Gå til innhold

Erfaringstråd EOS 7D: Flaggskip blant crop-kameraer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kommer an på bruk av skjermen, antar jeg? Kontinuerlig skjermbruk, særlig med liveview, pleier jo å tømme ethvert batteri ganske så kjapt - sikkert så også med 7D..

Det er et poeng. På mine Olympuser, så ser jeg at med liveview (isærlig i forbindelse med makro) så går batteriet tomt etter ca 150-200 bilder. Istedet for de normale 4-500.

 

Tom

Lenke til kommentar

Ved normal bruk ligger jeg nå på 400-500 bilder per lading, da har jeg 5-7% batteri igjen. Så problemet er forholdsvis der fortsatt. Kamera står på, jeg har all informasjonen som lukkertid osv. på skjermen osv, men denne skrur seg vel av når man ser inn i søkeren? Har ikke sjekket akkurat det, men ja, for min del er det alt for dårlig batteri, kan hende det bare er et eksemplar med dårlig batteri, har lest andre som har hatt problemer med akkurat det samme, men da har hele kamera tatt kvelden når de har prøvd å ta bilder med blitz

Lenke til kommentar
Kamera står på, jeg har all informasjonen som lukkertid osv. på skjermen osv, men denne skrur seg vel av når man ser inn i søkeren?

Å ha den slags informasjon på skjermen spiser batteri like mye som å se bilder på skjermen. Skrur alltid av sånt noe - tipper det er et trykk på Info-knappen elns. Tipper du vil få markant bedre levetid hvis du gjør det. Jeg har også skrudd ned preview time til 2s - hvor lenge bildet blir vist på skjermen når du har tatt det.

Lenke til kommentar

Gjorde det som en vane å bruke den lille lcd skjermen oppe på kameraet da jeg hadde 40D. Den er mindre, men jeg syns det funker veldig bra.

En kan vel ikke bruke antall bilder tatt som en målestokk på hvor god batterikapasitet de nye kameraene har. Hvis en tar en del video ser på disse etterpå og bruker live view til f.eks macro så er det jo skjermen som tømmer batteriet og ikke antall bilder....

Lenke til kommentar

Da er en bråte med innlegg slettet. Det var en blandet mix, men fellesnevneren er at de gikk off topic.

 

Vel. Jeg skal gi dere litt ros, og litt pisk. Fotoforumet er en drøm å moderere. Det er knapt noe forum som har mindre problemer og mindre ufred en fotodelen, det skal dere ha en klapp på ryggen for.

 

Men når det kommer til denne våsete krigen mellom Canon-brukere og Nikon-brukere syns jeg den har gått langt nok. I en Simpsons-episode sier lærerinne Edna til skolebølle Nelson, "there's being right, and there's being nice".

 

Vel. Det er noe i det. Hvilket kamera er best av 50D og D300? For min del svarer jeg nok E-3, men det er meg. Enkelte vil svare 50D, andre D300. Noen vil sikkert også påstå at et brukt 1Dmk2 er enda bedre enn begge. Men det er beside the point, når det kommer slike krangler ut av et hvert lille sleivspark til ett av merkene syns jeg det er med på å ødelegge stemningen i forumet. Vi er alle glade i våre merker, noen mer enn andre, men la oss i alle fall respektere at folk har sine uenigheter. Jeg har brukt både 50D og D300, og med hånden på hjertet kan jeg som uhildret ikke-bruker av noen av merkene medele at jeg ikke kan definere noen krystallklar forskjell på de to. De er begge kompetente kameraer, og de har begge sine svakheter og styrker.

 

Kan vi la det ligger der?

 

Ellers vil jeg gratulere de som har fått sine 7D i posten (eller i hånd, for de som har møtte opp i butikken), dere kommer neppe til å bli misfornøyde. :)

 

Tråden gjenåpnes for diskusjon, men hold dere i skinnet. :)

 

Reaksjoner på moderering tas som vanlig via PM, ikke i tråden,

Lenke til kommentar
Da har du noe å glede deg til Snekkeren!

Tok noen fuglebilder her om dagen. Ikke noe å utsette på detaljene hvis en benytter 7D sammen med god optikk :)

Litt ufint å drite forran fotografen....

Nok av detaljer der. Hva er lukkertid, blender, brennvidde og ISO ?

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
13995 hos fotovideo - det er ikke gærnt!

 

Fikk mitt litt billigere enn det , ikl moms og frakt :cool:

 

Må bare si det klør litt i fingrene etter å få testet dette kameraet, så nå blir det noen lange dager menst jeg venter på at posten skal kreke seg nordover :)

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Bokstavelig talt. :)

 

Det er nok ikke snakk om rene filer over ISO1600 denne gangen heller, men det kommer ganske nært, og med tanke på hvor meget oppløsning 7D gir er det jo ikke noe problem å minske til f.eks. 8 megapiksler, og da vil støy være mindre synlig.

 

:)

Det burde være mulig å få noe på ISO 3200 som kan brukes. Og mer trenger ikke jeg.

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...