Gå til innhold

Poll: Pc vs Konsoll. Hva liker du best?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Utdyp gjerne.

Hva er det å utdype? Du kommer med påstander som enkelt og greit er usanne. At du synes konsoll har flere gode spill skal du få lov til, det er subjektivt, men grafikkpåstandene dine er like fulle av hull nå som de var for et par timer siden.

Men da er det jo opp til deg å forklare hvorfor jeg tar feil, slik at jeg kan få en ny forståelse.

Hvis ikke har jeg ingen som helst overbevisning om at du har rett og jeg har feil. Hvis de så enkelt og greit er usanne skulle det ikke være så vanskelig å bevise.

 

Hører vi bare "fordi det er sånn" lærer vi ingenting.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar

Jeg har både gaming pc, xbox og ps3. Om jeg ville valgt på nytt skulle jeg ha droppet xbox. Nå står den bak tvn mens ps3 rulèr gata. PCn min går for strategi spill, rpg og fps. Ellers er alt helt topp på ps3. Om du ikke har behov for mus kjøpt ps3. Tastatur kan kobles i usb inngang på ps3 :)

 

Ps3 har et pris kutt nå for øyeblikket etter wee priskuttet så løp og kjøp. + fifa 10 så kan vi spille online :)

Lenke til kommentar
Cuz:

www.gamespot.com

www.ign.com

www.google.com

Bildesøk de store satsingene innenfor pc, deretter søker du på de store innenfor ps3.

Er jo nesten ingen storsatsinger på pc lengre, de fleste er multiplattform eller ekskusivt til konsoll.

Litt mer konkrete bevis hadde gjort seg, finner ingen ting som motbeviser min påstand, selv om jeg sjekker de beste spillene på gamerankings.com.

 

Blant virkelig gode spill med virkelig god grafikk ekslusivt til konsoll/pc:

 

PC har:

Cyrsis

 

Ps3/360 har:

Uncharted 2

Killzone 2

Forza 3

Gears of war 2

Gran Turismo 5

Lenke til kommentar

Cuz

 

Jeg tror du må skille mellom pent design og flott grafikk og ren teknisk ytelse. Et spill som Uncharted 2 kan uten problemer kjøre bedre på en dyr PC enn på en PS3. Eksempel er det ikke noe problem å kjøre Uncharted 2 i 2500x1600 såfremt spillet ble laget for PC, men det vil det jo ikke bli.

 

En ny og bra PC har mer ytelse, mer kraft, kan flytte langt mer grafikk og ekstremt mye mer tilgjengelig minne for å kunne levere avansert AI, geometri og design.

 

Det du har helt rett i er jo at markedet de siste årene dessverre har beveget seg mer og mer mot konsoll, og at majoriteten av store titler primært utvikles for konsollplattformene.

 

2009 har så langt kanskje vært det kjedeligste året for PC-spillere noensinne, med få titler som primært er PC-titler.

 

Fra nå og til nyttår er det to store titler som alle er multiplattform - Dragon Age og Modern Warfare 2, begge titler som vil se langt bedre ut på PC, kunne kjøres i langt høyere oppløsning, samt ha langt flere muligheter enn konsollversjonene. Hadde man forsøkt å kjøre Modern Warfare 2 i samme høye oppløsning på en 360 eller PS3 ville maskinene ganske enkelt stoppet opp. Dette betyr jo ikke at spillet ikke vil fungere godt også på konsoll, men for den optimale opplevelsen rent ytelsesmessig, og utseendemessig vil som sagt en dyr PC være overlegen en konsoll. Det er jo heller ikke så rart da man snakker om to helt forskjellige summer kroner i hardware.

 

Normalt bruker jeg selv rundt kr 5000 på skjermkort når jeg bytter ut PC-en, og da er det ikke rart at man både kan forvente, og faktisk få bedre ytelse enn hva en konsoll til noen tusenlapper får til.

