Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

For å si det slik så skal Cryengine 3 bli temmelig nedskalert til PS3 og Xbox 360.

Hele tviler ikke, men så lager de spill som ikke skal kunne spilles på fullt med dagens dyreste pc-er. Blir ihvertfall en dyr pc man må skaffe seg for at det skal se riktig fint ut.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Flott, godt vi kom til en konklusjon ;) Har vært lærerikt.

Forsåvidt er Bilspill, partyspill, fighting og til en viss grad RPG spill som funkerer like bra/bedre på konsoll enn på pc.

Til gjengjeld er pc helt overlegent på FPS og RTS.

 

Et gitt spill fungerer best på den plattformen som gir spillet best teknisk ytelse, og best kontrollmuligheter, det er PC i nesten alle tilfeller. Problemet er evt at spillet ikke finnes på PC.

 

AtW

+ At spill pc-er som takler best ytelse er veldig dyre.

+ Ikke ideellt å spille i godstol på storskjerm med.

+ Hyppigere krash enn på konsoll.

+ Flere som jukser online.

+ Partyspill og fighting spill er non existing.

+ Tastatur ikke fungerer ideellt i bilspill.

 

Er flere ting å hakke på, og det er det utvilsomt på konsoll også. Er ofte ikke så enkelt å trekke en så rask konklusjon.

Kommer an på hvilke ting som er viktig for en på hvilken plattoform.

 

- SpillPCer som yter bedre enn konsoller er ikke dyre i det hele tatt.

- En spillPC kan man sitte i hvilken stol man vil med, ditto koble til hvilken skjerm man vil, har vi ikke vært igjennom dette.

- Varierer, min spillPC er langt mer stabil enn en gjennomsnittlig 360.

- Sikkert et poeng, har ikke merket så mye til det i praksis dog

- Sant og synd, av en eller annen grunn har det blitt slik.

- Det er mye bedre utvalg ratt til PC enn konsoll.

 

Ellers har vi vært igjennom det før, må jeg virkelig forklare nok engang at man 1. kan plassere PCen hvor man vil 2. Koble PCen til hvilken skjerm man vil 3. Koble til ratt, joypads og en mengde andre input-enheter på PC?

 

AtW

1. Jeg sammenlignet ikke med konsoll nå. Skal du ha en pc som yter best er dette veldig dyrt.

2. Jeg skrev at det ikke var ideellt, det er fullt mulig ja, men er litt stress. Dessuten funker det ikke så bra med mus på stolkanten.

3. Jeg har spillt pc lenge, og kan skrive under på dette. Alle konsoll spill fungerer med en gang, med mindre det er noe galt med din konsoll. Ta call of duty foreksempel, aner ikke hvor mye tid jeg har brukt i feilsøking på dette spillet. Punkbuster kicker fordi det tror jeg har en uekte versjon/fordi jeg kjører fraps/fordi den tror jeg jukser osv. Og nei, har ikke virus. Kanskje jeg er uheldig, men dette er et større problem på pc enn konsoll.

4. Flere som jukser online er dere stort sett enige i.

5. Street figher 4 er vel det eneste dedikerte slossespillet til pc hvis vi ikke går langt tilbake i tid. Ellers er dette sant.

6. Tastatur funkerer ikke ideelt, ratt derimot =) Tenkte mer tastatur kontra håndkontrollen som følger med. Er et argument uansett, selv om det er billig å skaffe seg en pad til pc. Dog er det tungvindt å måtte konfigurere paden til hvert eneste spill.

 

1. Jeg er fristet til å spørre "hva så" det er dyrt å kjøpe en konsoll forgyllt i gull også, men du kan klare det fint med en som ikke er det, så det er ikke så veldig relevant. Ditto klarer man seg fint med en PC som ikke er toppspesifisert på alle punkter. Det er et ikke-argument. Det virker seriøst som du argumenterer med at muligheten for å kjøpe en bedre PC er en ulempe, hadde PC plutselig blitt en mye bedre plattform om de dyreste produktene ble trukket fra markedet?

