Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det noen som kunne være så vennlig og linke til det største batteriet til A110 nå?`Må gjerne være tredjeparts.

 

Det største batteriet her i Norge tror jeg er Acers 6-cellers batteri. Jeg har denne på min blå AAO A150 (finnes nok tilsvarende for A110), men batteriet fås også i andre farger såvidt jeg husker.

 

Du bør sjekke ut

 

www.aspireoneuser.com

 

dersom du er på utkikk etter enda større batterier.

 

EDIT: Direkte link til diskusjonsforumet:

 

http://www.aspireoneuser.com/forum/

Endret av hal9k
Lenke til kommentar
Hvorfor ikke kjøpe A150 med XP?

 

Jeg har brukt både Linux- og Windows-versjonen, og Windows-versjonen passet klart best til mitt bruk. Alle problemene knyttet til Linux-versjonen gjorde valget enda enklere.

 

Det eneste problemet jeg har hatt med A150 er at det trådløse nettverkskortet var ustabilt i starten. Jeg måtte faktisk nedgradere BIOS'en fordi BIOS'en som fulgte med hadde en strømsparingsbug som gjorde at nettverkskortet falt ut med jevne mellomrom (det gikk i dvale og våknet ikke opp igjen). Nyere A150 med 160 GB HD ser ut til å ha en nyere BIOS der denne feilen er rettet opp.

Lenke til kommentar
Da har jeg instalert easy peasy på min A110 men har problemer med nettet. Det er rett og slett grisetreigt.

 

På A150 med Win XP Home (og muligens Linux-versjonen) kan du ende opp med en kjempetreg trådløs-forbindelse dersom du bruker standardinnstillingen for strømsparing på det trådløse nettverkskortet. Vet ikke om dette er tilfellet på A110 også, men hvis du bruker Win XP kan du gå inn på Properties/Configure/Advanced til kortet og sjekke. Sett Power save-modus til Off, så vil du merke en radikal forbedring i den trådløse nettverksytelsen.

 

Merk at dersom maskinen er tilkoblet strømnettet så har ikke denne Power Save-innstillingen noe å si. Det er bare når du kjører på batterier at nettverksytelsen påvirkes med denne innstillingen.

Lenke til kommentar

Hei,vurderer å kjøpe AAOne og lurer på noe.

 

Har en vanlig USB minnekortleser av merke Kingston og vil den kunne brukes "smertefritt" på denne Acer-en (out of box)?

Trenger den da den integrerte kortleseren til AAOne ikke har slot til Compact Flash som jeg bruker i kameraet mitt.

Og fungerer eksterne harddisker out of box på denne maskinen også?

Lenke til kommentar

Kommer ny modell nå; Acer Aspire One A103, med 10 tommers skjerm, museknappene under touchpaden, multi-touchpad, 3 USB porter, bluetooth, og lettere tilgang for å oppgradere HDD eller RAM (Luke under pcen).

 

Kilde(direkte link): http://www.electronista.com/articles/09/01...e.103.official/

 

Acer makes 10-inch Aspire One netbook official

Acer on Friday marked the UK launch of the 10-inch Aspire One, its first direct push into the larger netbook market. Aside from the larger but same-resolution (1024x600) display, the new model has a reworked visual design with a brushed metal palm rest and other slightly more upscale touches. The system also skews towards the high end of netbook specifications with options for 3G and WiMAX access and a 6-cell battery pack that Acer claims lasts for up to 7 hours on a charge.

 

Wohoo, har også lest at pricingen kommer til å bli opp i mot 400$. Hvor mye blir dette eventuelt i Norge da mon tro?

Lenke til kommentar
Mye lettere å oppgradere RAM da, da ihvertfall for meg dette alternativet vil bli aktuelt, orker ikke å ha en PC som er treig.

 

Joda, selvfølgelig, men det er nok ikke nok for at jeg gidder å kjøpe ny. Venter nok en stund til, til det kommer noe nytt, som f.eks raskere prosessor.

 

En AAO med minst 2.0GHz, 2-3GB RAM og 10" skjerm, og 6 cellsbatteri hadde vært mat i bollen :) Men dette hadde naturligvis gjort utslag på prisen.

Lenke til kommentar
Mye lettere å oppgradere RAM da, da ihvertfall for meg dette alternativet vil bli aktuelt, orker ikke å ha en PC som er treig.

 

Joda, selvfølgelig, men det er nok ikke nok for at jeg gidder å kjøpe ny. Venter nok en stund til, til det kommer noe nytt, som f.eks raskere prosessor.