 

Litt lenger frem kommer blant annet en tittel som Mafia 2 som kan hende blir det peneste spillet noensinne rent grafisk. Husk at vi også må skille mellom ren teknisk ytelse, grafiske muligheter og gode spill. Dette dreier seg ikke om gode vs dårlige spill, for det finner man til alle plattformer.

Lenke til kommentar
Cuz

 

Jeg tror du må skille mellom pent design og flott grafikk og ren teknisk ytelse. Et spill som Uncharted 2 kan uten problemer kjøre bedre på en dyr PC enn på en PS3. Eksempel er det ikke noe problem å kjøre Uncharted 2 i 2500x1600 såfremt spillet ble laget for PC, men det vil det jo ikke bli.

 

En ny og bra PC har mer ytelse, mer kraft, kan flytte langt mer grafikk og ekstremt mye mer tilgjengelig minne for å kunne levere avansert AI, geometri og design.

 

Det du har helt rett i er jo at markedet de siste årene dessverre har beveget seg mer og mer mot konsoll, og at majoriteten av store titler primært utvikles for konsollplattformene.

 

2009 har så langt kanskje vært det kjedeligste året for PC-spillere noensinne, med få titler som primært er PC-titler.

 

Fra nå og til nyttår er det to store titler som alle er multiplattform - Dragon Age og Modern Warfare 2, begge titler som vil se langt bedre ut på PC, kunne kjøres i langt høyere oppløsning, samt ha langt flere muligheter enn konsollversjonene. Hadde man forsøkt å kjøre Modern Warfare 2 i samme høye oppløsning på en 360 eller PS3 ville maskinene ganske enkelt stoppet opp. Dette betyr jo ikke at spillet ikke vil fungere godt også på konsoll, men for den optimale opplevelsen rent ytelsesmessig, og utseendemessig vil som sagt en dyr PC være overlegen en konsoll. Det er jo heller ikke så rart da man snakker om to helt forskjellige summer kroner i hardware.

 

Normalt bruker jeg selv rundt kr 5000 på skjermkort når jeg bytter ut PC-en, og da er det ikke rart at man både kan forvente, og faktisk få bedre ytelse enn hva en konsoll til noen tusenlapper får til.

 

Litt lenger frem kommer blant annet en tittel som Mafia 2 som kan hende blir det peneste spillet noensinne rent grafisk. Husk at vi også må skille mellom ren teknisk ytelse, grafiske muligheter og gode spill. Dette dreier seg ikke om gode vs dårlige spill, for det finner man til alle plattformer.

Heales jeg hedrer deg.

Bedre og mer utdypt svar skal man lete lenge etter. Er enig i mye av det du sier, for entusiaster er PC så absolutt veien å gå. Om man syntes den ekstra høye oppløsningen, og mer AA osv. er veldig viktig kjøper man en dyr gamer pc.

Problemet, slik jeg ser det, er at pc mangler spill som virkelig kan utnytte dens potensiale til det fulle.

Slik som foreksempel Ps3 og Xbox 360 greier.

 

Men et punk stiller jeg meg litt kritisk til. Det sies at ps3 ikke har brukt opp all kraften den har. Og når et spill som Gran Turismo 5 kommer til å kjøre i 1080p kan den umulig har liten kraft.

 

Det er rett og slett flere gode spill til konsoll som har virkelig god grafikk.

 

I teorien er PC overlegent, i praksis er det konsoll som gjelder. Og det er praksis som er mest nyttig for folk.

 

PC har:

Cyrsis

 

Ps3/360 har:

Uncharted 2

Killzone 2

Forza 3

Gears of war 2

Gran Turismo 5

tull. pc har langt flere titler med god grafikk enn kun crysis. i tillegg ser titler som er på både på pc og konsoll langt best ut på pc. de er ikke tilfeldig.

