Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Hadde det vært min hadde jeg reinstallert maskinen og sørget for å få et korrekt offset og samtidig renset SSD-en.

Det optimale er selvsagt å få et OS med TRIM men du sier da svært lite om oppsettet :)

 

Du kan selvsagt prøve Intel's SSD Toolbox for å se om det hjelper, ytelsen ser ut til å være sterkt nedgradert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her, ble litt mindre nå da.

 

I en laptop så er dette riktige tall. Hvis man vil ha litt bedre resultater, så slår man av alle strømsparingsfunksjoner. Men man vil sikkert ikkje merke det i praksis. En ssd i en laptopp er konge uansett hvilken ssd man har i forhold til en harddisk. :thumbup:

 

Jeg regner med det er der det skal være. det er uansett som du sier, helt konge i forhold til en snurredisk, og jeg merka det spesielt godt i laptopen!

 

Aldrig mer PC med snurredisk som systemdisk, det er værtfall sikkert! :=)

Endret av FiveInline
Lenke til kommentar

Hadde det vært min hadde jeg reinstallert maskinen og sørget for å få et korrekt offset og samtidig renset SSD-en.

Det optimale er selvsagt å få et OS med TRIM men du sier da svært lite om oppsettet :)

 

Du kan selvsagt prøve Intel's SSD Toolbox for å se om det hjelper, ytelsen ser ut til å være sterkt nedgradert.

 

Er det noen mulighet å endre dette uten å reinstallere? Kjører windows xp og har en thinkpad t410s.

Hva er riktig offset?

Lenke til kommentar

Hadde det vært min hadde jeg reinstallert maskinen og sørget for å få et korrekt offset og samtidig renset SSD-en.

Det optimale er selvsagt å få et OS med TRIM men du sier da svært lite om oppsettet :)

 

Du kan selvsagt prøve Intel's SSD Toolbox for å se om det hjelper, ytelsen ser ut til å være sterkt nedgradert.

 

Er det noen mulighet å endre dette uten å reinstallere? Kjører windows xp og har en thinkpad t410s.

Hva er riktig offset?

 

Acronis True Image er genialt til slik bruk. Ta image av disk, så secure earase, så kjører du image tilbake på samme SSD.

Lenke til kommentar

Du kan jo gjøre den same testen på din gamle harddisk og se om det er noe forskjell?

Jeg vet jo selvfølgelig at det er en betydelig forskjell på de to :)

Tenkte i forhold til hva andre har prestert på sin HyperX 120/240.

Men for å sette det på spissen, er sammenligning av begge diskene.

 

Samsung 7200RPM 500GB

post-142698-0-70641600-1318113631_thumb.png

Kingston HyperX 120GB

post-142698-0-20795100-1318113533_thumb.png

Lenke til kommentar

Er det noen her som har bencha en HyperX 120 gig? Hva slags read/write fikk dere?

 

Fikk en i posten på torsdag, bencha den nå nettopp.

post-142698-0-79478100-1318094650_thumb.png

 

Har ikke peiling om dette er greit eller ikke da! :)

 

Jeg får ikke høyere enn 500 les og 150 skriv med sata 6gbps-kabel, i sata3-porten, med achimode på og 6gbps-mode på portene. Whaaaaaay?

Lenke til kommentar

Jeg får ikke høyere enn 500 les og 150 skriv med sata 6gbps-kabel, i sata3-porten, med achimode på og 6gbps-mode på portene. Whaaaaaay?

 

 

Dere tester på forskjellig kompresjonsnivå, i denne tråden skal SF SSD'ene testes på 46% kompresjon (selv mener jeg dette er litt for snillt) i Anvil Benchen, ikke 0-Fill som er fullstendig urealistisk...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Ny test med 46%

post-142698-0-11806600-1318158562_thumb.png

 

På esken står det vel 555MB/s lese, 510MB/s skrivehastighet. Hvordan regner de ut dette, kan vel ikke være gjennom denne testen med den type kompresjon?

 

Dette er min første SSD, og har gått igjennom punktene for å få mest mulig ytelse ut av disken, men er disse resultatene gode? Eller er det noe jeg har oversett?

Syntes bare 211MB/s skrivehastighet så litt lavt ut.

 

Har en Asus G53SW laptop med i7-2630QM cpu og 8GB ram.

Lenke til kommentar

Ny test med 46%

post-142698-0-11806600-1318158562_thumb.png

 

På esken står det vel 555MB/s lese, 510MB/s skrivehastighet. Hvordan regner de ut dette, kan vel ikke være gjennom denne testen med den type kompresjon?

 

Dette er min første SSD, og har gått igjennom punktene for å få mest mulig ytelse ut av disken, men er disse resultatene gode? Eller er det noe jeg har oversett?

Syntes bare 211MB/s skrivehastighet så litt lavt ut.

 

Har en Asus G53SW laptop med i7-2630QM cpu og 8GB ram.

 

Den var mere lik det jeg fikk, ja. Uansett synes jeg det er litt rart å bare for 150+ i skriv på en disk som lover 510...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...