 

En AAO med minst 2.0GHz, 2-3GB RAM og 10" skjerm, og 6 cellsbatteri hadde vært mat i bollen :) Men dette hadde naturligvis gjort utslag på prisen.

 

 

Enig. A103 blir nok å koste mellom 3.600 og 4.000,- Da er det ikke nok for min del med de spesifikasjonene.

 

Min hvite A110L med SSD og Linux til 1.990,- har det jeg trenger. :p

Endret av James King
Lenke til kommentar

Jeg vurderer sterk å kjøpe A110, A150 eller A103, men er ikke sikker hvilken jeg skal ta.

 

Den skal brukes til nedlasting,(ekstern, ikke no prob)skole, diverse browsing, youtube og sånn diverse ting som bruker dataen. Synes 110'n blir litt for veik, med 512 mb ram og bare 16GB lagring, heller sterkt mot A150'n for 3000 @ NetOnNet, men samtidig har jeg og lyst på 103'n, men den blir vel da litt for dyr regner jeg med. Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Jeg vurderer sterk å kjøpe A110, A150 eller A103, men er ikke sikker hvilken jeg skal ta.

 

Den skal brukes til nedlasting,(ekstern, ikke no prob)skole, diverse browsing, youtube og sånn diverse ting som bruker dataen. Synes 110'n blir litt for veik, med 512 mb ram og bare 16GB lagring, heller sterkt mot A150'n for 3000 @ NetOnNet, men samtidig har jeg og lyst på 103'n, men den blir vel da litt for dyr regner jeg med. Hva tror dere?

 

For all del, gå for A150 dersom du ønsker Windows XP. Du kan gjøre det meste på den, bortsett fra å kjøre 3D spill (skjermkortet er for tregt).

 

512 MB RAM og 16 GB SSD gjelder kun Linux-utgaven (og 512 MB på den er greit nok). Men dersom du ikke har spesielt behov for Linux så velg heller Windows, siden det har vist seg å være færre problemer knyttet til denne modellen. Du får dessuten en langt romsligere disk (160 GB på den nyeste modellene).

 

Det du bør ta stilling til er hvorvidt du ønsker Windows eller Linux. Etter det er valget enkelt.

 

Når det gjelder A103: Den kommer nok ikke hit til Norge før i mars. Dersom du er villig til å vente, og dersom du er villig til å betale rundt 4000-4500 kr (jeg tror prisen vil havne på minst 4000 kr), så er naturligvis A103 et enda bedre valg siden den er bedre utstyrt.

Lenke til kommentar
ok,tenkte på Acer Aspire One A110 (512 MB),vil ekstern kortleser og ekstern harddisk virke på den modellen (som kjører Linpus)?

 

Bare en liten ting: En fyr på jobben bruker A110 med Linpus men maskinen støtter ikke lagring til USB-minne på over 4 GB. Det går derimot fint å lese. Det kan hende at dette problemet lar seg fikse (maskinen det er snakk om her ble kjøpt i januar), men jeg har ikke så mye kjennskap til det siden jeg bruker A150 med Windows.

Lenke til kommentar
ok,tenkte på Acer Aspire One A110 (512 MB),vil ekstern kortleser og ekstern harddisk virke på den modellen (som kjører Linpus)?

 

Dersom du ønsker å være helt sikker bør du lese spesifikasjonene til kortleseren og disken og ta kontakt med produsentene (selv om det i prinsippet skal fungere greit siden det er snakk om USB-enheter). Du kan også se om andre har samme modell og ekstrautstyr på Aspireonuser.com-forumet.

Lenke til kommentar
ok,tenkte på Acer Aspire One A110 (512 MB),vil ekstern kortleser og ekstern harddisk virke på den modellen (som kjører Linpus)?

 

Bare en liten ting: En fyr på jobben bruker A110 med Linpus men maskinen støtter ikke lagring til USB-minne på over 4 GB. Det går derimot fint å lese. Det kan hende at dette problemet lar seg fikse (maskinen det er snakk om her ble kjøpt i januar), men jeg har ikke så mye kjennskap til det siden jeg bruker A150 med Windows.

Da er det nok noe med maskinen hans, for da kunne du jo ikke brukt usb harddisker på den da. Men var det en fil på over 4GB han prøvde å overføre? Da må han nok bare formatere minnepennen til NTFS, FAT32 støtter ikke filer over 4GB.

 

BTW, å poste flere innlegg rett etter hverandre er ikke lov, du må legge alle svarene inn i en post ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...