Gå til innhold

Har glemt hvem jeg kjøpte brukt iPhone av. Netcom vil ikke låse den opp.


Anbefalte innlegg

Hei.

For ca 1 år siden kjøpte jeg på Finn.no en brukt iphone låst til Netcom.

Brukte turbosim siden den var låst.

 

Solgte den videre etter en stund.

Nå har 3. eier av telefonen ringt meg og spurt hvem som var opprinnelig eier av telefonen.

Han sier Netcom ikke vil låse den opp for han, men hvis opprinnelig eier ringer til dem, så vil de låse den opp.

 

Hva gjør jeg?

(Glemt hvem jeg kjøpte den av. Har ikke telefonnummer, navn eller mail).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er løst.

Fant en god gammel PDF av kvitteringen for opprinnelig eier.

Der stod til og med hans telefonnummer.

Straks han ringte Netcom ble den opplåst.

 

@Wisdom.

Nei, ikke mitt "problem". Men jeg ønsker da å hjelpe så godt jeg kan, der hvor jeg kan.

(Mange andre mennesker i verden som kan lære noe av den holdningen der).

 

@Saint_78

Hvorfor så skeptisk?

Det må da være lov å glemme navn og nummer på en fyr jeg kjøpte telefon av for over et år siden, og som jeg solgte igjen for 11 måneder siden.

Heldigvis fant jeg den PDF-kvitteringen.

Lenke til kommentar
Men burde ikkje Netcom ha såpass orden i sakene sine at ein berre kunne gje opp IMEI, og så få koden?

 

Forresten er det slik hos Telenor at ein kan gå inn på heimesidene deira og taste IMEI, og få fram operatørlåskoden. Er ikkje det ei mogelegheit hos Netcom?

 

ikke med iPhone for de er "Spesielle"

Lenke til kommentar

For meg ser det ut som om skilnaden på iphone og andre telefonar er at når det gjeld iphone har apple og operatøren full kontroll, og brukaren null kontroll. Dette gjeld enten ein skal leggje inn musikk, programvare eller operatøren sine innstillingar for wap, mms eller modem for mobilt breiband. Difor skjønar eg ikkje at folk ikkje skaffar seg alternative mobilar. Dersom det ikkje var for design og mote er det ingen grunn til å kjøpe iphone. Men denne diskusjonen vert sjølvsagt off topic i forhold til temaet.

Endret av torbjornen
Lenke til kommentar
Ok, den er for dårlig. Ingen "glemmer" hvem de har kjøpt mobil fra. Jeg tenker automatisk det er en stjålet telefon, beklager.

For noe tull. Går ikke og husker folk man har handlet med på finn.no lengre ann at man vet at varen fungerer som den skal...

 

 

100% enig med deg.

 

 

Vel, har man konto på Finn.no er alt av historikk vedrørende kjøp og salg registrert på brukeren, så ikke rart at det luktet litt svidd av denne saken, bare å se på kjøpshistorikk på profilen din så er det registrert hvem du kjøpte av.

Lenke til kommentar
du trenger ikke logge inn for å se annonser på finn.

 

Nei, men om man handler der eller selger må man være registrert og logget inn, og da finnes også all historikk over kjøp og salg.

 

Nei? Som oftest står telefonnummer oppført, og man kan lese det om man ikke er logget inn. Selv fikk jeg bare en telefon når jeg skulle selge noe der. Transaksjonen gikk helt utenom FINN sine systemer, alt ordnet vi via telefon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...