RobbO804 Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 Hei alle sammen.. En kompis av meg har tenkt å kjøpe seg ny pc med Windows7 til hovedsaklig spilling, han er skjønner seg ikke så mye av denne "dataverden" så derfor må eg hjelpe han litt, men så kan ikke jeg alt heller . Så derfor trenger jeg deres hjelp til å sette hjelpe meg/oss til å sette opp en skikkelig pc. Hvor mye bør du egentlig ut med for å få en skikklig win7 pc til spilling? Er Win7 noe spesielt med til spilling? Han hadde tenkt å legge ut ca 8-9000, med hovedvekt på skjermkort, minne og cpu. http://www.itavisen.no/810802/bygg-den-ult...-windows-7-pcen er dette noe å satse, ligger litt over budsjettet, men trenger vell ikke hk til 2400, og ikke hardisker til 2800?
vesleengen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 den lista er allerede utdatert.. eller spesiell nyttig... skal budsjettet inneholde alt? kabinett, skjer, mus og hele sullamitten?
RobbO804 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Skrevet 7. oktober 2009 Nei, ikke mus, tastatur, skjerm, kabinett, bare innmaten gpu,cpu,hk,minne,hardisk,strømforsyning.
vesleengen Skrevet 7. oktober 2009 Skrevet 7. oktober 2009 https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=76541.
RobbO804 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 No har han faktisk tenkt å legge ut litt mer i pc 9-10000. Så kan han jo kanskje ta en bedre cpu, tenker I7 920 eller lignende. Og en del mer minne rundt 12gb. Og enda bedre gpu, oppmot 3500kr.
RobbO804 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 spør ikke meg, han som ønsker det.. skal liksom være en pc for "fremtiden"
vesleengen Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 4GB er nok selv fremover... hvis ikke kan han kjøpe 4GB til når det blir behov/billigere for å få 8GB 12GB er det bare supertung video/bilde/3D redigering og servere som trenger
del_diablo Skrevet 8. oktober 2009 Skrevet 8. oktober 2009 spør ikke meg, han som ønsker det.. skal liksom være en pc for "fremtiden" Mot fremtiden er overvurdert kraftig. Og handlevogna er kraftig nok, mer en kraftig nok. Kjenner folk som legger sammen det alle nyeste og kraftigste(ca. 40.000kr), tragisk å se at dette ikke holder seg så "high end" som prisen tilsier. En PC med god nok strømforsyning og "dugelig"(virkelig kraftig for prisen) hardware er mer en sterkt nok uansett.
RobbO804 Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Skrevet 8. oktober 2009 Helt enig med deg.. men det er ikke til meg denne pcen til er til. prøvde å si det til han, men ham ville ikke høre på meg. MEN pcen skal være veldig bra til spilling det er noe han setter som meget viktig og at den kan kobles til tv. resten er ikke såå viktig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå