Gå til innhold

Tråden for oss som digger Icheckmovies


Olum

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvorfor likte du ikke La Strada?

 

Siden jeg ikke vet hva du har sett lister jeg opp filmene jeg har gitt 10/10, de er ca. like gode selvfølgelig, men de er listet etter preferanse:

 

Vertigo

Los Olividos

Touch of Evil

On the Waterfront

Rear Window

The Seventh Seal

A Face in the Crowd

The Bridge on the River Kwai

Stalag 17

Sweet Smell of Success

Seven Samurai

High Noon

The Wages of Fear

Ikiru

Nobi

Singin' in the Rain

The Night of the Hunter

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Hvorfor likte du ikke La Strada?

 

Siden jeg ikke vet hva du har sett lister jeg opp filmene jeg har gitt 10/10, de er ca. like gode selvfølgelig, men de er listet etter preferanse:

 

Vertigo

Los Olividos

Touch of Evil

On the Waterfront

Rear Window

The Seventh Seal

A Face in the Crowd

The Bridge on the River Kwai

Stalag 17

Sweet Smell of Success

Seven Samurai

High Noon

The Wages of Fear

Ikiru

Nobi

Singin' in the Rain

The Night of the Hunter

Ja, det er synd at du ikke vet hva jeg har sett. Hadde vi bare vært venner på Icheckmovies.com så kunne du raskt sjekket hvilke filmer jeg har sett og ikke sett...

 

=D

 

 

La Strada var helt utrolig trasig. Kjedelig historie, uinteressante karakterer, dårlig dubbing (aka italiensk dubbing) - det er rett og slett ikke min stil.

Lenke til kommentar

Los Olividos

Hehe, merkelig hvor insistent du er på å feilstave denne. Du mener selvsagt Los Olvidados.

 

Og ja, Bienvenidos Mister Marshall er herlig.

 

Tror forresten at The Wages of Fear ville passet DG noe bedre.

 

Haha. Hvordan klarte jeg det to ganger på rad??? Wow.

 

Wages of Fear passer nok de fleste som ikke har svake nerver. Ekstremt intens film

Lenke til kommentar

Jeg vill nå iallefall anbefale deg Criterion Collection sin Blu-ray-utgivelse av The Wages of Fear. Den har bra med ekstramateriale og god lyd-/bildekvalitet. Denne er region A-låst, men du har eventuelt deres restaurerte 2 disk DVD-utgivelse med samme ekstramateriale, og sikkert den klart beste lyd-/bildekvaliteten blant DVD-utgivelsene. Meget god og intens film forøvrig, anbefales fra denne kanten og.

 

Jeg bestilte meg forresten nylig Criterion Collection sin utgave av Le Corbeau, som er en annen film av regissøren av The Wages of Fear, og ble med det en slags snedig overgang til det jeg egentlig skulle spørre om: Jeg ser at denne filmen [Link] hos ICheckMovies er listet opp både på They Shoot Pictures, Don't They? Top 1000 movies-listen, og They Shoot Pictures, Don't They?: Doubling the Canon-listen, dette henger vel ikke på greip, eller? Da Doubling the Canon-listen vel er laget som et supplement til They Shoot Pictures, Don't They? Top 1000 movies-listen. Er det ICheck Movies som ikke henger med i svingene her eller, når det kommer til endringer i listene?

 

Edit: Sånn er det når en bruker lang tid på å konstruere et innlegg og ikke følger med, det kom vist et innlegg imellom der, med link til Criterion og det hele, og utdaterte første del av posten min.

Endret av Bruckiania
Lenke til kommentar

Doubling the cannon ble laget av folka på "classic film" boardet til IMDb og jeg vet ikke når den ble laget. Det var iallefall før den siste oppdateringen av TSPDT's top 1000, så det er godt mulig at filmen kom inn på listen for første gang i år.

 

Den er uansett en ganske god film som anbefales, men langt fra like god som Wages of Fear og Les Diaboliques

Endret av Crinderman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...