Gå til innhold

Nå er den offisielt lansert


Anbefalte innlegg

Microsoft Exchange 2010 Server, som har noe som kalles OMA (Outlook Mobile Access) har 2 kategorier på hvordan man kan koble seg til. 1) full pakke, kun støttet av Windows Mobile os ... Eller 2) redusert tilgang (ie. pop/imap vil jeg tro) tilgjengelig på alskens talartutat som iPhone, Androids osv osv..

Kan du utdype dette litt? Hva er det man går glipp av?

 

Jeg trodde at bl.a. Nokias E-serie har "full støtte" for Exchange-synkronisering. Selv har jeg aldri brukt Exhange, så det er ikke mitt sterke område.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så en liten ting til slutt, og ta ikke dette ille opp... Har ditt, har datt, mangler sånn, skulle hatt sånn, vente på ditt og vente på datt... Du skal tross alt bare ha telefonen 1 år.. Det er bare 12 måneder, så bytter du den ut, og da er alt av mobiler kommet 1 generasjon lenger, og er 1 generasjon bedre. Vi må alltid være forberedt på å svelge noen kameler, og man kan ikke lage omelett uten å knegge noen egg. Jeg vil ha full qwerty som er på TP2, men jeg driter nå glatt i det når jeg ser specs, benchmarks og reviews på HD2.

 

Kunne ikke vært mer enig.

Kunne ikke vært mer uenig, jeg har alltid mine mobiler i rundt 2 år, og det har til nå vært telefoner som bare har kostet rundt 2000,-.

 

Hvem har råd til å kjøpe en telefon til 6000,- hvert år?

 

Er det en slags manglende forståelse for normal økonomi og andres prioriteringer innenfor bruk av penger innblandet her? Man skulle nesten tro du var en mobiltelefonselger med den holdningen der.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Så en liten ting til slutt, og ta ikke dette ille opp... Har ditt, har datt, mangler sånn, skulle hatt sånn, vente på ditt og vente på datt... Du skal tross alt bare ha telefonen 1 år.. Det er bare 12 måneder, så bytter du den ut, og da er alt av mobiler kommet 1 generasjon lenger, og er 1 generasjon bedre. Vi må alltid være forberedt på å svelge noen kameler, og man kan ikke lage omelett uten å knegge noen egg. Jeg vil ha full qwerty som er på TP2, men jeg driter nå glatt i det når jeg ser specs, benchmarks og reviews på HD2.

 

Kunne ikke vært mer enig.

Kunne ikke vært mer uenig, jeg har alltid mine mobiler i rundt 2 år, og det har til nå vært telefoner som bare har kostet rundt 2000,-.

 

Hvem har råd til å kjøpe en telefon til 6000,- hvert år?

 

Er det en slags manglende forståelse for normal økonomi og andres prioriteringer innenfor bruk av penger innblandet her? Man skulle nesten tro du var en mobiltelefonselger med den holdningen der.

 

Mobil og diverse annen teknologi er noe jeg prioriterer å bruke penger på, så jeg bytter gjerne mobil 2-3 ganger i året og kjøper sjelden en mobil under 5000,-. Så, hvor mye koster det egentlig? ; - Vel nå selger jeg min iPhone 3GS 32GB uten operatørsperre (som er helt strøken) og da kan jeg faktisk kjøpe en HTC Touch HD2 for pengene jeg får for den. Ser jo på Finn at de ligger på 5.500,- opp mot 6.000,-. Alle med normal jobb og inntekt har råd til å kjøpe en telefon til 6000,- en gang i året. Om du "tar deg råd" er noe annet.

Lenke til kommentar

Når du selger en helt nylansert mobil etter 3-4mnd så faller den langt i fra like mye i pris som om man skulle selge den etter 1 år hvor den regelrett er utdatert for de fleste av dere (etter egne utsagn).

 

At alle med normal jobb og inntekt har råd til å bruke 5-6000,- på kjøp av ny mobiltelefon hvert år er for meg en hårreisende påstand. Jeg bruker MYE penger på teknologi, ant. mer enn mange her.

