Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Jeg ser vi har flere insomniacs i denne delen av forumet :p

I SSD-tråden er det heller ikke få poster som er datert 02:00-06:00 ;)

 

(noen som jobber nattskift?)

 

Jeg regner med å få lastet opp noen benchmarks av Mtron SSDene mine seinere i uka.

 

Jau, kom akkurat hjem fra bursdagsselskap, til min ære, og ble så trøtt på veien (E18), gjesp) hjem, at jeg måtte ty til et par RedBull og en Cola Strong for ikke å sovne. Og nå får jeg selfølgelig ikke sove..... :wallbash:

 

Så da kan jeg jo liksegodt logge de siste resultatene, før jeg "girer ned" med en film eller noe.... :innocent:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

(beklager OT)

"Cola Strong"?

Ny energidrikk? :dribble:

Jeg fant nylig en ny smak av Burn med tropisk nektar på 0,5l boks (yay!) og fant også ut at burn nå finnes på 0,5l boks til 3-4 kr mer enn 0,25l kostet (yay!).

Nå venter jeg bare på at de norske pyse-drikkene skal få doblet koffeinkonsentrasjonen eller mer så man faktisk kan få et kick av èn 0,5l boks.

Lenke til kommentar
(beklager OT)

"Cola Strong"?

Ny energidrikk? :dribble:

Jeg fant nylig en ny smak av Burn med tropisk nektar på 0,5l boks (yay!) og fant også ut at burn nå finnes på 0,5l boks til 3-4 kr mer enn 0,25l kostet (yay!).

Nå venter jeg bare på at de norske pyse-drikkene skal få doblet koffeinkonsentrasjonen eller mer så man faktisk kan få et kick av èn 0,5l boks.

 

Jau, det er en ny Coca Cola drikk, med det du ønsker: dobbelt så mye koffein som i andre energi drikker (ble det sagt av han bak disken)..

Er dette den nye benchedrikken tro? virka bra iaff :dribble: ... Kult med alle de advarslene på boksen, kanskje det er det som selger, og at de kappes om å se farligst mulig ut :innocent:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jau, det er en ny Coca Cola drikk, med det du ønsker: dobbelt så mye koffein som i andre energi drikker (ble det sagt av han bak disken)..

At det er dobbelt så mye koffein i som andre energidrikker kan referere til enten totalinnhold eller konsentrasjon og er en vag beskrivelse. En urge intense inneholder dobbelt så mye koffein som en 0,25 l burn, selv om begge har samme konsentrasjon. Den gamle makskonsentrasjonen var 0,015% (150 mg/l), redbull har 0,03% (300 mg/l). Dersom denne nye coladrikken har 300 mg/l er det et pluss, og om den i tillegg er 0,5 l er jeg veldig interresert :)

Selv har jeg drukket veldig mye Fres™ i sommer, som kommer i 80mg pr brusetabelett og blandet det ut til 2-3 tabeletter pr 0,5l. Alså 10kr for 240mg koffein i 0,5l drikke :D

 

Men nokk OT nå ;)

Lenke til kommentar
Jau, kom akkurat hjem fra bursdagsselskap, til min ære, og ble så trøtt på veien (E18), gjesp) hjem, at jeg måtte ty til et par RedBull og en Cola Strong for ikke å sovne. Og nå får jeg selfølgelig ikke sove..... :wallbash:

 

Så da kan jeg jo liksegodt logge de siste resultatene, før jeg "girer ned" med en film eller noe.... :innocent:

 

Ser du blingset litt på workstation resultatet til Faddn (raid-0), du har skrevet et 3 tall for mye i starten ;-) (35339.64 vs 5339.64), kan vel skyldes overopptak av ovenfornevnte drikker.

Lenke til kommentar
Jau, kom akkurat hjem fra bursdagsselskap, til min ære, og ble så trøtt på veien (E18), gjesp) hjem, at jeg måtte ty til et par RedBull og en Cola Strong for ikke å sovne. Og nå får jeg selfølgelig ikke sove..... :wallbash:

 

Så da kan jeg jo liksegodt logge de siste resultatene, før jeg "girer ned" med en film eller noe.... :innocent:

 

Ser du blingset litt på workstation resultatet til Faddn (raid-0), du har skrevet et 3 tall for mye i starten ;-) (35339.64 vs 5339.64), kan vel skyldes overopptak av ovenfornevnte drikker.

 

 

Hehe, jau, men er nok bare det at jeg har glemt å slette tall fra copy/paste, må skrive nye tall inni gamle for å få samme fonten og fargen. Og ja, jeg er fremdeles våken, det begynner å bli endel timer nå, så kan vel ikke sies at jeg drikker mye koffeinholdige drikker akkurat :whistle:

 

Fixet! :thumbup:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

iometer resultater etter installering av W7.

ICH10R, 2xIntel 80GB Gen1

 

Random read

post-137664-1252938953_thumb.png

 

Random write

post-137664-1252938972_thumb.png

 

Workstation

post-137664-1252938988_thumb.png

 

Klarer fremdeles ikke å nå workstation tallene dine og da er hdderase brukt i forkant av testene.

 

Oppdaterte tall på Vertex 120GB.

ICH10R

 

Random read

post-137664-1252939263_thumb.png

 

Random write

post-137664-1252939287_thumb.png

 

Workstation

post-137664-1252939302_thumb.png

 

edit:

La til Vertex resultatene. (kjører FW 1.30 som tidligere)

 

edit2:

Glemte å oppdatere AS SSD på Vertex 120GB

post-137664-1252939643_thumb.png

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hvorfor de har brukt 6600 på Gen2, det er vel på 160GB utgaven de opererer med det tallet, 80GB skal ha mindre.

