sammenlikner de og ser hvor du får valutta for pengene dine er konsoller overlegne.

 

Spørs hvor mye du kjøper, et par tre tusenlapper dyrere enn en konsoll skaffer en PC som er vesentlig kraftigere, har du kjøpt 20 spill er forskjellen inntjent.

 

AtW

Lenke til kommentar

Her tar dere grundig feil. Konsoll vil alltid være mer for pengene.

Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes. Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

Og skal man ha en skikkelig god en bør den koste opp mot 7-8k, mens min ps3 bare kosta 3k.

Konsoll er absolutt mer økonomisk, og slik jeg ser det har ikke pc-en for øyeblikket de store grafiske foskjellene som for en som meg ikke er så pirkete.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes.

 

Based on wuuuut?

 

Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

 

En PC vil ikke råtne fortere enn en PS3, akkurat slik som at et eple ikke råtner fortere enn ei pære.

Lenke til kommentar
Her tar dere grundig feil. Konsoll vil alltid være mer for pengene.

Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes. Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

Og skal man ha en skikkelig god en bør den koste opp mot 7-8k, mens min ps3 bare kosta 3k.

Konsoll er absolutt mer økonomisk, og slik jeg ser det har ikke pc-en for øyeblikket de store grafiske foskjellene som for en som meg ikke er så pirkete.

 

Riktig, du ser ikke de store grafiske forskjellene i dag, enda PCer langt karftigere, men du framstiller det som du må kjøpe en PC annenhvert år, fordi man bare er helt nødt til å ha maks grafikkinnstillinger hele tiden. Synes du dette henger helt sammen?Om man nøyer seg med grafikken til en 8-9 år gammel konsoll, så burde man vel også nøye seg med å sette ned grafikkinnstillingene på de nyeste spillene på en PC?

 

AtW

Lenke til kommentar
Her tar dere grundig feil. Konsoll vil alltid være mer for pengene.

Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes. Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

Og skal man ha en skikkelig god en bør den koste opp mot 7-8k, mens min ps3 bare kosta 3k.

Konsoll er absolutt mer økonomisk, og slik jeg ser det har ikke pc-en for øyeblikket de store grafiske foskjellene som for en som meg ikke er så pirkete.

 

Riktig, du ser ikke de store grafiske forskjellene i dag, enda PCer langt karftigere, men du framstiller det som du må kjøpe en PC annenhvert år, fordi man bare er helt nødt til å ha maks grafikkinnstillinger hele tiden. Synes du dette henger helt sammen?Om man nøyer seg med grafikken til en 8-9 år gammel konsoll, så burde man vel også nøye seg med å sette ned grafikkinnstillingene på de nyeste spillene på en PC?

 

AtW

Men jeg kan spille mine ps3 spill i 8-9 år, det er så langt sony har sagt det skal vare(som ps2). Du har nok rett der, kanskje 3 år var bedre å si?

Uansett; du sparer mye penger på konsoll, det kan du ikke si imot =)

Lenke til kommentar
Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes. Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

Om du skulle hatt en konsoll som skulle kjøre spill med like god grafikk som en ny pc hadde du måtte kjøpe ny konsoll minst like ofte.

 

Men jeg kan spille mine ps3 spill i 8-9 år

Det kan du med en pc også så lenge du spiller spill som er laget for å bli spilt på det systemet, akkurat på samme måte som med en ps3 eller 360.

 

Uansett; du sparer mye penger på konsoll, det kan du ikke si imot =)

Ikke om en kjøper spill. Kjøper enn like mange spill til pc som konsoll over 8-9år er pengene tjent inn. Pc-spill er generelt noen hundrelapper billigere enn det konsollspill er.

Lenke til kommentar

Cuz har rett til en viss grad. Han er helt på vidda når det kommer til hvor kraftig hans elskede ps3 er, men utviklere klarer å presse langt mer ut av en konsoll en en pc. En pc må også kunne gjøre langt mer enn det en spillmaskin må, derfor er arkitekturen annerledes. Spillmaskiner har 2 formål per i dag. 1. Drive et simpelt lite interface og 2. spille spill.