 

Forøvrig interessant å ta med i denne sammenheng at antall inkassosaker i Norge har økt fra rundt 300.000 for 3-4 år siden til rundt 4.4 millioner saker registrert i 2008. :hmm:. Jeg lurer på hvor mange som er relatert til mobiltelefoni men mistenker en stor andel når man ser på trender.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Når du selger en helt nylansert mobil etter 3-4mnd så faller den langt i fra like mye i pris som om man skulle selge den etter 1 år hvor den regelrett er utdatert for de fleste av dere (etter egne utsagn).

 

At alle med normal jobb og inntekt har råd til å bruke 5-6000,- på kjøp av ny mobiltelefon hvert år er for meg en hårreisende påstand. Jeg bruker MYE penger på teknologi, ant. mer enn mange her.

 

Forøvrig interessant å ta med i denne sammenheng at antall inkassosaker i Norge har økt fra rundt 300.000 for 3-4 år siden til rundt 4.4 millioner saker registrert i 2008. :hmm:. Jeg lurer på hvor mange som er relatert til mobiltelefoni men mistenker en stor andel når man ser på trender.

 

Hva har inkassosaker med saken å gjøre? Jeg handler ikke på kreditt. Hvis du ikke har råd til å bruke 6.000,- i året på mobil så prioriterer du feil.

Lenke til kommentar
Forøvrig interessant å ta med i denne sammenheng at antall inkassosaker i Norge har økt fra rundt 300.000 for 3-4 år siden til rundt 4.4 millioner saker registrert i 2008. :hmm:. Jeg lurer på hvor mange som er relatert til mobiltelefoni men mistenker en stor andel når man ser på trender.

 

Hvor har du hentet disse tallene fra?

Eller glemte du en null i det første tallet.

 

http://www.kredittilsynet.no/archive/marke...05/Vedle053.pdf

Endret av stoners
Lenke til kommentar

Det ble nevnt på NRK nyhetene for en uke eller to siden ifb. med senkningen av gebyret til inkassobyråene. Det var ikke snakk om millioner i det første tallet men hundre tusener. NRK presenterte at det var registrert minst en 6 dobling i antall inkassosaker siste 3-4 år.

 

Hva har inkassosaker med saken å gjøre? Jeg handler ikke på kreditt. Hvis du ikke har råd til å bruke 6.000,- i året på mobil så prioriterer du feil.
For det første, ingen har sagt det om deg. Jeg er ellers rimelig sikker på at få er enige med den pengeprioriteringen om de ikke er tilhører ekstreme mobilentusiaster.

 

Hva har inkassosaker med saken å gjøre?

Hva er relevansen mellom så stor økning i inkassosaker og hva man mener at folk med normal jobb og inntekt har råd til å betjene av utgifter? I samme periode har fokuset på og utviklingen av dyre touch og qwerty smartmobiler eksplodert. Mobiltelefon er også noe vi alle har i motsetning til en del andre tekniske dupeditter, og som man hører her, noe folk lett kaster seg over med mye penger.

 

Før hadde man kun noen få slike avanserte modeller som et fåtall kjøpte, men i løpet av den samme 4 års perioden har som sagt dette eksplodert. Jeg tror mange kjøper over evne i det enkelte her mener "mange med normal jobb og inntekt" burde ha råd til.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er virkelig i tvil om hva jeg vil ha nå!!!

 

Samsung Omnia 2 Eller HTC HD2 :wallbash:

 

Klarer ikke å bestemme meg !

 

Omnia 2, Overlegen skjerm, batteri,"størelse i lommen"

16gb intern minne + + + + men dyyyyr!

 

HTC HD2

Stooooor skjerm!, syk cpu ( og gpu )multitouch, og SPB Shell 3.5 funker utmerket!! "bra pris"

 

 

Har mest lyst på Omnia 2 med SPB shell 3.5 Men har lest at den sliter litt med enkelt 3d ting.. Open Gl 3d osv..

 

Noen forslag ?

