Gå til innhold

Nå er den offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Noen som tør spå hva denne vil koste med abbonement?

Mye mer enn uten...

What?

 

Jeg antar at du mener totalprisen? Uansett hva du mener henger det ikke på greip. Når telefoner blir låst og godt subsidiert ender totalprisen ofte under prisen uten abonnement.

 

Selvfølgelig mener jeg totalprisen! Det er jo det du faktisk må betale for telefonen. Tror du teleselskapene subsidierer telefoner for å være greie mot deg?? De abonnement som følger subsidierte telefoner er ofte veldig dyre, med høy månedspris. Hvis vi bruker Omnia HD som eksempel, koster denne deg 5865 kr på MPX, og 6287 kr hos Netcom det første året. Dette er før du har ringt et eneste minutt! Det å ha månedspris på telefonabonnement begynner å bli rimelig avlegs, og å betale 0,45 kr pr min og 0,89 i oppstart er dyrt (som du må på netcom-abonnementet)! Skal du kjøpe samme mobil med Telenor-abonnement, er minst totalpris 9187 kr!!

 

Hva er det som ikke henger på greip for deg?

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Hva er det som ikke henger på greip for deg?

Det som "ikke henger på greip" for meg er at du generaliserer for mye. Enkelte modeller vil, som du sier, ha en langt høyere totalpris enn uten abonnement, men dette gjelder langt ifra alle.

 

Enkelte modeller vil blir av plukket ut av de ulike operatørene og subsidiert langt mer enn andre. Eksempler på telefoner som du i mange tilfeller har fått til fantastiske totalpriser med abonnement det siste året er 5800 XM, W995, HTC Magic, iPhone og en drøss til.

 

Så, bottom line. Enkelte modeller vil ha god subsidiering og langt lavere totalpris enn uten abonnement. Andre derimot vil koste langt mer. Hvordan det blir med HD2 får vi vente og se. Skal man ha den når den er helt ny er den neppe særlig subsidiert.

Lenke til kommentar

Synes man at en telefon er for dyr, så står man vel fritt fram til å kjøpe en annen en...

 

Se her da :)Bilig mobil på komplett.no

Se på kommentarene på den her. "kjempekjøp", "perfekt..." osv osv. Trenger tydeligvis ikke brenne tusenlapper for å bli happy ;)

 

Om produsent, importør, distributør, leverandør, butikk for sluttebruker kjeden skrur prisene for høyt på ett produkt, så blir det ekstremt få som kjøper produktet, og det er svært svært få produkter som lever av høy pris og lavt volum nå idag.

Så da blir prisen raskt redusert. Så er du misfornøyd med prisen, så får du enkelt å greit enten vente til den blir billigere, eller kjøpe deg noe annet. Er ikke stort vanskeligere enn som så :)

 

Og helt personlig, så driter jeg litt i om en eller annen skoleungdom, mcd burgervipper, eller noen med andre former for dårlig råd, synes denne telefonen er for dyr.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...