Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om det er et produkt som ikke er på lager og du bestiller, vil de da bestille produktet fra produsenten og så sende det til deg, eller vil det ta lengere tid enn som så?

 

Eg tenkte å bestille Silverstone Fortress FT02B, men den er ikke på lager. Det stod for et par dager siden at det var forventet 21.04.2011, nå står der ingenting.

 

Noen som har bestilt en vare som ikke var på lager? Og i det tilfellet hvor lang tid tok det?

Lenke til kommentar

Har gjort det et par ganger, med svært varierende resultater. En gang tok det svært lang tid (lenge over forventet dato) og en annen fikk jeg varene en del tidligere enn forventet, mens de fleste gangene har de kommet ca. på forventet dato. Enkleste er å skrive mail til Dustin og høre om de vet noe mer.

 

Ellers ser det ut fra mine erfaringer som om varene er innom Dustin før de sendes ut til kunden.

Lenke til kommentar

Vil det vere eit problem om eg har skrevet feil mobilnr på profilen min (det står og da feil på fakturaen til pakken), eg las ein plass at leveransen COHS er levering på døra, men da må dei vel ringe i forvegen før dei leverer? Eller er det bare vanlig levering på postkontoret? Bare lurer sidan pakken kom til Oslo for ca 30 timer sidan og blei videresent og er ikkje registrert noken andre plasser. Eg bur i Oslo så syntest det var litt drøyt at den har vert i transport i over 1 døgn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hos komplett ble det 380 kr for levering hjem på kvelden. I tillegg har de muligheten for pick-up-point for bare 40 kr. For ikke å nevne at små ting kan sendes som brev.

 

Sant skal sies, bestiller du mer på en gang stiger prisen hos komplett, mens dustin forblir konstant, det er i hvert fall fint. Men som sagt i min opprinnelige post; jeg liker ikke utviklingen.

Lenke til kommentar

Pass dere for Dustin's 30 dagers angrefrist/30 dagers åpent kjøp. I motsetning til andre butikker som Elkjøp, Expert osv. så krever Dustin at pakken må være uåpnet! Dette gjør jo hele ordningen ganske så elendig. Ble selv sittende med et ubrukelig esata pcmcia kort som de nekter å ta tilbake fordi pakken er åpnet.

 

Det som er så spesielt irriterende er at jeg kunne ha sendt pakken tilbake på innen 14-dagers angrefrist, men siden jeg så på prisjakt.no at dustin hadde 30 dagers angrefrist, så tenkte jeg det kunne vente til jeg kom tilbake fra ferie. Stor feil.

 

Det er jo litt min feil, siden jeg ikke finleste kjøpsvilkårene, men jeg synes det er litt på kanten at de bruker utrykk som "30dgr returrett". 30 dagers returrett er jo et utrykk som blant annet Elkjøp har markedsført mye, og som dermed får meg til å tro at Dustins returrett ville fungere på samme måte. På Elkjøp og andre butikker som har 30 dagers returrett har jeg aldri hatt noe problem med å returnere en åpnet pakke, så jeg hadde en forventning om at det ikke ville bli noe problem på Dustin heller.

 

Syns iallfall at det er dårlig kundebehandling at de ikke vil ta tilbake et produkt som ikke virker som jeg kunne forvente ut fra produktbeskrivelsen deres.

Lenke til kommentar

Vel, hele beskrivelsen er jo veldig kort: "Adds Two eSATA ports to a PC Cardbus Card enabled laptop". Jeg regnet da med at de to eSATA portene ville virke som to vanlige eSATA porter, men det gjør de ikke, de virker kun i Windows. Siden hele poenget med å kjøpe dette kortet var å kunne kjøre et program wdidle3.exe som kun virker i DOS, og kun via SATA/eSATA så ble jo hele kjøpet bortkastet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...