Visste ikke at 3.5 har kommet, så nå er den innstallert på diamonden, og funker splended :)

Mener å ha sett videoer på youtube elns, som viser omnia II med 3.5 - skal funke det, men kanskje enkelte problemer som du påpeker??

Lenke til kommentar
Microsoft Exchange 2010 Server, som har noe som kalles OMA (Outlook Mobile Access) har 2 kategorier på hvordan man kan koble seg til. 1) full pakke, kun støttet av Windows Mobile os ... Eller 2) redusert tilgang (ie. pop/imap vil jeg tro) tilgjengelig på alskens talartutat som iPhone, Androids osv osv..

Kan du utdype dette litt? Hva er det man går glipp av?

 

Jeg trodde at bl.a. Nokias E-serie har "full støtte" for Exchange-synkronisering. Selv har jeg aldri brukt Exhange, så det er ikke mitt sterke område.

 

Mulig jeg var littegrann munnrapp ;) .. Samtlige telefoner som har mailstøtte, støtter kommunikasjon mot Exchange, og de telefonene som har activesync virker det vel ennå bedre på. Men utvidet funksjonalitet, som man f.eks får via Office Communication Server, er ihht. Microsoft Norge ikke støttet på annet os enn Windows Mobile. Altså f.eks at man ser en slik "online presence" grønn dott foran navnet til den du skal sende mail til, instant messaging service, direct call, osv osv

Lenke til kommentar
Denne mobilen er strøken. Men det ryktes om Windows Mobile 7 tidlig i 2010..? Kanskje dumt spørsmål; men koster Windows mobile noe? Altså, vil det gå ann, og koste noe, å oppgradere fra Windows Mobile 6.5 til 7?

 

For denne mobilen må da være kompatibel med WM7...?

 

Om ikke HTC slipper en gratis oppgradering så kommer det nok alltid en ROM. :)

Lenke til kommentar

Har nye versjoner av Windows Mobile pleid å koste noe før? Eller har ikke dette vært en aktuell problemstilling før da det tidligere ikke har blitt gitt ut telefoner som er kompatible med en kommende og ny versjon av Windows Mobile?

 

EDIT: Med "ny versjon" mener jeg når WM går fra 4 til 5, 5 til 6 etc. Altså ikke bare en oppgradering.

Endret av J-Core
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig å kjøpe WM løst. I noen tilfeller har feks. HTC tilbudt ny versjon gratis til enkelte telefoner (feks. oppdatering fra 5.0 til 6.0/6.1).

 

I tillegg finnes det egne sider hvor nye versjoner og en rekke "custom" versjoner legges ut. Dette er gratis, men lovligheten er vel heller litt tvilsom.

Lenke til kommentar
Hvis denne telefonen ikke vil få WM7 så er det grunn nok til at jeg stryker den av listen.

 

Enig i det. I en diskusjon på forumet til Engadget (tror jeg det var) svirret ryktene om at det ville være mulig å oppgradere Leo til WM7. Men etter at den er lansert, har det vært stille som graven. Jeg tror jeg kulern noen måneder, da det også ryktes at HTC snart kommer til å lansere valgfritt OS på sine mobiler... (selv om dette ryktet må sies å være for godt til å være sant). I det minste håper jeg at de tilbyr Android til denne telefonen om noen måneder.

Lenke til kommentar

Slik det har vært med "alle" Windowstelefoner i mange, mange år, har det vært mulig å bytte ut firmware'n. Dermed vil det mest sannsynlig også være mulig å oppgradere til WM7, om ikke det kommer en offisiell oppgradering kommer det nesten garantert en hos XDA-developers. Ettersom Microsoft sitter på lisensen til Windows Mobile må HTC kjøpe en ny en til hver kunde før de kan komme med en oppgradering. Hele greiene blir egentlig på samme måte som i pc-markedet. Det beste hadde jo da selvsagt vært om HTC lagde en betalingsløsning der kundene betalte 50 kr (som lisensen omtrent koster) fremfor å droppe en oppgradering helt.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...