Gå til innhold

Tråden for oss som digger Icheckmovies


Olum

Anbefalte innlegg

Jeg vet det, men det er vel meg i nøtteskall. Min filmtitting er veldig Auteur-basert og genre basert. Godard, Douglas Sirk, Western eller lignende alt etter som hvilken fase jeg er i. Desverre gir ikke det nødvendigvis resultater på lister... For tiden sluker jeg Powell og Pressburger, synes foresten deres filmer manglet på mange av listene til Icheck...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Her er de store jeg har igjen på ICheck Movies . Noen anbefalinger? Jeg er ikke spesielt glad i musikaler.

Secrets & Lies, Kagemusha samt The Killing Fields

 

Skal sjekke ut de. Har vært nære på å se Killing Fields i flere år nå (den går jo på tv hele tiden), men det er alltid noe spm har kommet i veien, også er den jo litt vel lang også. Den skal bli sett da. De andre også. Har store forhåpninger til Kagemusha, har sett nesten alt annet fra Kurosawa og den eneste som ikke var ekstremt bra var Judo Saga(som forøvrig var rimelig god).

Lenke til kommentar
En del huller i den listen ja, men det må sies at jeg har vært veldig streng med meg selv. Filmer jeg ikke har sett 100% av, sovet delvis igjennom, ikke husker i det hele tatt osv. blir ikke krysset av før jeg har sett dem igjen.

Jeg opererer også slik. Konsekvensen av det, er at det nesten blir flaut å poste profilen min her. :blush:

Lenke til kommentar
En del huller i den listen ja, men det må sies at jeg har vært veldig streng med meg selv. Filmer jeg ikke har sett 100% av, sovet delvis igjennom, ikke husker i det hele tatt osv. blir ikke krysset av før jeg har sett dem igjen.

Jeg opererer også slik. Konsekvensen av det, er at det nesten blir flaut å poste profilen min her. :blush:

 

Jeg kommanderer deg til å poste link! :p

Lenke til kommentar

Veldig mye bra noir. Anbefaler The Third Man, svinepelz, selv om den irriterende nok ikke er på listen... Men det er en klassiker med høy rating på IMDb iaff.

 

Har selv 0/50 på 1910s, men ellers har jeg over 2/50 og oppover på resten. ^^ Den med mest er Drama hvor jeg har 33/50.

Endret av CypheroN
Lenke til kommentar

Min far brukte å snakke om The Third Man, så den har jeg hatt som et slags livsprosjekt å få med meg en eller annen gang. Den og M er vel de to noir-filmene jeg har mest lyst til å få med meg. Merkelig nok listes vel heller ikke M på Noir-listen til icheck, så det blir dårlig uttelling, men det får ikke hjelpe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...