Du liker å skrive ubegrunnete svar? Nevn de titlene da. De ser bedre ut på pc pga. skjermen er mindre og oppløsningen er høyere. Grafisk sett er det ikke enorm forskjell. Er lei av å arbeide mot en stein.

Lenke til kommentar
-COD4 og COD5 (kommer)

-Crysis

-Fallout 3

-OF2DR

-Bad Company 2 (kommer)

-Stalker

 

etc.

 

Mange av spillene er og blir sluppet ut på både konsoll og PC, men igjen, når det kommer til FPS: Mus + Tastatur > Gamepad. Ingen argument i verden kan redde Konsollene på det punktet.

Helt enig.

Lenke til kommentar
-COD4 og COD5 (kommer)

-Crysis

-Fallout 3

-OF2DR

-Bad Company 2 (kommer)

-Stalker

 

etc.

 

Mange av spillene er og blir sluppet ut på både konsoll og PC, men igjen, når det kommer til FPS: Mus + Tastatur > Gamepad. Ingen argument i verden kan redde Konsollene på det punktet.

 

Vel, et argument kan jo være at det er mulig å lage mus og tastatur til konsoll.

Lenke til kommentar
Hei,

 

Er det vits med konsoll hvis du har en ok pc?

Hva er det som er bedre med spillopplevelsen på konsoll?

 

håper på nokså snarlig svar da jeg må shoppe bursdagsgaven før selskapet..

 

Det er tre ting som taler i konsolls fordel

 

- Andre spill tilgjengelig enn PC

- Lettere å installere

- Billigere i innkjøp

 

Ellers har PC objektivt sett alle fordeler:

 

Bedre grafikk

Flere spill

Bedre valg innen kontrollenheter

Større mulighet til å få ordentlige framrates

Mulighet til å faktisk få en stille enhet

Billigere spill

Tilgang til mods

osv osv

 

Man kan like fint spille PC med joypad i sofaen på storskjermen som konsoll. Det er ikke noe arugment for konsoll kontra PC.

 

Ellers, angående grafikkdiskusjonen, så er det jo gansek åpenbart at en PC utklasser samtlige konsolelr på markedet på den fronten i dag. Riktignok holdes PC tilbake av konsollene, men på samtlige cross-platform er grafikken allikevel vesentlig bedre.

 

Jeg har konsoller, og det er det kun en grunn til; ikke alle spill finnes på PC. Når emulatorer blir gode nok, så flytter jeg over på PC med de nevnte spillene (snart bytter jeg vel feks ut PS2en)

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Hei,

 

Er det vits med konsoll hvis du har en ok pc?

Hva er det som er bedre med spillopplevelsen på konsoll?

 

håper på nokså snarlig svar da jeg må shoppe bursdagsgaven før selskapet..

 

Det er tre ting som taler i konsolls fordel

 

- Andre spill tilgjengelig enn PC

- Lettere å installere

- Billigere i innkjøp

 

Ellers har PC objektivt sett alle fordeler:

 

Bedre grafikk

Flere spill

Bedre valg innen kontrollenheter

Større mulighet til å få ordentlige framrates

Mulighet til å faktisk få en stille enhet

Billigere spill

Tilgang til mods

osv osv

 

Man kan like fint spille PC med joypad i sofaen på storskjermen som konsoll. Det er ikke noe arugment for konsoll kontra PC.

 

Ellers, angående grafikkdiskusjonen, så er det jo gansek åpenbart at en PC utklasser samtlige konsolelr på markedet på den fronten i dag. Riktignok holdes PC tilbake av konsollene, men på samtlige cross-platform er grafikken allikevel vesentlig bedre.

 

Jeg har konsoller, og det er det kun en grunn til; ikke alle spill finnes på PC. Når emulatorer blir gode nok, så flytter jeg over på PC med de nevnte spillene (snart bytter jeg vel feks ut PS2en)

 

AtW

Å skrive på storskjerm er ikke ideellt. Med mindre man har trådløs mus/tastatur, storskjerm som står på samme rom som pc-en, og en land hdmi kabel blir det veldig tungvindt.

