Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nå har jeg fått gjort den eksterne hdd bootable. MEN jeg finner den ikke i bios?(dette er på min stasjonære, får min acer i morgen). Den autokjører å alt i windows, men finner den altså ikke i bios. Noen som vet grunnen?=

 

EDIT: Fant den i bios til slutt. Men får ikke bootet noe fra den. Prøvd å sette den som cdrom også ,men vil ikke boote.

 

Så jeg kjøper en usb penn i morgen og prøver på den på pcn :) Vis ikke blir det bare å bruke linpus ;)

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Vurderer en One selv, men jeg lurer på hvordan disse er for meg som er elev. Jeg tenker først og fremst en PC som har nett (selvfølgelig) har Word og andre slike Office-program (excel, PP osv.), men hvordan er disse maskinene med 1GB RAM osv? Er det problem og skaffe ekstra 1GB RAM + en ekstern harddisk? Takk for svar.

NB. Acer Aspire One med Windows selges UTEN Office-pakke, selv om den koster ca 1000 kr mer enn Linux-versjonen. Skal du ha Office på Windows-versjonen må du installere det selv. Det gjør du ved å enten laste ned OpenOffice gratis eller kjøpe Microsofts Office-pakke. Hvis du kvalifiserer for student-versjonen får du den for "bare" 1300 kr.

Acer Aspire One med Linux selges MED ferdig installert Office-pakke (OpenOffice).

 

Linux-versjonen fungerer fint med 512 MB ram, mens Windows XP-versjonen bør ha 1 GB for å fungere bra.

Lenke til kommentar
AA1 ble rimelig slaktet på tv2 hjelper deg idag. må si jeg ble litt overrasket.

 

TV2 hjelper meg virker lite troverdig med de testene sine. De går aldri i dybden (noe som er ganske forståelig i å med det er på tv), men de har generelt dårlige "tester". Det som dog er ganske morsomt er at AA1 fikk en firer på Nettavisen. Som eies og drives av TV2. :ermm:

Lenke til kommentar

Jeg har også et problem. Kjørte liveupdate, men så stoppa plutselig oppdateringa pga nette forsvant. Og nå får jeg det ikke opp igjen. nettverkssenteret fungerer ikke, og vis jeg prøver å starte det skjer ikke noe. Akkurat som at det ikke eksisterer i det hele tatt. Forbanna søppel.

Lenke til kommentar

Har prøvd å restarte et par ganger uten hell. Også prøvd mye rart på nettet!

 

Fant meg en mp3 spiller her i huset på 2gb, så skal prøve den i stede for den eksterne harddisken min, så blir det linux4one eller easypeasy i stede!

 

Beklager at jeg ikke kan hjelpe med ditt problem, dog takk for at du svarer :)

 

EDIT: Å Hoysann, kommer ikke lengre enn til acus bildet helt i starten før pc'n crasher når jeg har usb sticken i. Den henger seg og jeg kan ikek gjøre noe som helst. Jeg har testa usb'n på stasjonæren min og den funker plettfri. Inntrykket mitt på denne pcn etter egen erfaring og ha lest litt er at den er garbage.

 

EDIT2: det virker som den bare finner usb'n engang i blant og de gangen den finner den så henger biosen seg.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...