Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil ikke dra tilbake i tid å sammenligne en PC med en Xbox 360, vi snakker om nåtiden.

 

Hva skal til for å yte like godt som en Xbox 360? Tviler på at du trenger mer enn 3000kr.

Ikke alle som sitter med en spill-pc kjøp i 2009 vet du ;)

 

Skal nok litt mer enn 3000kr jo. På sikt, og det var det vi snakket om, er konsoll mye billigere. Selv de mest hardbarka pc-entusiastene kan vel være enige i det?

 

Eksempel:

 

Jeg kjøper en pc i 2005 for 11 000.

 

Jeg kjøper en 360 i 2005 for 3500kr.

 

I 2009 vil Dead Space vil ganske sikkert kjøres bedre på en 360 grafisk sett.

 

Hva er billigst?

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Det er nettopp det jeg ikke vil at du skal gjøre, siden vi nå er i 2009.

 

Noen her som har peiling på hvilken hardware som tilsvarer en Xbox 360?

Du vil ikke at jeg skal gjøre dette fordi?? Det var jo akkurat det vi snakket om. Og her vinner jo konsoll overlegent.

Snakker vi om 2009 er dette en annen sak. Du kan ikke bare bytte tema fordi det ikke faller i ditt favør.

 

Dessuten er det mange med en gammel pc i "nåtiden".

 

Hardware er en ting, jeg mener grafikken i praksis, det er det som gjelder.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Jeg vil ikke dra tilbake i tid å sammenligne en PC med en Xbox 360, vi snakker om nåtiden.

 

Hva skal til for å yte like godt som en Xbox 360? Tviler på at du trenger mer enn 3000kr.

Ikke alle som sitter med en spill-pc kjøp i 2009 vet du ;)

 

Skal nok litt mer enn 3000kr jo. På sikt, og det var det vi snakket om, er konsoll mye billigere. Selv de mest hardbarka pc-entusiastene kan vel være enige i det?

 

Eksempel:

 

Jeg kjøper en pc i 2005 for 11 000.

 

Jeg kjøper en 360 i 2005 for 3500kr.

 

I 2009 vil Dead Space vil ganske sikkert kjøres bedre på en 360 grafisk sett.

 

Hva er billigst?

 

 

Den litt halvuduglige core-utgaven koster vel 3.5k om jeg ikke husker feil, for en grei utgave var det vel heller 4500? På den tiden var et bra kort feks GeForce 7800 GTX 512, om jeg ikke husker feil er vel dette omtrent på linje med en 360 ytelsesmessig?

 

Men de fleste er vel enig i at en PC er dyrere i innkjøp, det er ett av ulempene med PC. Dog sparer man fort inn 150 kroner per spill man kjøper, så det jevner ut ting.

 

AtW

Lenke til kommentar
Jeg vil ikke dra tilbake i tid å sammenligne en PC med en Xbox 360, vi snakker om nåtiden.

 

Hva skal til for å yte like godt som en Xbox 360? Tviler på at du trenger mer enn 3000kr.

Ikke alle som sitter med en spill-pc kjøp i 2009 vet du ;)

 

Skal nok litt mer enn 3000kr jo. På sikt, og det var det vi snakket om, er konsoll mye billigere. Selv de mest hardbarka pc-entusiastene kan vel være enige i det?

 

Eksempel:

 

Jeg kjøper en pc i 2005 for 11 000.

 

Jeg kjøper en 360 i 2005 for 3500kr.

 

I 2009 vil Dead Space vil ganske sikkert kjøres bedre på en 360 grafisk sett.

 

Hva er billigst?

 

 

Den litt halvuduglige core-utgaven koster vel 3.5k om jeg ikke husker feil, for en grei utgave var det vel heller 4500? På den tiden var et bra kort feks GeForce 7800 GTX 512, om jeg ikke husker feil er vel dette omtrent på linje med en 360 ytelsesmessig?

 

Men de fleste er vel enig i at en PC er dyrere i innkjøp, det er ett av ulempene med PC. Dog sparer man fort inn 150 kroner per spill man kjøper, så det jevner ut ting.

 

AtW

Da skal man kjøpe mange spill. Core utgaven var vel den eneste utgaven ute på den tiden, elite kom senere. Denne kostet 3,5 k. Du kunne få ett solid kort på den tiden, men det råtner mye fortere enn 360-en sin grafisk sett. 360 kjører ihvertfall gta4 veldig greit, tror ikke 7800gtx vil gjøre det samme :p

Lenke til kommentar

Jeg har en sinnsykt kraftig maskin og xbox elite. Pcen kjøpte jeg for jeg er avhengig av mus og tastatur når jeg spiller. Føles mer "profft" og mer seriøst ut en en plastikk kontroll (min mening!).

Men så har det seg sånn at alle spillene kommer på console for tiden. Kjøpte meg da xbox360 og en 24" skjerm ekstra.

Må si at jeg klarer meg kjempebra med begge og ikke klart meg uten noen av delene.

På pc går det mest i Bf2 og mange andre online spill. MMORPG etc.

 

På xboxen går det i Halo 3-Gears 2 etc.

 

Hadde ikke klart meg uten

 

Men kommer det spill som er fete på begge parter som pc og xbox så velger jeg klart pc først.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Er det vits med konsoll hvis du har en ok pc?

Hva er det som er bedre med spillopplevelsen på konsoll?

 

håper på nokså snarlig svar da jeg må shoppe bursdagsgaven før selskapet..

 

Min mening er den at PC er dessidert best, men det er et unntak.

Dette unntaket er fotballspill, foreksempel Fifa er mye bedere på konsoll en på PC.

 

Men så skal det sies at dette går mye på smak og behag, som mange har sagt må du nesten bare prøve dette å finne dette ut selv :)

Lenke til kommentar
Noen som sa at ingen konsoller vil klare grafikken til crysis? :D

http://www.youtube.com/watch?v=0ehqWxUbGH0...er_profilepage#

Se i HD.

 

l0l, er jo langt ifra slik det vil når spillet er ferdig lagd....

Er jo bare presentasjon av grafikk motoren...

Men viser hva den har mulighet til =)

 

Hva en grafikk motor er kapabel til og hva hardware i en konsoll er kapabel til er to vidt forskjellige ting.

Lenke til kommentar
Noen som sa at ingen konsoller vil klare grafikken til crysis? :D

http://www.youtube.com/watch?v=0ehqWxUbGH0...er_profilepage#

Se i HD.

 

l0l, er jo langt ifra slik det vil når spillet er ferdig lagd....

Er jo bare presentasjon av grafikk motoren...

Men viser hva den har mulighet til =)

 

Hva en grafikk motor er kapabel til og hva hardware i en konsoll er kapabel til er to vidt forskjellige ting.

Er enig der, men viser jo potensialet i konsollen.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...