Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fikk lastet ned Cat. 10.3, og det var visst der Vantage ytelsen lå gjemt, 2000 poeng mer på GPU og for å få tilsvarende score med 10.2 måtte jeg vel opp 100mhz på core... Schweet, og for de som vil laste den, ligger den på Guru3D forumet under ATI drivere, http://forums.guru3d...063&postcount=1

 

Med 10.3 så vil vel alle dere med 2xHD5870 med heftig klokk på ~28k passere 30k, det er jo ikke galt.... Husk bare å legg inn 10.3 appprofiles, ligger sammen med driveren...

post-72177-1266603413,845_thumb.jpg

post-72177-1266603428,809_thumb.jpg

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Hm. hvor mye GPU Score 'bør' jeg minst få med 5970 med 2.8ghz Quad (Q9550) ?

Jeg tester 3dmark igår med standard settings. Fikk 15k poeng eller noe..var ikke det litt lite?

Tror jeg fikk 14.8*** på mitt 4870x2 kort :p

 

Skal teste Vantage etterpå om jeg finner serialen jeg kjøpte det med forige gang..

Lenke til kommentar

Etter jeg kom hjem i dag har merklig nok frys i 2d tatt helt av, forkjellen er at nå er det ikke grafikk forstyrrelser bare -display stopped working- og ferdig over og ut. Ca 10 ganger siden jeg kom hjem fra jobb. Driver sweaper og ny-innstall nå, hjalp litt for jeg fikk lov til å starte et spill men når jeg gikk ut av spillet ny 2d frys.

 

Fant ikke noe 10.3 driver på guru3d, kunne du gitt meg en link?. Blir det driver innstallering Øltendet den siste mnd (så den linken var der nå, så den ikke i sta. Da er det bare å prøve på nytt).

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Hm. hvor mye GPU Score 'bør' jeg minst få med 5970 med 2.8ghz Quad (Q9550) ?

Vil nok tro at CPU blir litt flaskehals her? :hmm:

 

CPU er garantert flaskehalsen her da jeg har ett enkelt 5850 @ 950/1200mhz og får 19300poeng i vantage. Har ikke forsket meg fram til max klokk enda. værken på kortet eller min i7 som går på bare 4ghz.

Lenke til kommentar

Ah. tenkte meg det var noe sånt ja. :)

Kan jeg klokke noe særlig med stock kjøler egentlig? Eller burde jeg investere i en ny cpu vifte ?

 

Jeg kan vel så si ingenting om overclocking, annet en at jeg vet sånn ca hvordan jeg gjør det. har ikke eksperimentert noe særlig :) får vel mase på CPU-delen av forumet om dette.

Lenke til kommentar

Setter samme spørsmål i denne tråden jeg, passer bedre her:

stemmer det MistaPi, holdt dette i sjakk med 2d setting i Msi afterburner men det så ut som driver 10.2 fikset problemet, men som nevnt startet det igjen nå.

 

Prøver å ikke blandet inn afterburner igjen, så kan man stille volten i xml filen til catalyst (slik at det fungerer mener jeg).

 

Her gjør jeg endringene på begge gpu:

</Feature>

- <Feature name="CoreVoltageTarget_1">

<Property name="Want_0" value="1038" />

<Property name="Want_1" value="1038" />

<Property name="Want_2" value="1150" />

</Feature>

</Feature>

- <Feature name="CoreVoltageTarget_0">

<Property name="Want_0" value="1038" />

<Property name="Want_1" value="1038" />

<Property name="Want_2" value="1150" />

 

Her har jeg redigert bort alt annet end corevoltage (bare for å vise, jeg ser klokken fungerer fint i alle faser bortsett når jeg har OC på over 850 i 3d). Want 0-1 er bruk i 2d 0 i vanlig desktop, 1 er slår til under surfing etc og 2 slår til i 3d. Problemet er at alt blir svart i 3d så det virker ikke som denne volt tweaken fungerer ? (når jeg går over 850.

 

I eksempelt er volten satt opp i alle faser men er usikker som nevnt på at volten fungerer da det blir svart i 3d. Spesielt er volten satt opp i want=0 som er vanlig desktop og står på 900 som standard, standard klokken er også veldig lav 150-300 om jeg ikke husker feil.

Lenke til kommentar

:dontgetit: Oi, max cpu temp på 37. I9 6 kjerne??

 

 

Ja 32nm gulftown er VELDIG kald! 1.33 volt på 4.2ghz og TRUE kjøler med 1000rpm vifter. Romtemperatur er mellom 20-23C. Under prime kommer den knapt opp til 75 grader på det meste :dribble:

 

-----

 

 

Er det noen her som får til å bruke profilene i den nye 10.3 beta driveren?

Lenke til kommentar
Er det noen her som får til å bruke profilene i den nye 10.3 beta driveren?

 

Jepp, bare lag en profil, save den men ikke bruk den. gå så inn på C:\Users\*Brukernavn^*\AppData\Local\ATI\ACE\Profiles og editer XML filen du lagret, du ser utdrag fra XML filen i min forige tråd.

 

Så aktiverer du profilen via catalyst. Men Obs tror ikke volt økelsen fungerer helt via catalyst selv om du øker den, jeg fikk i alle fall ikke Oc mer en 850 - 1100, så alt tyder på at ikke det fungerer helt. Det er helt sikkert noe du kan stille på for å låse det opp, men har ikke funnet det ut enda (det min forige tråd var spørsmål om)

Endret av simalarion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...