 

2. Du må koble i skjermkabel og HDMI, det er ikke mer stress enn å koble til en vanlig monitor. Ei heller er det mer stress enn å koble til en konsoll. Og for ørtende gang, om du misliker så sterkt å bruke mus fra Sofaen, hvorfor bruker du ikke joypad?

3. Nå har det seg slik at konsollspill også henger, og at det ganske ofte er noe galt med konsollen (spesielt med 360), jeg har hatt flere problemer med plater som ikke fungerer osv på konsoll enn jeg har hatt problemer på PC.

5. Som jeg sa, det er sant, og synd.

6. Hverken tastatur eller håndkontroll følger med en PC, igjen virker det som du holder valgfrihet som et argument imot, hadde PC blitt en bedre plattform om det ikke gikk ann å kjøpe tastatur til de?

 

Det er greit at du foretrekker konsoll, det finnes argumenter for konsoll, men mange av argumentene du kommer med er merkelig eller feilaktige, det er alt for mange tulleargumenter imot PC som spillplattform.

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
1. Jeg er fristet til å spørre "hva så" det er dyrt å kjøpe en konsoll forgyllt i gull også, men du kan klare det fint med en som ikke er det, så det er ikke så veldig relevant. Ditto klarer man seg fint med en PC som ikke er toppspesifisert på alle punkter. Det er et ikke-argument. Det virker seriøst som du argumenterer med at muligheten for å kjøpe en bedre PC er en ulempe, hadde PC plutselig blitt en mye bedre plattform om de dyreste produktene ble trukket fra markedet?

 

2. Du må koble i skjermkabel og HDMI, det er ikke mer stress enn å koble til en vanlig monitor. Ei heller er det mer stress enn å koble til en konsoll. Og for ørtende gang, om du misliker så sterkt å bruke mus fra Sofaen, hvorfor bruker du ikke joypad?

3. Nå har det seg slik at konsollspill også henger, og at det ganske ofte er noe galt med konsollen (spesielt med 360), jeg har hatt flere problemer med plater som ikke fungerer osv på konsoll enn jeg har hatt problemer på PC.

5. Som jeg sa, det er sant, og synd.

6. Hverken tastatur eller håndkontroll følger med en PC, igjen virker det som du holder valgfrihet som et argument imot, hadde PC blitt en bedre plattform om det ikke gikk ann å kjøpe tastatur til de?

 

AtW

1. Med konsoll slipper jeg dette jaget om å ha det beste og det dyreste for å ha en pc som kan yte best. Ganske deilig igrunn. Men noen syntes vel det er gøy.

2. Jeg bruker ikke joypad fordi jeg kommer til å suge noe heftig skal jeg spille et FPS spill online, som jeg foretrekker. Dette fordi de andre bruker mus. Med konsoll kobler du den opp mot tv-en en gang, hadde jeg brukt pc måtte jeg gjøre dette flere ganger daglig, fordi jeg i stor grad forestrekker å skirive på pc-en med en pc-skjerm i kontorstolen min.

3. Det kan godt være, men jeg har hatt mer problemer på pc. Se hvor langt vi kommer? Jeg tror det er flere problemer med krash ol. på pc enn konsoll. Mulig jeg tar feil.

6. Men du kjøper tastatur uansett om du skal ha en pc, gjør du ikke? Eller skriver du på pc med en pad? Så paden blir en ekstrakonstnad, om ikke mye.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
1. Med konsoll slipper jeg dette jaget om å ha det beste og det dyreste for å ha en pc som kan yte best. Ganske deilig igrunn.

2. Jeg bruker ikke joypad fordi jeg kommer til å suge noe heftig skal jeg spille et FPS spill online, som jeg foretrekker. Dette fordi de andre bruker mus. Med konsoll gjør du dette en gang, hadde jeg brukt pc måtte jeg gjøre dette flere ganger daglig, fordi jeg i stor grad forestrekker å skirive på pc-en med en pc-skjerm i kontorstolen min.

3. Det kan godt være, men jeg har hatt mer problemer på pc. Se hvor langt vi kommer? Jeg tror det er flere problemer med krash ol. på pc enn konsoll. Mulig jeg tar feil.

