Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Er det noen som vet hvilke drivere de shipper med P55?

 

Skal legge inn 2008R2 i dag, regner med at den ikke er værre enn den gamle 2008. (har prøvd 2008R2 men bare i VM)

 

Ourasi, enig med de andre, ikke la det bli et ork men det er vel kanskje litt tidlig enda.

 

Uansett, du tar pause når du selv ønsker det.

Jeg tror tråden vil fungere godt selv om ikke statuttene oppdateres så ofte.

 

Theo, GPRS er ikke mye å surfe med ;-), har selv bare EDGE dekning på hytta og det suger. (Turbo 3G dekning er bare noen KM unna)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har et forslag om å ha 10 eller 30 sec på singel SSD og 2stk RAID-0 så lenge det ikke er på hardware RAID kontroller. 1GB testfil lengde burde også holde i det tilfellet.

For extreme RAID kan vi kanskje si 1-2 minutter og 10GB lengde? Selvfølgelig vil nizzens Areca kontroller klare å gjøre noe write consolidation på en 10GB størrelse, men det burde man regne som godt innenfor hva man får i dårlige situasjoner i real life.

Lenke til kommentar
Kan fortelle at det var ingen forskjell på resultat om jeg kjørte 10 sekunder eller 5 minutter, og kjørte med 10 gb også.

Sweet. Om du har ledig plass kan du godt kjøre en 100GB på 5 minutter også bare sånn for å bevise at cache ikke spiller stor rolle (eller evt at den gjør jobben ekstremt bra også på hele volumet).

Lenke til kommentar

Cache må spille en stor rolle.

 

For å ta Nizzen's oppsett:

5 stk OCZ som i beste fall yter ~2500 IOps (12.500 IOps) ved skriving kan ikke resultere i 150.000 IOps *over lengre tid* med mindre at alt er i cache eller man bruker MFT.

Write combining kommer selvsagt på toppen men > 10x ?

Lenke til kommentar
Kan fortelle at det var ingen forskjell på resultat om jeg kjørte 10 sekunder eller 5 minutter, og kjørte med 10 gb også.

Sweet. Om du har ledig plass kan du godt kjøre en 100GB på 5 minutter også bare sånn for å bevise at cache ikke spiller stor rolle (eller evt at den gjør jobben ekstremt bra også på hele volumet).

 

Har 150 gb totalt. Gidder jeg å kjøre mere iometer? Nei :D

 

Eier Areca? Ja punktum :tease:

Lenke til kommentar

20-50% er da en rimelig stor cache med treff på hver femte eller helt opp i annen hver skriv.

Spørsmålet er jo også hvor mye tid som kan ofres per forespørsel når man "in real life" samtidig skal lese data. (f.eks fra en database)

(det kommer selvsagt ikke inn i bildet når det er en ren skrivetest så hele testen er jo urealistisk)

 

På Workstation som er en mer realistisk test er ytelsen på Arecaen mer normal men fremdeles meget bra.

Uansett er det en formidabel kontroller ;-)

 

Hvor mye cache kan det monteres på den Nizzen?

Lenke til kommentar
20-50% er da en rimelig stor cache med treff på hver femte eller helt opp i annen hver skriv.

Spørsmålet er jo også hvor mye tid som kan ofres per forespørsel når man "in real life" samtidig skal lese data. (f.eks fra en database)

(det kommer selvsagt ikke inn i bildet når det er en ren skrivetest så hele testen er jo urealistisk)

 

På Workstation som er en mer realistisk test er ytelsen på Arecaen mer normal men fremdeles meget bra.

Uansett er det en formidabel kontroller ;-)

 

Hvor mye cache kan det monteres på den Nizzen?

 

4gb :D

 

Har bare 2gb :(

 

Her kan dere se hvordan Areca er på startup av masse programmer. Areca 1231 ml + 4 stk slc ssd jmicron.

http://www.youtube.com/user/NapalmV5

Cachen gjør underverker gitt

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Godt jobbet Ourasi.

 

Skal teste om loggingen har noen innvirkning på iometer.

Installerte W2008R2 og den er kjapp og fin men er blitt så vant til W7 nå at jeg gikk tilbake til den igjen på SSD maskinen.

Jeg kjørte noen tester for å se om det var forskjeller på IO men det var helt marginalt.

Lenke til kommentar
Godt jobbet Ourasi.

 

Skal teste om loggingen har noen innvirkning på iometer.

Installerte W2008R2 og den er kjapp og fin men er blitt så vant til W7 nå at jeg gikk tilbake til den igjen på SSD maskinen.

Jeg kjørte noen tester for å se om det var forskjeller på IO men det var helt marginalt.

 

Tweaken er primært for å beholde SSD'en i "fersk" tilstand lengre, og funker best på Server OS da disse har ekstremt mye logging. Man sparer 1gb+ i skriv hver dag på enkelte OS, så er vel litt mer SSD friendly etter denne tweaken enn før i allefall... Ta denne rett etter OS install er selvsagt en fordel :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...