 

Datamaskiner må kunne gjøre mye rart. I tillegg må utviklerene tilpasse spillene til de millioner av konfigurasjoner som finnes av datamaskiner der ute. En ps3 er en ps3 selv om den ble produsert for 1 uke eller 6 år siden.

 

En datamaskin til kr 3000 fra 2005 ville ikke hatt sjangs til å kjøre Dead Space i 1920x1080 som xbox360 gjør helt fint i dag. Du måtte også ha bygget den selv dersom du skulle ha fått noe slikt i dag, og selv da ville det bare gått så vidt.

 

Dette er konsollens styrke.

 

Men konsoller er ingen supermaskiner. Veldig mye av eyecandyet som presses ut av maskinen skyldes dyktige utviklere som trikser der de kan for å få mest mulig gøy ut av maskinen.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar
He he, jeg bare visste at det kom til å ende opp masse screenshots og poenger hvor grafikken er det viktigste.

 

Gameplay og stabilitet > grafikk og 1000 patcher (være seg konsoll eller pc)

 

Anyway OP har tatt valget sitt og jeg kunne ikke vært mer enig i avgjørelsen :)

 

Plattformen setter relativt få føringer på hva slags gameplay spillprodusenten legger seg på, derfor er det naturlig å diskutere de tekniske aspektene ved selve hardware-plattformen.

 

AtW

Lenke til kommentar
Min ps3 vil jeg kunne ha brukt i 8-9 år før den må erstattes. Imotsetning til en gamer-pc som jeg minst må kjøpe ny hvert andre år skal jeg spille de nyeste spillene med best grafikk.

Om du skulle hatt en konsoll som skulle kjøre spill med like god grafikk som en ny pc hadde du måtte kjøpe ny konsoll minst like ofte.

 

Men jeg kan spille mine ps3 spill i 8-9 år

Det kan du med en pc også så lenge du spiller spill som er laget for å bli spilt på det systemet, akkurat på samme måte som med en ps3 eller 360.

 

Uansett; du sparer mye penger på konsoll, det kan du ikke si imot =)

Ikke om en kjøper spill. Kjøper enn like mange spill til pc som konsoll over 8-9år er pengene tjent inn. Pc-spill er generelt noen hundrelapper billigere enn det konsollspill er.

Tenker du på nypris pleier ikke konsoll spill å være veldig mye dyrere, 100-150kr maks som regel.

 

* Du kjøper ikke så utrolig mange spill at det vil lønne seg såpass, med mindre du er en intens achievement-hunter.

* Jeg pleier å selge konsoll spillene mine hvis jeg ikke liker dem. De får jeg mye mer penger for enn jeg ville fått for pc-utgaven, av og til mer enn det jeg betalte for den.

* Er det virkelig noen som kjøper kun nyspill? Jeg kjøper alltid spill for ca. 200kr.

 

Men det er meg dog.

 

Visste ikke at pc-er var så overlegnen grafisk sett enn konsoll, rett og slett for de spillene jeg har spillt på konsoll har vært i det ypperste av grafikk jeg har sett, inkludert pc. Men ser selvfølgelig at det er utviklerene som er flinke til dette.

 

Jeg foretrekker en skikkelig godstol, høytallere, og håndkontrollen i fanget, mer enn den høyere oppløsningen og litt mer AA. Går selvfølgelig ann med pc, men hvem har musen på kanten av stolen når de skal spille call of duty? Stue-pcer brukes vel primært til film.

Lenke til kommentar
Tenker du på nypris pleier ikke konsoll spill å være veldig mye dyrere, 100-150kr maks som regel.

 

* Du kjøper ikke så utrolig mange spill at det vil lønne seg såpass, med mindre du er en intens achievement-hunter.

