Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flott at dere tar inn Norco-kabinetter, jeg har 5 servere hjemme med til sammen 60-70 harddisker som jeg har hatt planer om å flytte over i disse kabinettene. Tilsvarende kabinetter med backplane i Norge koster opp mot 20 000, så dette er i en egen klasse.

 

Jeg har forøvrig hørt at enkelte i utlandet har hatt litt blandet erfaring med de tilhørende skinnene, så det kan kanskje lønne seg å kjøpe et generisk skinnesett.

Lenke til kommentar

synest skinnene så like ut med i&s sine men i en litt mer solid utførelse.

 

norco kommer vell med noen større kasser snart vil jeg tro, engelske xcase fører hovedsakelig kasser fra samme produsenten som norco vil jeg anta siden de første identiske med de norco 4000 serien tidligere.

xcase har denne pene da, for "bare" 25k:

Case-Chenbro-RM91250H01-2.jpg

 

kjenner jeg er skeptisk nok på vekt når jeg henger cisco sine modulærswitcher i rack, men den der da står du med hjertet i halsen idet du slipper taket

Endret av cruzader
Lenke til kommentar

Lite tips til Dustinhome.

 

I mail som sendes til kunde: "Din ordre er på vei"

Der står det følgende:

Din ordre har nå forlatt vårt lager. Leveranse foregår med posten, alternativt med Jetpak, du ser kollinummer øverst i mailen.

 

Når du er innlogget kan du også se dine tidligere kjøp ved å klikke på "Mine kjøpk" eller gå til

www.dustinhome.no/OrderHistory.aspx.

 

Under "Mine kjøp" kan du klikke på ordrenummer og deretter på et kollinummer, og på denne måten spore leveransen.

 

"Dine kjøpk".. kjøpk? Høres ikke helt rett ut. En liten skriveleif kanskje?

Lenke til kommentar
Posten som er problemet da.. Pakken var i Oslo på tirsdag (hvis du bestilte før 3 på mandag) Hadde du bestilt på døra, hadde du trolig fått den i dag ;)

 

 

Når jeg tenker over det, er det ikke så verst, men for to uker siden, på lørdagen bestilte jeg en komplett datamaskin til broren min, den kom lørdagen etter.

Lenke til kommentar

Den norco boksen så veldig nice ut egentlig. Eneste jeg lurer på, er støynivået når den kjøler på fult. Fant lite eller ingen informasjon om vifter og støy.

 

Noen som vet noe?

 

Kunne tenkt meg en sånn boks selv i skapet der switchen for spredenettet internt i huset + fiberboksen skal settes.

Lenke til kommentar

Mottok nettopp en Samsung PS50B850 fra DustinHome. Svært rask leveringstid, kjempebra :)

 

Men gleden ble kortvarig da jeg oppdaget at det var engelsk/amerikansk nettkabel/kontakt montert på denne. Dette fremgår ingen steder på nettsiden: http://www.dustinhome.no/pd_5010308474.aspx

 

Dette må vel bero på en feil, eller? Det følger riktignok med en europeisk/norsk nettkabel i eska, men hvor og hvordan skal denne monteres?

 

Jeg går ut fra at det ikke er meningen at kjøpere skal "leke" elektriker og avisolere ledninger og montere dette på egenhånd? Man må i så fall løsne deler på den amerikanske kabelen og bruke denne på den norske kabelen. Dette er ikke uproblematisk da de tre lederne er påklemt metallklemmer som igjen er stukket inn i en slags "sukkerbit" som skal festes i selve tv-apparatet. Det kan da mulig være ment at man skal gjøre dette? Og dersom det er slik så burde det vel vært opplyst på nettsiden deres?

Lenke til kommentar
Har du bilder av dette? Det følgte med to kabler hos meg også, en sånn sværing med 3 pinner og en "vanlig" med to.. Begge hadde samme inngang i Tv'en.. (ikke samme tv btw)

 

Det første øverste bildet viser kontakten som skal inn i selve tven. Neste bildet viser den engelske/amerikanske kabelen med kontaktene i hver ende. Siste bildet viser norsk og engelsk støpsel.

post-7389-1256230969_thumb.jpg

post-7389-1256230987_thumb.jpg

post-7389-1256231008_thumb.jpg

Endret av HjalmarJalla
Lenke til kommentar
Den norco boksen så veldig nice ut egentlig. Eneste jeg lurer på, er støynivået når den kjøler på fult. Fant lite eller ingen informasjon om vifter og støy.

 

Noen som vet noe?

 

Kunne tenkt meg en sånn boks selv i skapet der switchen for spredenettet internt i huset + fiberboksen skal settes.

 

Med mitt kabinett fulgte det med vifter fra Delta, og jeg valgte å bytte de med vifter fra Noctua. Temperaturen på disk gikk fra 39 grader til 42 grader, men samtidig falt støynivået til et mye mer levlig nivå, slik at jeg i dag ikke har noe problem med å ha dette kabinettet i samme rommet som jeg har innredet som kontor. Med de orginale viftene ville jeg ha prioritert å få plassert kabinettet i et eget rom/kott.

 

Neste utgave av dette kabinettet (RPC-4220) har et noe anderledes design, men det skal ha vifter som et enda høyere støynivå enn 4020-kabinettet. Fordelen er mindre kabelrot, siden du kan ha mini-sas til mini-sas, i stedet for mini-sas / sata til sata.

 

Skulle jeg kjøpt kabinett i dag ville jeg selv valgt 4220, men byttet ut viftene til noe mer levelig, hvis du ikke har et sted å plassere kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...