Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Til tross for at hovedkortet mitt (Abit ip35 PRO) er noe tilårskomment, så er jeg ganske fornøyd.

Kjører med en Q6600 CPU, 4GB Ram og 64bit Win7. Intet er overklokket.

Disken er en OCZ Agility 3 - 120GB

Her i IDE-modus

OCZ-AGILITY3IDE-mode.png

Og her i AHCI-modus

OCZ-AGILITY3AHCI-mode.png

 

Skal til våren bygge helt ny pc, med oppdatert hovedkort og matchende andre ting, da regner jeg med å klatre litt til på skalaen.

Endret av salms
Lenke til kommentar

Har da (endelig) fått RAID oppsettet med 4 stk m4 64 GB på et M1015 kort (flashet til 9240) til å bli stabilt.

 

Hehe - har ikke hatt det så morro siden nizzen og jeg satt opp mitt første SAS-RAID !!!!

 

Maskinen er rett og slett "kjapp" for å si det slik. Er dog endel av resultatene jeg ikke skjønner helt her - men responsen i praksis kan jeg ikke akkurat klage på :-)

 

@nizzen: BIG thanks !!!!!

post-120140-0-03988900-1316561390_thumb.png

Lenke til kommentar

@willy

Pene tall på lesing men du mangler mye på skriving, random write tyder på at du har write through.

 

Hva har du til valg?

 

Takk for hyggelig tilbakemelding.

 

Skal se etter når jeg kommer fra jobb i ettermiddag.

I mellomtiden: Vil det si at det lønner seg å ha write back isteden ?

(evt. andre settinger jeg bør kontrollere med det samme?)

Lenke til kommentar

@willy

Pene tall på lesing men du mangler mye på skriving, random write tyder på at du har write through.

 

Hva har du til valg?

 

Kan ikke akkurat si at jeg er kjempekjent i grensesnittet til LSI Biosen her - men for meg ser det ikke ut som jeg har noe valg. Eneste som står som mulig i dialogboksen er rett og slett write through...........

Lenke til kommentar

Da har jeg endelig bygget meg en ny spill-PC og gikk for Kingston HyperX 120GB selv om SandForce har slitt lenge nå. Har dog hørt om lite feil med denne, kanskje nettopp fordi Kingston ventet litt med å lansere den...? Den er koblet til et Gigabyte Z68 på native Intel 6Gbps selvfølgelig laugh.gif

 

I tillegg til Anvils benchmark med 46% compression (slik det skal benches med SF har jeg skjønt), valgte jeg å kjøre en runde med AS SSD (ja, jeg vet man ikke skal benche for mye rolleyes.gif ) for å sammenligne med testen hos Tweak Town. Får nogenlunde samme som dem i Copy-testen. Er uansett kjempefornøyd med responsen på systemet. Den eneste erfaringen jeg selv har fra SSD, er en smakebit med Intel X25-V 40GB i fjor.

 

post-4862-0-11201700-1316943639_thumb.png

 

 

post-4862-0-47563400-1316943654_thumb.png

 

post-4862-0-28576100-1316943655_thumb.png

 

 

post-4862-0-87171300-1316943654_thumb.png

Lenke til kommentar

Har noen postet Anvil bench av 2 stk C300 256GB i RAID 0 her inne? Vurderer å kjøpe meg en C300 til, men vil se an ytelsen først.

Du vil få litt bedre resultater enn det jeg har med 2 stk C300 128 GB. Ca samme les og noe bedre skriv. Her er mine resultaterResultater

 

Edit:

HTCen min som tullet litt her.

 

HER er linken som skulle vært der

Endret av BAT
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...