6. Men du kjøper tastatur uansett om du skal ha en pc, gjør du ikke? Eller skriver du på pc med en pad? Så paden blir en ekstrakonstnad, om ikke mye.

 

1. Det er fordi PCen blir bedre i motsetning! Du kan beholde din gamle PC like lenge som din gamle konsoll, det forandrer ikke på noen ting.

 

2. Synd at du ikke vil det, det sier litt om hvor dårlig FPS fungerer til konsoll.

 

3. Mulig du har kjøpt en ræva PC, min PC har ikke klikket siden jeg klokket den alt for høyt.

 

6. Om det ikke er søkt så vet ikke jeg.

Lenke til kommentar
1. Med konsoll slipper jeg dette jaget om å ha det beste og det dyreste for å ha en pc som kan yte best. Ganske deilig igrunn. Men det er min mening, noen syntes vel det er gøy.

2. Jeg bruker ikke joypad fordi jeg kommer til å suge noe heftig skal jeg spille et FPS spill online, som jeg foretrekker. Dette fordi de andre bruker mus. Med konsoll gjør du dette en gang, hadde jeg brukt pc måtte jeg gjøre dette flere ganger daglig, fordi jeg i stor grad forestrekker å skirive på pc-en med en pc-skjerm i kontorstolen min.

3. Det kan godt være, men jeg har hatt mer problemer på pc. Se hvor langt vi kommer? Jeg tror det er flere problemer med krash ol. på pc enn konsoll. Mulig jeg tar feil.

6. Men du kjøper tastatur uansett om du skal ha en pc, gjør du ikke? Eller skriver du på pc med en pad? Så paden blir en ekstrakonstnad, om ikke mye.

 

1. Det er et jag du selv har konstruert, de aller felste klarer seg uten det beste.

2. At andre også er cripplet til joypad er et poeng, men det finnes kanskje noen joypad-only-servere du kan joine? Ellers foreslår jeg at du har en dedikert spill-pC i stua du bruker om du ikke vil bytte (som kan doble som HTPC), min oppfattelse av dette har vært at vi snakker om en egen ekstra PC, ellers så faller jo konstandsargumentet helt i fisk.

6. Alt er en "ekstrakostnad" på PC, da man designer systemet helt selv, mus kan like gjerne kalles en "ekstrakostnad". Å ta med nødvendig ekstrautstyr i diskusjonen er ihvertfall ikke i PCens disfavør, fordi det minsker prosfroskjellen mellom PC og konsoll.

 

AtW

Lenke til kommentar
1. Med konsoll slipper jeg dette jaget om å ha det beste og det dyreste for å ha en pc som kan yte best. Ganske deilig igrunn.

2. Jeg bruker ikke joypad fordi jeg kommer til å suge noe heftig skal jeg spille et FPS spill online, som jeg foretrekker. Dette fordi de andre bruker mus. Med konsoll gjør du dette en gang, hadde jeg brukt pc måtte jeg gjøre dette flere ganger daglig, fordi jeg i stor grad forestrekker å skirive på pc-en med en pc-skjerm i kontorstolen min.

3. Det kan godt være, men jeg har hatt mer problemer på pc. Se hvor langt vi kommer? Jeg tror det er flere problemer med krash ol. på pc enn konsoll. Mulig jeg tar feil.

6. Men du kjøper tastatur uansett om du skal ha en pc, gjør du ikke? Eller skriver du på pc med en pad? Så paden blir en ekstrakonstnad, om ikke mye.

 

1. Det er fordi PCen blir bedre i motsetning! Du kan beholde din gamle PC like lenge som din gamle konsoll, det forandrer ikke på noen ting.

 

2. Synd at du ikke vil det, det sier litt om hvor dårlig FPS fungerer til konsoll.

 

3. Mulig du har kjøpt en ræva PC, min PC har ikke klikket siden jeg klokket den alt for høyt.

 

6. Om det ikke er søkt så vet ikke jeg.

1. Du kan beholde din gamle pc lenge, men ikke søren om en pc fra 2005 greier Dead Space i full grafikk som 360 gjør. Dette er vi ferdig med.