Er veldig greit å kunne spille splitscreen på konsoll, konsollen er en mer sosial opplevelse sånn sett, med mange partyspill.

 

Er fordeler/ulemper på begge sider.

Men hvorfor sier de at de ikke har utnyttet grafikken i en konsoll som ps3 når konsollen holder pcen tilbake?

 

Selv i eldre tider har ikke pc vært så overlegent konsoll grafikkmessig.

Endret av Cuz
Lenke til kommentar
Å skrive på storskjerm er ikke ideellt. Med mindre man har trådløs mus/tastatur, storskjerm som står på samme rom som pc-en, og en land hdmi kabel blir det veldig tungvindt.

Er veldig greit å kunne spille splitscreen på konsoll, konsollen er en mer sosial opplevelse sånn sett, med mange partyspill.

 

Er fordeler/ulemper på begge sider.

Men hvorfor sier de at de ikke har utnyttet grafikken i en konsoll som ps3 når konsollen holder pcen tilbake?

 

Selv i eldre tider har ikke pc vært så overlegent konsoll grafikkmessig.

 

Så ikke skriv på storskjermen da? PCen gjør en ganske god jobb for andre oppgaver, om man vil bruke den til det, det virker litt søkt å sette som negativt for PC som spillplatform at det er vondt å skrive på storskjerm, det er ihvertfall ikke noe enklere å skrive på storskjerm med konsoll. Trenger ikke lang HDMI-kabel heller, stue-PCen står der konsollen står, dvs under PCen.

 

Det finnes spill på konsoll som ikke finnes på PC ja, og noen av disse har spiltscreen, akkurat det er vel de fleste enig i.

 

Hva legger du i eldre tider? For endel år siden var PC en ganske uaktuell spillplatform, andre perioder imellom da og når har PC vært vesentlig bedre. Uansett ser jeg ikke relevansen per i dag? Den er vesentlig bedre grafikkmessig i dag.

 

AtW

Lenke til kommentar
Å skrive på storskjerm er ikke ideellt. Med mindre man har trådløs mus/tastatur, storskjerm som står på samme rom som pc-en, og en land hdmi kabel blir det veldig tungvindt.

Er veldig greit å kunne spille splitscreen på konsoll, konsollen er en mer sosial opplevelse sånn sett, med mange partyspill.

 

Er fordeler/ulemper på begge sider.

Men hvorfor sier de at de ikke har utnyttet grafikken i en konsoll som ps3 når konsollen holder pcen tilbake?

 

Selv i eldre tider har ikke pc vært så overlegent konsoll grafikkmessig.

 

Så ikke skriv på storskjermen da? PCen gjør en ganske god jobb for andre oppgaver, om man vil bruke den til det, det virker litt søkt å sette som negativt for PC som spillplatform at det er vondt å skrive på storskjerm, det er ihvertfall ikke noe enklere å skrive på storskjerm med konsoll. Trenger ikke lang HDMI-kabel heller, stue-PCen står der konsollen står, dvs under PCen.

 

Det finnes spill på konsoll som ikke finnes på PC ja, og noen av disse har spiltscreen, akkurat det er vel de fleste enig i.

 

Hva legger du i eldre tider? For endel år siden var PC en ganske uaktuell spillplatform, andre perioder imellom da og når har PC vært vesentlig bedre. Uansett ser jeg ikke relevansen per i dag? Den er vesentlig bedre grafikkmessig i dag.

 

AtW

Har du noe bevis på at den er vesentlig bedre?

Stue-pcer er ikke akkurat de beste spill-pcene somregel.

Poenget mitt var at PC ikke har pushet grafikk så enormt, men med spill som crysis ha den det. Synd det er så skjeldent et spill virkelig utnytter kraften til pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...