Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Skal komme tilbake med mer neste uke, men jeg ser jeg fikk 271,000 IOPS på seq read, 256QD, 512b block. Dette med LSI MRSAS9260-4i og 4 stykk Intel 160GB G2. Har ikke tweaket noe enda. Samme oppsett gir 1081GB/s med 32k blokker.

 

Høres ikke ille ut, skal prøve mine 4 i dag tenkte jeg.

 

Er dette med iometer?

 

Cached eller Direct IO?

No Read Ahead eller Adaptive?

Endret av Anvil
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal komme tilbake med mer neste uke, men jeg ser jeg fikk 271,000 IOPS på seq read, 256QD, 512b block. Dette med LSI MRSAS9260-4i og 4 stykk Intel 160GB G2. Har ikke tweaket noe enda. Samme oppsett gir 1081GB/s med 32k blokker.

 

1081GB/s? Det var jo veldig bra da :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Ok takk :)

 

Er det noen småtriks jeg kan gjøre for å 'booste' boottime?

 

Nyformatert Laptop og nyformatert Stasjonær

 

Laptopen tar en boottime på 54 sekunder ca.

Stasjonære har en boottime på 16-18 sekunder. Noen triks jeg kan gjøre her eller må jeg til med noe raid-system? :p

 

Les post#2...

Lenke til kommentar
Skal komme tilbake med mer neste uke, men jeg ser jeg fikk 271,000 IOPS på seq read, 256QD, 512b block. Dette med LSI MRSAS9260-4i og 4 stykk Intel 160GB G2. Har ikke tweaket noe enda. Samme oppsett gir 1081GB/s med 32k blokker.

 

Høres ikke ille ut, skal prøve mine 4 i dag tenkte jeg.

 

Er dette med iometer?

 

Cached eller Direct IO?

No Read Ahead eller Adaptive?

Husker ikke i farten, men jeg prøvde litt forskjellig. Alt kom inn mellom 1060MB/s og 1082MB/s. Dette med hardware raid 0. Skal teste forskjellige løsninger med raid 00 og sw raid 0. Brukte IOmeter, det er det eneste verktøyet hvor en virkelig kan teste alle viktige aspekter så jeg må få opp litt kompetanse på den. Alle andre verktøy skjuler som regel en eller flere viktige innstillinger.

 

Målet er å få max ut av en disk og så skalere nær 100% til 4 stykker, når en holder cache effekten utenfor. Da vet jeg at systemet går optimalt. Regner med at ved oppgradering til neste gen SSD så klarer jeg å makse ut kontrolleren, det er en av årsakene til at jeg gikk for 4 og ikke 8 porteren.

Lenke til kommentar
Areca ARC-1880LP (4x SAS2.0/SATAIII Marvel 88RC9580 PCI-E 2.0 6G x8)

 

Ser ut som det kommer ut en pingle versjon av Areca først. Sikkert for å konkurrere mot den nye LSI 8 porteren.

 

http://www.webconnexxion.com/raid/product_...products_id=991

 

Men ikkje ventet før 2010 :(

Meget spennende. Også interessant at de går over til marvell og får full tilgang til all kode for IO kontrolleren deres slik at de kan gjøre produktet bedre, mer funksjonelt og ikke minst mer kompatibelt med lagringsprodukter.

 

Håper prisene blir gode for 8p med 256MB cache. Ellers er det vel å håpe at intro begynner med 512MB cache.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
pqyvxw.png

 

går sannelig nedover. :)

 

Blir jeg lagt til på Top5 Lista av BootTime da eller? :-P

 

Bruker Windows 7 Professional 64bit, Intel x25-M Gen2 80gb.

 

Jau, du skal da få plass der, en stund i allefall :whistle:

 

PS: Få med kontroller (ICHxxR) og om det er AHCI/Raid/IDE etc..

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory Management" og sett "EnableBoottrace" til "1"

 

Ourasi:

Vet ikke hvilket OS du hentet dette fra, men i windows 7 ligger vel denne nøkkelen et hakk lenger ned i:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]

 

Eller skal den også ligge rett under memman?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
"HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Session Manager\Memory Management" og sett "EnableBoottrace" til "1"

 

Ourasi:

Vet ikke hvilket OS du hentet dette fra, men i windows 7 ligger vel denne nøkkelen et hakk lenger ned i:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management\PrefetchParameters]

 

Eller skal den også ligge rett under memman?

 

Neida, det er nok bare en litt sløv copy/paste, så "PrefetchParameters" manglet, som du ser på bildet. Sitter med "retail" Win7, og alle disse nøklene ligger i både "ControlSet001", "ControlSet002" og "CurrentControlSet". Er bare en uvane av meg å modifisere "ControlSet001", siden denne mappen ikke returnerer verdier. Men, slenger inn "CurrentControlSet" da dette er strengt tatt det riktige, og at de er der på alle OS.. Men, vil du ha "EnableBoottrace" på når du holder på med mange reboots etter mye driverinstalleringer, så velger du "001" mappen. Det er mulig at de to andre mappene opprettes når man knoter med primær mappen dersom de mangler hos deg, jeg skal prøve å huske å kikke etter ved neste reinstallasjon...

Lenke til kommentar

Jeg sliter med å komme over 50k IOPS random read, uansett hvilken setting jeg bruker. Virker som om LSI kontrolleren har en begrensning her. Håper det er firmware relatert. Ser også at THG ikke kommer mye over 40k IOPS per kontroller i noe tilfelle hvor de har random mønster. Jeg tror ikke dette er tilfeldig. Ideelt sett burde LSI 9260 levert rundt 150k IOPS random read med små nok blokker mot 4x Intel SSD i raid 0. Sekvensielt klarer jeg som tidligere nevnt å tyne ut 271k IOPS.

Endret av Anders Jensen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...