 

2. Tenk igjennom nå litt. På konsoll bruker alle pad. Det er likt for alle. Hadde jeg brukt pad mot mus-brukere hadde jeg blitt underlegen.

 

3. Flott for deg.

Lenke til kommentar
1. Med konsoll slipper jeg dette jaget om å ha det beste og det dyreste for å ha en pc som kan yte best. Ganske deilig igrunn. Men det er min mening, noen syntes vel det er gøy.

2. Jeg bruker ikke joypad fordi jeg kommer til å suge noe heftig skal jeg spille et FPS spill online, som jeg foretrekker. Dette fordi de andre bruker mus. Med konsoll gjør du dette en gang, hadde jeg brukt pc måtte jeg gjøre dette flere ganger daglig, fordi jeg i stor grad forestrekker å skirive på pc-en med en pc-skjerm i kontorstolen min.

3. Det kan godt være, men jeg har hatt mer problemer på pc. Se hvor langt vi kommer? Jeg tror det er flere problemer med krash ol. på pc enn konsoll. Mulig jeg tar feil.

6. Men du kjøper tastatur uansett om du skal ha en pc, gjør du ikke? Eller skriver du på pc med en pad? Så paden blir en ekstrakonstnad, om ikke mye.

 

1. Det er et jag du selv har konstruert, de aller felste klarer seg uten det beste.

2. At andre også er cripplet til joypad er et poeng, men det finnes kanskje noen joypad-only-servere du kan joine? Ellers foreslår jeg at du har en dedikert spill-pC i stua du bruker om du ikke vil bytte (som kan doble som HTPC), min oppfattelse av dette har vært at vi snakker om en egen ekstra PC, ellers så faller jo konstandsargumentet helt i fisk.

6. Alt er en "ekstrakostnad" på PC, da man designer systemet helt selv, mus kan like gjerne kalles en "ekstrakostnad". Å ta med nødvendig ekstrautstyr i diskusjonen er ihvertfall ikke i PCens disfavør, fordi det minsker prosfroskjellen mellom PC og konsoll.

 

AtW

1. Poenget fra starten av med pc var jo å ha det beste? Men skal ikke dra den lengre, ser argumentet ditt.

2. Aldri hørt om slike servere, men hadde vært kult. Min oppfattelse har vært motsatt ;) Som du sier, det blir dyrt med to pc-er.

6. Jupp.

 

Se? Vi nærmer oss =)

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
1. Poenget fra starten av med pc var jo å ha det beste? Men skal ikke dra den lengre, ser argumentet ditt.

 

Det beste av de to ja, på et tidspunt begynner man å få lite igjen for pengene. Langt de færreste som spiller på PC har de beste specsene man kan få. (dog trenger man ikke det for å få langt bedre grafikk enn på konsoll)

 

AtW

Lenke til kommentar

Jeg holder meg til pc`en, fordi jeg er vant til pc og å spille med mus og tastatur.

 

Det kommer selvsagt også an på hvilke spill du liker.

 

Det skal nevnes at jeg vurderer et innkjøp av en PS3 etter jul,

bare for å få spilt Brütal Legend og Guitar Hero, hehe.

Også går det nå an å spille FPS-spill med mus og tastatur, som er en stor fordel.

Lenke til kommentar

Hvor mye sier ikke dette om hvordan grafikken er på de forskjellige plattformene? Jeg drar frem disse bildene for tredje gang, for det ser ut som du ignorerer dem.

 

 

 

Skal vi se... Dead Space requirements:

 

Operating System: Windows XP SP2/ Vista

Processor: Intel Pentium 4 2.8GHz or equivalent

Memory: 1GB RAM (2GB for Vista)

Free Disk Space: 7GB

Video Card: 256MB RAM with support for SM 3.0

nVidia GeForce 6800/ATI Radeon X1600 Pro

Sound Card: DirectX 9.0c compatible

Keyboard and Mouse1 2

Lenke til kommentar
1. Poenget fra starten av med pc var jo å ha det beste? Men skal ikke dra den lengre, ser argumentet ditt.

