Gå til innhold

Ny HW-butikk i Norge: Dustin


Anbefalte innlegg

Fikk det ganske klart fra dustin både tidligere i dag samt siste samtalen at slik de tolker loven så teller tiden fra de har motatt den.

Fikk svar fra forbrukerrådet hvor de var uenige i dustin sin tolkning noe jeg nevnte til dustin siste gangen jeg snakket med de, eneste reaksjon var nok en gjentagelse av at slik de tolker loven så er det fra de mottar den.

 

Tror jeg sender dustin en mail på at jeg vil heve kjøper også, så ved evnt "runde 2" hvor jeg sitter med 2 psu'r har jeg det skriftlig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken PSU er det snakk om? Jeg klagde på min HX750W pga. en svak ulyd i viften noe som resulterte i at de sendte ny på flekken pluss at jeg fikk beholde den gamle.

 

Fikk inntrykk av at de heller løser det enkelt fremfor å bruke mange tusen kroner på feilsøking/reparasjon av relativt billige varer. Høres ut som om de har ny praksis på området nå dessverre.

Lenke til kommentar

Tror jeg sender dustin en mail på at jeg vil heve kjøper også, så ved evnt "runde 2" hvor jeg sitter med 2 psu'r har jeg det skriftlig.

Si at du hever kjøpet, ikke ønsker omlevering, og har kjøpt deg en ny fra en annen nettbutikk. (Hvis jeg forstår deg rett er det det du har planlagt. Be dem lese seg litt opp på avhjelå, gjerne lese forarbeidene også. Avhjelpstiden er den tiden butikken bruker på å rette feilen for forbruker. Denne løper fra forbruker melder fra om feilen/stller produktet til disposisjon for butikken. I dette tilfellet skjer det i det øyeblikket du melder fra, og de vil sende deg en rma-lapp. Å påstå noe annet er latterlig.

 

Med forbehold om at jeg ikke akurat kjenner til noe praksis i forhold til adresse-problematikken, regner jeg med at du har ditt på det tørre når du har oppdatert adressen din. Det kan neppe forlanges noe mer enn at du gir dem beskjed om hvor RMA-lappen skalsendes, og det har du jo gjort ved å he den riktige adressen din oppført i systemene deres.

 

Skuffende av Dustin. kunne vært interessant med en uttalelese her, og et løfte om bot og bedring, hvs saken er så klar som du fremstiller den. Slik "kundeservice" høres jo ut som Netshop for fire år siden.

Lenke til kommentar

Skuffende at Dustin har valgt denne linjen når de svarer i nevnte sak. Jeg har vært så glad for å ha en solid butikk med fantastiske RMA rutiner og håper ikke jeg trenger å bytte butikk nå. Men det er to punkter jeg vil påstå er litt feil NgZ.

 

Avhjelpstiden vil JEG si at er fra kunden sender produktet til nettbutikk (så hvis butikk sender returlapp, vil dette være forventet død tid) Dette er pga butikken kan ikke klandres for at brukeren bruker lang tid på å sende produktet i retur og i mindre grad at posten bruker lang tid på å levere. (I slike tilfeller kommer goodwill fra de gode butikkene frem)

 

Når det gjelder adresse synes jeg dette kun er uheldig, ikke dårlig av butikken. De benytter seg av ordren varen var bestilt på, der står det en leverings adresse og denne blir brukt på returlappen. Jeg kan si meg enig i at Dustin burde endre systemene slik at adresse blir oppdatert/bekreftet hvis det er avvik mellom ordrens leverings adresse og adressen som brukeren er registret med.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vanligvis er jeg enig i at jeg ikke vil telle med tiden før varen er fremme, men når den delen utsettes av at de ikke får levert ut returlapp til kunde mener jeg at de ikke kan "fraskrive" seg den tiden.

Loven nevner ikke når den teller fra så da går jeg fra forbrukerrådet sin mening som var at den generelt skal gå fra tiden butikken har varen med mindre de forårsaker betydelig forsinkelse.

Lenke til kommentar

Hvis jeg ikke tar feil, er returlapp et tilbud Dustin har, ikke noe som er krevd av dem. Det er vel flere som ber kunden om å sende inn for egen regning og eventuelt refunderer fraktpris HVIS det viser seg å være garanti.

 

Og som jeg sa, jeg er litt uenig i kritikken mot Dustin når det gjelder at de sendte returlapp til ordrens leverings adresse.

Lenke til kommentar

Eneste som kreves er vel at retur/avhjelp skal være uten kostnader for kunden såfremt det er garanti og ikke kunden har herpet det selv, men flesteparten velger vel at kunden selv skal sende.

 

Fulgte dustin sine retur instruksjoner som jeg fikk etter kontaktet de om retur, som var at de sender pakkelapp som skal brukes for retur.

De fikk det de ba om av info, samt oppdaterte adressen idet jeg flyttet.

Da mener jeg dustin nesten må ta det derfra.

Lenke til kommentar

Avhjelpstiden vil JEG si at er fra kunden sender produktet til nettbutikk (så hvis butikk sender returlapp, vil dette være forventet død tid) Dette er pga butikken kan ikke klandres for at brukeren bruker lang tid på å sende produktet i retur og i mindre grad at posten bruker lang tid på å levere. (I slike tilfeller kommer goodwill fra de gode butikkene frem)

Selvfølgelig er ikke butikken ansvarlig for tiden der kunden somler. Men her er det Dustins rutine som er å sende ut RMA-seddel, og den ventetiden er en del av avhjelpen - kunden venter på Dustin, ikke omvendt.

 

Hvis jeg ikke tar feil, er returlapp et tilbud Dustin har, ikke noe som er krevd av dem. Det er vel flere som ber kunden om å sende inn for egen regning og eventuelt refunderer fraktpris HVIS det viser seg å være garanti.

Så lenge Dustin ikke informerer om alternativet, og sier at RMA-lapp medfører forsinkelser, er det ikke så nøye. Så vidt jegvet har du uansett ikke noe valg, fordi Dustin bruker Svarsendings-opplegget til Posten.
Lenke til kommentar

Jeg gjorde min første handel med Dustinhome torsdag morgen, pakken var på den lokale terminalen fredag kveld. Slik at jeg i teorien skulle hatt pakken i dag lørdag, hadde det ikke vært for at den ikompetente posten har levert pakken min til en post i butikk 45km unna! Et siffer forskjell på postnummeret. Men det står riktig postnummer på pakken.

Jeg bor på det sentrale østlandet, men får ikke pakken før på tirsdag. Dette er tredje gangen jeg har hatt trøbbel med feilsending.

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Jeg har da aldri påstått at det er Dustin sin feil, jeg er imponert over den raske ordrebehandlingen fra dem i forhold til komplett.

Det virket slik men det er greit.

 

Synes at dustin burde ha tollpost globe selv. Og det kan jo hende at tollpost globe ikke kjører på lørdager? F.eks posten kjører bare fra terminal til butikk/kontor på lørdager, ikke i mellom terminaler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...