Gå til innhold

Tråden for oss som digger Icheckmovies


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Du slår meg i Box Office, dukumentarer, 250 Noir og Brief Encounters, på den sistnevnte lider jeg et gråtende underlag : )

 

Jeg er Crinderman på ICM også. Jeg er nummer 55 på listen hvis du vil finne meg.

 

EDIT: Fant deg istedet. Sender friend invite : )

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar
Du slår meg i Box Office, dukumentarer, 250 Noir og Brief Encounters, på den sistnevnte lider jeg et gråtende underlag : )

 

Jeg er Crinderman på ICM også. Jeg er nummer 55 på listen hvis du vil finne meg.

 

EDIT: Fant deg istedet. Sender friend invite : )

 

Her må det være en bug når jeg går inn på sammenligning så har Dorian mye høyere graf enn meg på 250 Noir (slik du bemerker at han slår deg også), men hvis man går inn i kategorien å seg hvor mange filmer Dorian har sett der står det at han bare har sett 13 filmer og ikke 57% av filmene slik grafen viser regner vel egentlig med at det er det siste som stemmer.

 

PS. Hva angår Noir kan vi sikkert diskutere i dagesvis, det er vel skrevet hele doktoravhandlinger som problematiserer genren. Slik jeg ser det er ikke Gangster filmer som Little Cesar, Scarface eller lignende Noir, men selvsagt har det vært med på å inspirere til genren. Alikevel så mener jeg at fransk poetisk realisme og tysk ekspresjonisme var langt viktigere forløpere, enn amerikansk gangsterfilm. For meg er disse filmene europeisk og kontinentale og ikke "anglosaksiske", Fritz Lang, Billy Wilder, Michael Curtiz, og en rekke andre var alle sentral-europeere. På 40 og 50-tallet var vel den eneste virkelige amerikanske/angelikanske genren var vel Western film, men også her har man hederlige unntak som High-Noon. Men må vel nesten gi meg før jeg i alle min forakt for det Anglo Amerikanske ender opp med å høres ut som Knut Hamsun.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Jeg fikk opp det motsatte, at det var du som hadde sett svært mange flere enn det som er tilfellet. Bugsy Bugz, regner jeg med. Box office er den eneste som gjelder uansett.

 

>_>

<_<

 

Interesant, siden ser foresten ut til å være en stor Bug håper det ordner seg etterhvert. Hvis du skulle lure har jeg i hvertfall sett 77 av dem.

Lenke til kommentar
Jeg har valgt bort 250 noir, 50 greatest sequels, spaghetti westerns, top 100 spiritual, top 500 horror, martial arts og Taschen top 100. Ingen av dem slår meg som lister verdt å sjekke ut, så jeg legger dem vekk inntil videre.

 

Spaghetti Western er da vitterlig verdt å sjekke ut, filmer som Keoma, Il Grande Silencio. Django etc. er jo mesterverk (på sin egen trashy måte i hvertfall). Taschen top 100 er i hvertfall verdt å sjekke ut, selv bruker jeg flere av Gerhard Müllers filmbøker (for ulike tiår) hos Taschen som referanse, forlaget er jo genialt for fattige studenter i det at de selger bøker som omhandler kunst og populærkultur "kule hipster bøker" for en billig penge.

 

Edit: Selvsagt skulle det være Jürgen Müller, fotball legenden Gert (Gerhard) er selvsagt ikke redaktør for Taschens filmbøker.

Endret av modin
Lenke til kommentar
Jeg fikk opp det motsatte, at det var du som hadde sett svært mange flere enn det som er tilfellet. Bugsy Bugz, regner jeg med. Box office er den eneste som gjelder uansett.

 

>_>

<_<

Fikk opp at du hadde 78% på Doubling the Cannon. Lykke til med det :wee:

 

Så lenge du har beholdt Bollywoodlisten er du tilgitt.

Der har du vel noe å jobbe med selv.

Lenke til kommentar
Der har du vel noe å jobbe med selv.

 

Så vitt jeg vet er det vel den eneste genren hvor Montag har innrømmet at han ikke har peiling, i forbindelse med at jeg postet den indiske Action Klassikker Zanjar i bilde quizen en gang. Forøvrig den eneste Bollywood filmen jeg har sett i hele mitt liv, og grunnen var selvsagt at den referes til i Slumdog Millionaire.

Endret av modin
Lenke til kommentar

De gode filmene i genren er faktisk atypiske, hvis du sikter til Leones filmer da?

 

Corbuccis filmer har en helt annen stil, mye shaky håndholdt kamera og ekstrem vold, og ikke langdryge slik som Leone sine. Det samme gjelder også det alle fleste andre Spaghetti filmene.

Endret av modin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...