Gå til innhold

SSD-benche tråden: Info og Diskusjon, Tweaking og Benchmarks av SSD


Ourasi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og nå, lag et excell dokument der du fører inn tallene fra begge som 2 grupper, og lager en tredje gruppe med forskjellen. Den tredje gruppen vil vise hvor mye filene du arbeider med har å si for ytelsen. Om en fil kan komprimeres med 10% kan du generelt forvente litt i underkant av 10% ytelsesøkning, osv opp til du når maksytelsen du nettop har målt. ;)

Lenke til kommentar

Etter en dags bruk er faktisk SSD raidet ennå et hakk bedre i ytelse.

post-38451-1283635535,3232_thumb.png

 

EDIT:

Det er fristende å kjøpe en sekskjerne AMD med SB850 og en 5-6 Crucial disker i Raid0@SB850, installere ESXi4 og bruke som virtuell hostingserver.

 

Hvor mange SATA600 porter gir SB850?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

6 porter med SATA600? Wow, der er jo knallbra når P67 kun gir 2. Hvilket HK og annen HW kjøpte du, link?

 

Synd ikke Nizzen har et SB850 HK tilgjengelig så han kan teste 5 og 6 stk.

 

Annet:

Kjøpte PCMark Vantage Advanced Edition nå for å kjøre noen tester jeg skulle kjørt i mai. Men tar det 20min å kun kjøre HDD test mot en drive?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg serverlabber en god del med virtuelle maskiner og trenger en dedikert kraftig ESXi4 eller vSphere4 server som kan isolere den biten vekk fra arbeidsstasjonen min. Slik sett har vi hissigere servere på jobben, men det blir godt nok som en hjemmelab og jeg fristiller arbeidsstasjonen til annen morro.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Jeg serverlabber en god del med virtuelle maskiner og trenger en dedikert kraftig ESXi4 eller vSphere4 server som kan isolere den biten vekk fra arbeidsstasjonen min. Slik sett har vi hissigere servere på jobben, men det blir godt nok som en hjemmelab og jeg fristiller arbeidsstasjonen til annen morro.

 

SB850 er absolutt noe å se nærmere på, Gigabyte UD5 er vel et av de mer komplette MBene i så måte, det har 2 nettverksporter som er en fordel mtp ESXi.

UD5 har også noen ekstra porter for lagring, ekstraportene er dog ikke 6Gb/s.

 

CHIV er mer et gamerkort.

 

Kjøpte PCMark Vantage Advanced Edition nå for å kjøre noen tester jeg skulle kjørt i mai. Men tar det 20min å kun kjøre HDD test mot en drive?

 

Det tar i praksis ikke 20 minutter men ja, det tar litt tid :)

Endret av Anvil
Lenke til kommentar

Takk for HK tipset Anvil :) (Gigabyte GA-890FXA-UD5). Eneste som er litt synd med AM3 er at de ikke har triple-channel support og kun har 4 minnespor.

 

Kjørte HDD testen til PCMV når jeg la meg og fikk 45937. Vet ikke hvor godt resultat det er.

 

http://service.futuremark.com/home.action;jsessionid=CDCDAA0529C58F3F81EDA7AD051073BB

post-38451-1283682476,1865_thumb.png

post-38451-1283683312,7413_thumb.png

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Marginene er små :)

 

1 stk "clean" X25-M gir ca 40.000 poeng

2R0 X25-M kan gi alt fra 30-60.000 poeng avhengig av hvor rene de er.

 

Man kjører gjerne disse testene på så rene SSDer som mulig for å få maksimale tall.

 

Dine er vel godt befolket med data og da er resultatet rimelig bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...