Gå til innhold

HD 58xx OC og ytelses tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ignorer driverversjonen i guiden, bruk den driveren du vil..

 

Test bla.:

1. å ta ut kort nummer 2, installer som vanlig, shut down og sett inn kort nummer to, og boot opp igjen, pass på at kort nummer to får samme driverversjon, ellers er du like langt..

 

eller....:

 

2. Ta steg 2 på guiden, men huk av for "fjern alle driverfilene" når du fjerner driverne i device manager, reboot og håp at server 2008 søker og finner de rette driverne i ATI folderen, for det er her kjernen i problemet med Server 2008 ligger, den må legge inn rette driveren på sin "egen" måte, og du må hjelpe den til å velge driverne i ATI folderen. Legg inn CCC først når du har rebootet og Server 2008 har lagt inn driverne på sin egen måte, og du har "success" i device install rett etter boot.

 

Personlig la jeg inn hele driveren inkl. CCC med en gang, og knotet etter dette med å få Server 2008 til å legge inn rette driverversjon på rette måten ved å bruke steg 1 og 2 om hverandre, for da så man med engang at CCC startet normalt når man fikk det til... Ikke gi deg, for dette er litt ulogisk, plutselig så funker det, selv om du kun har gjort det samma som tidligere (!)...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jau, i device manager ser alt normalt ut, men det er noe som ikke blir riktig, gang på gang... Ofte legger den inn en backup av en tidligere driver etter du fjerner filene, så følg med på driver nummereringen i device manager.. Det hendte jeg sleit en stund etter en oppdatering av ATI driverne, men fikk det alltid til til slutt... Jeg tror også du kan legge inn ATI Tray tools å enable Crossfire derfra om CCC er inne og virker, men kun mangler Crossfire tabben..

 

Jau, minnepinne til SSD er bare kos når man installerer windows, men bare vent til du får testet å legge inn fra OCZ's 90mb/s les "pinne" eller fra en annen SSD, da blir du fartsblind fort :D

Lenke til kommentar
Nå fått re-installert win7 og klokket Q9550, ser ut som den trengte en hel del ekstra volt på FSB men coreVolt fungerte flott på veldig lavt 1.25, tempen er forholdvis lav 39 idle og rundt 55load (kommer selvsagt an på hovr lenge man kjører 100% load).

 

Kjørte en rundet 3dmark06 med u-klokket 5970 (systemet blir så j.. ustabilt i 2d når jeg klokker det at jeg sjekker hvor langt jeg kommer på cpu først så ikke jeg stadig blir avbrutt av skjermkort frys). Jeg har klokket til 3.6 med 3dmark forteller 3.8 ?, får videre en score på 22.000 på dette, er dette en 3.6 score på u-klokket 5970? (3dmark06 må vise feil)

 

edit

Ligger nå stabilt på 3.9 men fikk ikke så veldig mye mer i 3dmark06 rundt 22.700, temp har økt til 44 idle og ca 64 load. tror jeg lar systemet stå her en stund. 5970 står på moderat klokk 900-1100 mye pga ustabiliteten jeg opplever med det (gidder ikke prøve å tyne det).

 

Der må det vere noe som ikke henger ihop. Jeg har en stock i7 860 og et singelt 5870, og får en score på litt over 19k.

 

Jeg har et XFX 5870 som har litt høyere frekvenser enn vanelig, 865 på core, husker ikke minnet, men jeg hadde det windows 7 64 bit problemet at jeg fikk grå skjerm, kunne ikke spille i 5 sekunder engang, og det var med 10.1 Så jeg klokka ned fra 865 til 800 på core og litt på minnet, så fungerer kortet. Hva er grunnen til at jeg kjøper et 5870 på 865 MHz, som ikke funker, så jeg må ned på 800?

Lenke til kommentar

Er ikke så inni dette med OC og slikt akkurat nå. Men vis noen kunne linket meg en side som kunne hjulpet litt med ytelsen på mitt XFX HD 5870 XXX så hadde det vært kjekt :)

 

Kjører nå på 898 Mhz Core clock og 1300 Mhz Memory clock.

 

Kjører 91 stable fps i CoD:MW2

Og mellom 130-200 FPS i Bioshock

 

Skal teste litt flere spill etter hvert som jeg får mer gang på pcen min.

Lenke til kommentar
Er ikke så inni dette med OC og slikt akkurat nå. Men vis noen kunne linket meg en side som kunne hjulpet litt med ytelsen på mitt XFX HD 5870 XXX så hadde det vært kjekt :)

 

Kjører nå på 898 Mhz Core clock og 1300 Mhz Memory clock.

 

Kjører 91 stable fps i CoD:MW2

Og mellom 130-200 FPS i Bioshock

 

Skal teste litt flere spill etter hvert som jeg får mer gang på pcen min.

 

Det er fordi CoD har sperre på 91FPS det:P du burde klare å kjøre opp core litt.

Hvis jeg skal oppdatere driveren min til 10.2 må jeg legge inn både CCC og driveren eller bare driveren da? Og ATI har vell støtte for å oppdatere gamle drivere noe som ikke Nvidia har?

Lenke til kommentar
Er ikke så inni dette med OC og slikt akkurat nå. Men vis noen kunne linket meg en side som kunne hjulpet litt med ytelsen på mitt XFX HD 5870 XXX så hadde det vært kjekt :)

 

Kjører nå på 898 Mhz Core clock og 1300 Mhz Memory clock.

 

Kjører 91 stable fps i CoD:MW2

Og mellom 130-200 FPS i Bioshock

 

Skal teste litt flere spill etter hvert som jeg får mer gang på pcen min.

 

Det er fordi CoD har sperre på 91FPS det:P du burde klare å kjøre opp core litt.

Hvis jeg skal oppdatere driveren min til 10.2 må jeg legge inn både CCC og driveren eller bare driveren da? Og ATI har vell støtte for å oppdatere gamle drivere noe som ikke Nvidia har?

 

Jeg klarer ikke kjøre core memory opp mer ved bruk av MSI afterburner, burde jeg bruke noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...