Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nizzen

 

Du vil mest sannsynlig få bedre ytelse med 5 stk på ICH.

 

Prøv det :)

 

Arecaen liker seg dårlig over 107, ved 109 er den borte fra boot.

 

--

 

edit:

 

Jeg har montert 9211'n på CHIVen, skal prøve om latency bedrer seg på den :)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

jeje... satt inn noen intel 160gb. Sorry at jeg ikkje har AMD!   :(

 

 

 

 

post-42975-1284239321,0734_thumb.png

 

 

 

Anvil: Hvorfor bor ikkje du i Oslo akkurat nå, det hadde jo vært så kjekt for testinga. Bare sendt fremogtilbake ssder med t-banen for testing av forskjellige plattformer og kontrollere :p

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Like interesant det Anvil :) Å se hvordan 3 stk intel skalerer vs c300 på SB850.

 

Og Nizzen, desto mer å sammenligne med. Du fikk jo rimelig bra tall med 3x160G2@ICH.

 

EDIT:

Flere som får feilmelding på slutten av installasjonen av "Acronis Home True Image 2011" trial?

post-38451-1284239598,7931_thumb.png

Ikke si at man må ha quicktime for å installere, da blir jeg smått oppgitt :p. Win7 Pro 64bit US.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hold dere langt unna Acronis 2011 på Windows 7 64bit.

- feiler under installasjon og utfører en ufullstendig "rollback", mange har fått samme problem.

- legger igjen tonnevis av skit i registeret, filsystemet, mange steder. Selv en tjeneste som lager trøbbel i etterkant.

- førte til at systemet mitt ikke klarte å boote lenger etter noen forsøk på å få installert

 

Måtte kjøre en "startup repair" med "system restore point" prosedyre fra boot for å få opp maskinen igjen. Jeg får krampe av så dårlig software!

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hold dere langt unna Acronis 2011 på Windows 7 64bit.

- feiler under installasjon og utfører en ufullstendig "rollback", mange har fått samme problem.

- legger igjen tonnevis av skit i registeret, filsystemet, mange steder.

- førte til at systemet mitt ikke klarte å boote lenger etter noen forsøk på å få installert

 

Måtte kjøre en "startup repair" prosedyre fra boot for å få opp maskinen igjen. Jeg får krampe av så dårlig software!

 

 

 

 

Jeg bruker faktisk Acronis 2011 på Windows 7 64bit nå   laugh.gif Har funket fjell til nå iallefall. Clonet 1 stk c300 os "disken" for så å finte den over til 8xc300 i raid-0 arrayet. Funker som bare det   :thumbup:

Jeg har nesten alltid brukt acronis, og aldri fått noe feil. Kanskjed det er flaks?  :p

 

 

 

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hold dere langt unna Acronis 2011 på Windows 7 64bit.

- feiler under installasjon og utfører en ufullstendig "rollback", mange har fått samme problem.

- legger igjen tonnevis av skit i registeret, filsystemet, mange steder.

- førte til at systemet mitt ikke klarte å boote lenger etter noen forsøk på å få installert

 

Måtte kjøre en "startup repair" med "system restore point" prosedyre fra boot for å få opp maskinen igjen. Jeg får krampe av så dårlig software!

Hehe. Dette jeg har slitt med de siste 20-30 timene :p

Må si at ølen smaker ekstra godt nå når SSD i laptop og stasjonær spinner som den skal.

Syn hele Acronis pakken var litt "tvilsom"..

 

Lydnivået på laptopen har minket med sånn 90% (Hold dere langt borte fea WD Scorpion Blue 2,5")

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Det er ingen problemer å kjøre riktig image bare softwaren lar seg installere ;). Hvis du fikk samme feil under installasjon av Acronis 2011 vil jeg gjerne ha løsningen :p Forsøkte både typical, custom med og uten OB komponentene og complete og både som all user og this user.

 

Det er en del på nettet med samme problem med "just released 2011 version" møkka hehe. Vurderer å heller bruke 2009 utgaven, men vet hverken den eller 2010 er 100% for windows7.

 

Nizzen:

Da er du en av de heldige som har fått en Build som lar seg installere. Kan du legge den ut? Jeg skal bare kjøre trial og slette greia etterpå uansett.

 

EDIT:

Nå er jeg faktisk glad for at bestillingsprosedyren på Acronis sine hjemmesider var så knotete og at jeg må vente opptil 2 dager før jeg kan betale og fullføre bestillingen via paypal.

 

For nå blir det jo ikke noe kjøp etter denne erfaringen :D

 

EDIT2:

Nesten så jeg angrer på at jeg lot den pakka der skrote ned den deilige, ryddige Win7 installasjonen jeg har jobbet en del med nå.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Mye gode resultater med C300 64GB. Ser ut som en skikkelig vinner i R0 klassen.

 

Jeg har desverre ikke fått lekt meg mer med mine 128GB etter forrige helg men det blir kanskje litt tid i morgen kveld. Ser også ut som jeg trenger å kjøre litt rens på dem. De droppet 200 poeng på siste AS SSD test.

Lenke til kommentar

Theo,

 

Jeg har brukt 2010 uten problemer jeg også.

 

Det *kan* være noe med kombinasjonen av maskinvaren din som lager krøll.

 

Har aldri hatt problemer (som jeg kan huske) med Acronis.

 

Har prøvd litt med W7 Backup/Restore og det var ikke vellykket, selv om mange skryter av den også.

 

edit:

 

Sjekket nå og jeg har 6029 builden.

 

Her er 3R0 G1 80GB på SB850

 

post-137664-1284245077,5985_thumb.png post-137664-1284245089,1674_thumb.png

 

post-137664-1284245129,8364_thumb.png

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Theo,

 

Jeg har brukt 2010 uten problemer jeg også.

 

Det *kan* være noe med kombinasjonen av maskinvaren din som lager krøll.

 

Har aldri hatt problemer (som jeg kan huske) med Acronis.

 

Har prøvd litt med W7 Backup/Restore og det var ikke vellykket, selv om mange skryter av den også.

 

edit:

 

Sjekket nå og jeg har 6029 builden.

Hvor står det hvilken build man har?

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...