 

Det beste av de to ja, på et tidspunt begynner man å få lite igjen for pengene. Langt de færreste som spiller på PC har de beste specsene man kan få. (dog trenger man ikke det for å få langt bedre grafikk enn på konsoll)

 

AtW

En ps3/360 vil nok greie de nyeste spillene bedre enn en 3 år gammel pc nå. Men det skyldes nok mest utviklerene, ikke pc`ene teknisk.

Lenke til kommentar
Hvor mye sier ikke dette om hvordan grafikken er på de forskjellige plattformene? Jeg drar frem disse bildene for tredje gang, for det ser ut som du ignorerer dem.

 

 

 

Skal vi se... Dead Space requirements:

 

Operating System: Windows XP SP2/ Vista

Processor: Intel Pentium 4 2.8GHz or equivalent

Memory: 1GB RAM (2GB for Vista)

Free Disk Space: 7GB

Video Card: 256MB RAM with support for SM 3.0

nVidia GeForce 6800/ATI Radeon X1600 Pro

Sound Card: DirectX 9.0c compatible

Keyboard and Mouse1 2

De bildene har jeg ikke sett bli postet før :p Så jo ut som to artistisk veldig forkjellige spill. Requirements er en ting, grafikken er noe helt annet.

 

En ps3/360 vil nok greie de nyeste spillene bedre enn en 3 år gammel pc nå. Men det skyldes nok mest utviklerene, ikke pc`ene teknisk.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Vet ikke om dette er 100% korrekt (ettersom jeg ikke testet på en full HD tv), men left 4 dead er kanskje et eksempel på hvor PC versjonen er bedre i noen kategorier.

 

Altså, hvis du ser bort ifra prisforskjellene så vil jeg si at en pc er overlegen i samtlige kategorier, men da blir også prislappen et par ganger høyere enn f.eks en PS3.

Lenke til kommentar
1. Poenget fra starten av med pc var jo å ha det beste? Men skal ikke dra den lengre, ser argumentet ditt.

 

Det beste av de to ja, på et tidspunt begynner man å få lite igjen for pengene. Langt de færreste som spiller på PC har de beste specsene man kan få. (dog trenger man ikke det for å få langt bedre grafikk enn på konsoll)

 

AtW

En ps3/360 vil nok greie de nyeste spillene bedre enn en 3 år gammel pc nå. Men det skyldes nok mest utviklerene, ikke pc`ene teknisk.

 

Det spørs helt på hva slags PC man har. 8800 GTX kom vel for ganske nøyaktig 3 år siden.

 

AtW

Lenke til kommentar
2. Tenk igjennom nå litt. På konsoll bruker alle pad. Det er likt for alle. Hadde jeg brukt pad mot mus-brukere hadde jeg blitt underlegen.

 

 

Prøv en gang til; Mus og Tastatur adaptor for PS3.

 

:cool:

Prøv en gang til, det er kun spillet unreal tournament 3 som støtter mus og tastatur på ps3. :cool: Ellers brukes det til tekst og internett.

 

Så nå at den ble brukt til å erstatte konstrollen, isteden for at den må ha støtte innebygd i spillet. Den var da veldig dyr, og jeg tviler på at den funker optimalt i det hele tatt. Fungerer den bra hadde det jo vært veldig bra, og en grunn til til å eie en konsoll kontra pc. =)

 

Kanskje jeg burde ha skrevet 4 år, da 360 kom i 2005, og kjører dead space mye bedre enn en 4 år gammel pc. Men det er vi alle enige om ;)

 

Uansett; hovedargumentene for pc/konsoll, veldig enkelt og greit er:

 

Mye bedre kontroll muligheter i visse sjangre.

Har man en relativt ny pc (2 år) er denne ofte/til tider grafisk overlegent en konsoll.

 

Konsoll:

Mye billigere, enklere oppsett og kan ha den lengre.

 

Man får bestemme selv =)

 

Håper jeg ikke har bannet i kirka nå.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...