* Jeg pleier å selge konsoll spillene mine hvis jeg ikke liker dem. De får jeg mye mer penger for enn jeg ville fått for pc-utgaven, av og til mer enn det jeg betalte for den.

* Er det virkelig noen som kjøper kun nyspill? Jeg kjøper alltid spill for ca. 200kr.

 

Men det er meg dog.

 

Visste ikke at pc-er var så overlegnen grafisk sett enn konsoll, rett og slett for de spillene jeg har spillt på konsoll har vært i det ypperste av grafikk jeg har sett, inkludert pc. Men ser selvfølgelig at det er utviklerene som er flinke til dette.

 

Jeg foretrekker en skikkelig godstol, høytallere, og håndkontrollen i fanget, mer enn den høyere oppløsningen og litt mer AA. Går selvfølgelig ann med pc, men hvem har musen på kanten av stolen når de skal spille call of duty? Stue-pcer brukes vel primært til film.

 

PC-spill går fortere ned i pris en konsollspill, så på eldre spill kommer konsoller enda dårligere ut. Ellers tror jeg ikke det er vendlig uvanlig å ha feks 20 spill.

 

Du kan fint bruke håndkontroll på PC, sågar kan du bruke 360-håndkontroll.

 

De fleste er vel ikke så dumme at de kjøper en PC som ikke passer til deres bruk, når en som passer er tilgjengelig? PCer brukes primært til det brukeren vil den skal brukes til.

 

Det virker ærlig talt ikke som du har satt deg særlig inn i hvordan PCer fungerer, du kommer jo stadig med underlige uttalelser som ikke harmonerer med virkeligheten.

 

AtW

Lenke til kommentar
Visste ikke at pc-er var så overlegnen grafisk sett enn konsoll, rett og slett for de spillene jeg har spillt på konsoll har vært i det ypperste av grafikk jeg har sett, inkludert pc. Men ser selvfølgelig at det er utviklerene som er flinke til dette.

 

Jeg foretrekker en skikkelig godstol, høytallere, og håndkontrollen i fanget, mer enn den høyere oppløsningen og litt mer AA. Går selvfølgelig ann med pc, men hvem har musen på kanten av stolen når de skal spille call of duty? Stue-pcer brukes vel primært til film.

Den er det ;)

 

Vel, alle er forskjellige. Eneste jeg spiller på konsoll for øyeblikket er Street Fighter 2, og det spillet er på en konsoll fetere enn noe firma kan produsere nå til dags. Den eier pcen min også, kun i epicness. SuperNintendo <3

Jeg foretrekker likevel å spille på pc. Jeg har bra tastatur, god lasermus og en diggbar kontorstol. Dessuten har jeg en verdens mykeste sofa på soverommet ikke langt unna pcen, så om jeg ønsker kan jeg flytte skjerm og mus/tastatur dit. Så jeg har ikke "godstol"-problemet. I tillegg har jeg en bra fet laptop, så om folk kommer på besøk og vil spille tar vi bare hver vår pc og kliner til.

 

Det virker ærlig talt ikke som du har satt deg særlig inn i hvordan PCer fungerer, du kommer jo stadig med underlige uttalelser som ikke harmonerer med virkeligheten.

Enig, men om en foretrekker konsoll er det lite vi får gjort. Noen liker best å spille på en tv med håndkontroller, andre på pcskjerm med mus og tastatur. Jeg synes førstnevnte er overlegent, men Cuz har sagt at han trodde konsollen var kraftigere og det er en ærlig feil. Han er nok ikke den eneste. Det er mange gode konsoller og mange gode spill som hører hjemme på konsoll, men jeg har alltid vært og vil alltid være en som spiller mest på pc. Skal jeg kjøre konsollspill blir det sf2, et spill på en konsoll som er overlegen 360, wii og ps3, og vil alltid være det. Enkelt og greit pga spillbarhet, nostalgi og en overlegen kosefaktor fancy spill og blankpolerte kontrollere ikke kommer i nærheten av ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...