 

2x Gen1 klarer absolutt ~30K+ IOps

 

Tenkte å prøve 4 stk G2 mot helga, får ikke mer enn 4 stk på MB.

 

LSI'en ligger på 41'-42' IOps på read og konkurrerer ikke med ICH, tallene på ICH er mildt sagt drøye synes jeg.

Jeg ser ikke mange reelle scenarios hvor man behøver tusenvis av IOps bortsett fra på servere.

(da er også datapakkene av variabel størrelse og ikke en strøm av 4KB)

 

Ser man på Vertex som ligger på 2-3K IOps (write/workstation) så duger jo selv de ;-) i lange baner på en vanlig PC.

 

Skal komme med en oppsummering på LSI'en men den er ikke kongen på haugen mtp IOps, men mer enn god nok.

 

Det hadde vært interessant å sett Nizzen's Areca på iometer, med en fillengde som var det dobbelte av cache.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hvorfor de har brukt 6600 på Gen2, det er vel på 160GB utgaven de opererer med det tallet, 80GB skal ha mindre.

 

2x Gen1 klarer absolutt ~30K+ IOps

 

Tenkte å prøve 4 stk G2 mot helga, får ikke mer enn 4 stk på MB.

 

LSI'en ligger på 41'-42' IOps på read og konkurrerer ikke med ICH, tallene på ICH er mildt sagt drøye synes jeg.

Jeg ser ikke mange reelle scenarios hvor man behøver tusenvis av IOps bortsett fra på servere.

(da er også datapakkene av variabel størrelse og ikke en strøm av 4KB)

 

Ser man på Vertex som ligger på 2-3K IOps (write/workstation) så duger jo selv de ;-) i lange baner på en vanlig PC.

 

Skal komme med en oppsummering på LSI'en men den er ikke kongen på haugen mtp IOps, men mer enn god nok.

 

Det hadde vært interessant å sett Nizzen's Areca på iometer, med en fillengde som var det dobbelte av cache.

 

Jøss! Er det andre enn meg som mener på at sinnsyk iop på 4k er litt opskrytt på en desktopmaskin? :eek:

 

Sleng opp et oppsett av IOmeterm, så kan jeg teste med de 5 vertex jeg har i nå. Har ikkje tatt noe trim på de, men det kommer nok et resultat ut :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Jøss! Er det andre enn meg som mener på at sinnsyk iop på 4k er litt opskrytt på en desktopmaskin? :eek:

 

Sleng opp et oppsett av IOmeterm, så kan jeg teste med de 5 vertex jeg har i nå. Har ikkje tatt noe trim på de, men det kommer nok et resultat ut :p

 

Hvor mye cache hadde du igjen? Lage alle 3 på 10gb og 1minutt testid? Om du er enig i disse oppsettene da :thumbup: OG er Vertexene C:\ ?

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar
Jøss! Er det andre enn meg som mener på at sinnsyk iop på 4k er litt opskrytt på en desktopmaskin? :eek:

 

Sleng opp et oppsett av IOmeterm, så kan jeg teste med de 5 vertex jeg har i nå. Har ikkje tatt noe trim på de, men det kommer nok et resultat ut :p

 

Hvor mye cache hadde du igjen? Lage alle 3 på 10gb og 1minutt testid? Om du er enig i disse oppsettene da :thumbup:

 

2 gb cache

 

dooh.. kan du legge opp iometer link? Stash tinga ligger på linux serveren, og jeg har ikkje mounta diskene der etter litt mekking :p

 

Kjør på Ourasi! :D

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Klarer 2 x25-M seriøst 32.700 random write IOPS?

~15k+ random write IOPS er jo flere ganger høyere enn spec. (er det ikke 6600 på gen2?)

 

Jau, du husker vel kanskje min irritasjon over de oppgitte 3.3k IOPS i IOmeter@QD#32 på G1 når Intel slapp whitepaper på G2.... Alle ser vel nå at G2 IKKE har dobbel write IOPS, så disse tallene bør ignoreres...

Lenke til kommentar
Jøss! Er det andre enn meg som mener på at sinnsyk iop på 4k er litt opskrytt på en desktopmaskin? :eek:

 

Sleng opp et oppsett av IOmeterm, så kan jeg teste med de 5 vertex jeg har i nå. Har ikkje tatt noe trim på de, men det kommer nok et resultat ut :p

 

Hvor mye cache hadde du igjen? Lage alle 3 på 10gb og 1minutt testid? Om du er enig i disse oppsettene da :thumbup:

 

2 gb cache

 

dooh.. kan du legge opp iometer link? Stash tinga ligger på linux serveren, og jeg har ikkje mounta diskene der etter litt mekking :p

 

Hvilket target er Vertex stripa? Gir du meg det poster jeg Read/Write/Workstation med 10gb størrelse og 120sek lengde, så ser vi om den funker med denne monstercachen din..

Nyeste IOMeter x64 er linket under, extract alle samtidig til samme folder..

iometer_2008_06_22_rc2.win.x86_64.part1.zip

iometer_2008_06_22_rc2.win.x86_64.part2.zip

iometer_2008_06_22_rc2.win.x86_64.part3.zip

Lenke til kommentar
Er Ourasi fornøyd tro?

 

Så vel bra ut dette, mangler write da:P

 

Men det er tydelig at disse 276 sekundene de har satt på endel IOmeter tester er nødvendig for å ikke bare teste cache, men sånt skiter vi i her :thumbup:

 

Dette er jo en benchetråd, så stresse for å unngå cachebruk på en kontroller du har betalt så mye for å nyte godt av, blir feil i denne tråden, ekskludering av cachen passer nok best i den andre tråden, for her er vel resultatene viktigst..

 

Men, vil vel si at bare det å ha 1680 Areca med 2gb cache havner i extreme lista uansett antall disker :new_woot:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...