Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Heheh.. Nei jeg snakket til deg :p Jeg mente at hvis du ikke får solgt wow accen, så finnes det andre måter å tjene penger. Hehe

 

nå har eg solgt både eit rc helikopter, og wow account, og eit skjermkort hehe. så nå blir det one 150 på meg på mandag:p

og eg har tenkt og beholde xp på den og ha win7 i tilleg, så har lyst og dele opp hardisken i 3. får eg tilbud om det under win7 instalasjonen? eller kan eg gjøre det mens eg er inne i xp med noe form for program før eg starter installen

Lenke til kommentar
Heheh.. Nei jeg snakket til deg :p Jeg mente at hvis du ikke får solgt wow accen, så finnes det andre måter å tjene penger. Hehe

 

nå har eg solgt både eit rc helikopter, og wow account, og eit skjermkort hehe. så nå blir det one 150 på meg på mandag:p

og eg har tenkt og beholde xp på den og ha win7 i tilleg, så har lyst og dele opp hardisken i 3. får eg tilbud om det under win7 instalasjonen? eller kan eg gjøre det mens eg er inne i xp med noe form for program før eg starter installen

 

Angående installasjon av Windows 7, så kan du ta en titt her: http://garyshortblog.wordpress.com/2009/01...re-one-netbook/

 

Ellers, hvis du har problemer med noe som helst, så anbefaler jeg deg å ta en titt i Acer Aspire One forumet; eller her :p

 

http://www.aspireoneuser.com/forum/

Lenke til kommentar
Heheh.. Nei jeg snakket til deg :p Jeg mente at hvis du ikke får solgt wow accen, så finnes det andre måter å tjene penger. Hehe

 

nå har eg solgt både eit rc helikopter, og wow account, og eit skjermkort hehe. så nå blir det one 150 på meg på mandag:p

og eg har tenkt og beholde xp på den og ha win7 i tilleg, så har lyst og dele opp hardisken i 3. får eg tilbud om det under win7 instalasjonen? eller kan eg gjøre det mens eg er inne i xp med noe form for program før eg starter installen

 

Jeg har Aspire One A150 med 160GB disk, har delt den opp i ca 2x 20 og 1 på resten :)

Kjører XP Pro SP3, og Win 7 Beta1.

Disse 2 funker veldig bra :)

Men har et problem.. om jeg kjører Win 7, og velger å restarte for å kjøre XP, da funker ikke det trådløse kortet, og jeg får beskjed om at driver ikke er installert.

Om jeg da slår den av og på igjen, og booter XP, da er alt i orden igjen.

Så, vær obs på at du kanskje får samme problem!

 

Jeg la inn XP først, så la jeg inn Win 7..

Men en ting.. om du har XP på C:, Win 7 på D: og alt mulig annet på E: så vil det ikke bli helt likt i XP og Win 7.. For XP partisjonen vil ikke bli vist i "My Computer" (eller hva det het) i Win 7. Der vil du kun se 2 partisjoner, som er C: Win 7 (som er D: i XP) og D: til alt annet (som er E: i XP).

 

Og ja, du får tilbud om partisjonering osv under installasjon av 7, men du må trykke en "advanced" knapp eller noe sånt. Regner med at det funker.

Men som sagt, jeg delte opp disken når jeg la inn XP ;)

Endret av J@9
Lenke til kommentar

okey, idag var eg ute og kjøpte pcen, blå acer aspire one150. Eg brukte partition magic til og dele opp hardisken, lagde c: og d: stasjonen 25gig hver, så ein stor e: stasjon til dill dall.

så kjørte eg win7 instalasjonen rett fra xp og valgte advanced og instalerte det på D stasjonen, sitter på win7 nå og fornøgd så langt, men har noen små problemer, eg liker og dobbeltappe på den museplata istedefor og klikke på knappen, men det virker ikke i win7, rekner med må finne ein ny driver til dette?

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
okey, idag var eg ute og kjøpte pcen, blå acer aspire one150. Eg brukte partition magic til og dele opp hardisken, lagde c: og d: stasjonen 25gig hver, så ein stor e: stasjon til dill dall.

så kjørte eg win7 instalasjonen rett fra xp og valgte advanced og instalerte det på D stasjonen, sitter på win7 nå og fornøgd så langt, men har noen små problemer, eg liker og dobbeltappe på den museplata istedefor og klikke på knappen, men det virker ikke i win7, rekner med må finne ein ny driver til dette?

 

Du trenger bare en ny driver ja :)

Her finner du drivere til touchpaden.

Bare velg den for Vista 32Bit (regner med at du kjører Win 7 32Bit)

 

Også må du vel muligens laste ned LaunchManager til Acer Ferrari 1000 (mener den støtter Vista), for å få OSD når du f.eks skrur lyden opp og ned, demper den helt osv..

 

Om du trenger WLAN driver så kan jeg sikkert finne link til den også :)

Lenke til kommentar

takk takk, og skru opp og ned lyden fungerer, wlan merker eg ikke er helt som det skal, får kobla meg til men får ikke sett hvormange prikker styrke eg har på icone i gjørne og er heller ikke lys på lan lyset på pcen

 

oppdatert: hehe nå når eg slo på aspiren virket plusselig den mousepadd tappinga likavell, virker som det har ordnet seg selv

Endret av Kurt-Inge
Lenke til kommentar
Noen som vet hvordan jeg kan tvinge pagefilen til å legges på et minnekort fremfor den interne trege SSD-en, Bruker XP som er installert selv.

Er du sikker på at det lønner seg å bruke minnekort? Det raskeste 16 GB kortet jeg har funnet var class 6 (6MBps lese/skrive), hvilket er tregere enn disken i AAO (fra 10 til ca 30 MBps read og fra 5 til 12 MBps write, avhengig av modellen)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...